2026-03-31, 22:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ursprungligen
De har dessutom kommit fram med flera olika planer att mörda A:

- Droga henne med olika preparat och strypa henne med en kudde så försiktigt att obduktionen inte skulle kunna visa detta. Något internet visste att var i det närmaste omöjligt.

- Hyra en hitman som skulle mörda henne.

- Slå henne i huvudet med en sten i skogen. Promenader togs för att välja ut ett lämpligt skogsparti.

- Förgifta henne med en överdos av droger från bland annat Darknet.

Märkligt nog var att knivhugga henne inte en av planerna, så att det var oplanerat håller jag med om. Jag tror också de var inne i någon psykos eller höga när det hände.

Edit: Det går väl knappast att planera ett mord på ett sämre sätt än detta? Om man skrev denna mordhistoria i ett manus och skickade in till ett förlag skulle det komma tillbaka refuserat med vändande post.

Det verkar som om de planerat olika sätt att mörda A och också förgiftat henne flera gånger. När inget fungerade har M (tror jag åtminstone) huggit A med kniven. M har en lång historia av att vifta med knivar och hota att skada sig själv och andra.

Ja och att A och hennes familj inte har märkt att de har försökt mörda A så många gånger. Som en riktigt dålig kalkonfilm.🙈
Citera
2026-03-31, 22:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av PeterPelikan66
Eller en deal dem emellan, om hon hjälpte honom att döda A skulle han gifta sig med henne som tack, så att hon fick ett uppehållstillstånd i Sverige. Win-win.

Tror inte Sverige är så populärt längre att invandra till när Sverige betalar för att bli av med dom? Sverige uppfattas ha blivit svårt tänker jag och kallt är det dessutom för någon som är van vid varmare klimat? Så hon hade nog troligtvis siktet inställt på ett helt annat land än Sverige om hon promp ville till Europa? Vart var det hon ville flytta 2028 eller var det 2029 efter husköpet? De där planerna tyder inte på att hon tänkt stanna i Sverige och särskilt inte hamna i fängelse? Planerna tyder på helt andra mål och drömmar, dom får hon vänta länge på nu tror jag?
Det som ändå är konstigt är att de inte skiljt sig än, de båda som skyller på varann, det säger ju en del det med?
Citera
2026-03-31, 22:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Onemisstake
Jasså har gw sagt det, det har jag tyvärr missat, men den gubben har väl alltid eller åtminstone oftast rätt i det han säger? Kan du länka det om du hittar det förresten?
Jag utgår från att G verkar ha ett missbruk som pågått över lång tid, om grundorsaken tex handlar om självmedicinering pga en outredd adhd eller att han har tomhetskänslor eller hans känsloliv är kaotiskt värre än en rollercoster som en borderline eller något annat som ska bedövas, det är svårt att veta? Det vi vet är väl bara vad han gillade att bruka, så var det väl mest benzo och hasch, eller har jag missförstått det? Båda preparaten blir du väl avtrubbad och lugn av?
Är inte en psykopat väldigt stresstålig, behöver en psykopat då verkligen benzo? Och skulle en psykopat bli så dramatiskt uppstressad att de hotar att ta livet av sig, hur hänger det ihop med att de blir lugna av yttre stresspåverkan? Och det dramatiska G skrev om M, var det bara rökridåer för att lägga skuld på M senare i så fall? Jag tycker det finns många frågetecken som besvärar fortfarande, men annars håller jag förstås med om att han verkar så likgiltig och känslokall som planerade mordplaner i månader, spelade ut M och A mot varann, styckningen osv, det är för mycket och det tvivelaktiga kan vara planerade rökridåer för att framstå som offer? Skulle det betyda att han planerade att lägga skulden på M om han blev misstänkt också? Vem vet?

Sökte efter GW:s uttalande angående detta mord via AI och fick detta resultat:

” AI-svar kan innehålla fel. Läs mer

Leif GW Persson har varit mycket tydlig i sin analys av just detta: att kunna stycka en kropp är, enligt honom, en av de starkaste indikatorerna på en psykopatisk personlighetsstruktur eller en total brist på empati.
Här är kärnpunkterna i GW:s resonemang kring styckning och psykopati:
Den mentala spärren: GW menar att de flesta människor har en djupt rotad instinktiv spärr mot att sarga en annan människa. Att övervinna den spärren kräver antingen ett tillstånd av extremt raserirus (affekt) eller, som i detta fall, en iskall instrumentell inställning.
Praktiskt problemlösande: För en person med psykopatiska drag förvandlas offret i samma stund som döden inträffar från en människa till ett "objekt" eller ett "logistiskt problem". Styckningen blir då bara ett sätt att göra kroppen lättare att transportera och dölja.
Brist på eftertanke: GW har i fallet i Danderyd påpekat att gärningsmannen uppvisar en kombination av hänsynslöshet och bristande impulskontroll. Han beskriver det som att personen "saknar de spärrar som normala människor har", vilket är ett klassiskt kännetecken för psykopati.
Inte nödvändigtvis "galen": GW betonar ofta skillnaden mellan att vara psykotisk (allvarligt psykiskt störd) och att vara psykopat. En psykopat vet vad de gör och att det är fel, men de bryr sig inte. Därför menar han att gärningsmannen i Danderyd bör dömas till fängelse och inte rättspsykiatrisk vård.
GW har sammanfattat det som att styckmord ofta handlar om att "städa upp" efter sig på ett sätt som kräver en mage av stål och ett hjärta av sten.”
Citera
2026-03-31, 22:56
Medlem
Citat:
Jasså har gw sagt det, det har jag tyvärr missat, men den gubben har väl alltid eller åtminstone oftast rätt i det han säger? Kan du länka det om du hittar det förresten?
Jag utgår från att G verkar ha ett missbruk som pågått över lång tid, om grundorsaken tex handlar om självmedicinering pga en outredd adhd eller att han har tomhetskänslor eller hans känsloliv är kaotiskt värre än en rollercoster som en borderline eller något annat som ska bedövas, det är svårt att veta? Det vi vet är väl bara vad han gillade att bruka, så var det väl mest benzo och hasch, eller har jag missförstått det? Båda preparaten blir du väl avtrubbad och lugn av?
Är inte en psykopat väldigt stresstålig, behöver en psykopat då verkligen benzo? Och skulle en psykopat bli så dramatiskt uppstressad att de hotar att ta livet av sig, hur hänger det ihop med att de blir lugna av yttre stresspåverkan? Och det dramatiska G skrev om M, var det bara rökridåer för att lägga skuld på M senare i så fall? Jag tycker det finns många frågetecken som besvärar fortfarande, men annars håller jag förstås med om att han verkar så likgiltig och känslokall som planerade mordplaner i månader, spelade ut M och A mot varann, styckningen osv, det är för mycket och det tvivelaktiga kan vara planerade rökridåer för att framstå som offer? Skulle det betyda att han planerade att lägga skulden på M om han blev misstänkt också? Vem vet?

Men hallå!! Detta har jag inte läst förut varken här eller i media, se nedan; GW känner till Gustav sen tidigare!!!

” Leif GW Perssons varning från 2020

Det som gör detta fall unikt är att Leif GW Persson gick ut i media och berättade att han "förutsåg" att den 29-årige mannen skulle mörda någon:
Rönninge-fallet 2020: Vid den tiden utreddes mannen för ett annat extremt grovt våldsbrott (en grov misshandel/mordförsök). GW analyserade fallet i Veckans brott och varnade då för att mannen uppvisade drag av en "predator" med en total brist på empati.

Kritik mot rättsväsendet: GW menar att mannen borde ha dömts till ett långt fängelsestraff eller slutenvård redan då. Eftersom han istället släpptes fri efter en kortare tid, anser GW att polisen och domstolarna har "blod på sina händer".

Diagnosen "Vansinne": GW har betonat att även om sonen verkar agera under någon form av vansinne, så är planeringen (inköpen av plastlådor, städningen) så pass strukturerad att han enligt GW bör betraktas som tillräckligt frisk för att sitta i fängelse snarare än på rättspsyk.
Rättegången i Attunda väntas pågå i flera veckor till innan dom faller.”
Citera
2026-03-31, 23:09
Medlem
Marielysts avatar
Citat:
Om M pappa säger att M aldrig skulle gifta sig, kanske det ger en ledtråd varför M ogillade sin pappa?
Jag tycker inte att det finns tillräckligt med information om M att man kan ha en ens en liten rättvis uppfattning om henne. Uppgifterna som faktiskt finns är att hon är gift med G som manipulerat och utnyttjat sin mamma under lång tid, G har även lurat sina vänner att tro att hans mamma är alkoholiserad och använder benzo vilket inte stämmer, utifrån det tycker jag tycker det är mycket troligt att han manipulerade även M med lögner och troligtvis påverkade det i så fall hennes psykiska mående? Hade M utöver det dessutom en sårbarhet innan hon träffade G så var det förstås i så fall ännu lättare för G att lura in M i sitt träsk med lögner för att få M att tappa fotfästet?
Jag kan inte se att M hade egna motiv eller djupt hat från början att döda någon av G föräldrar, det bör helt å håller vara G djupa hat som påverkat M, så tänker jag alla fall? Men som sagt mina spekulationer ska inte tas som sanning, utan bara ren gissning och spekulation!

Något måste ha varit fel med M, då bland annat hennes episoder med kniv bevittnades av A. Hon var därför livrädd att M skulle attackera G när han sov, vilket också var anledningen till A:s många besök hos sin son. A har uttryckt denna rädsla för sin make.

(Google Translate fra dansk til svensk)
Citera
2026-03-31, 23:15
Medlem
felaktigt inlägg raderat
Citera
2026-03-31, 23:19
Medlem
Citat:
Sökte efter GW:s uttalande angående detta mord via AI och fick detta resultat:

” AI-svar kan innehålla fel. Läs mer

Leif GW Persson har varit mycket tydlig i sin analys av just detta: att kunna stycka en kropp är, enligt honom, en av de starkaste indikatorerna på en psykopatisk personlighetsstruktur eller en total brist på empati.
Här är kärnpunkterna i GW:s resonemang kring styckning och psykopati:
Den mentala spärren: GW menar att de flesta människor har en djupt rotad instinktiv spärr mot att sarga en annan människa. Att övervinna den spärren kräver antingen ett tillstånd av extremt raserirus (affekt) eller, som i detta fall, en iskall instrumentell inställning.
Praktiskt problemlösande: För en person med psykopatiska drag förvandlas offret i samma stund som döden inträffar från en människa till ett "objekt" eller ett "logistiskt problem". Styckningen blir då bara ett sätt att göra kroppen lättare att transportera och dölja.
Brist på eftertanke: GW har i fallet i Danderyd påpekat att gärningsmannen uppvisar en kombination av hänsynslöshet och bristande impulskontroll. Han beskriver det som att personen "saknar de spärrar som normala människor har", vilket är ett klassiskt kännetecken för psykopati.
Inte nödvändigtvis "galen": GW betonar ofta skillnaden mellan att vara psykotisk (allvarligt psykiskt störd) och att vara psykopat. En psykopat vet vad de gör och att det är fel, men de bryr sig inte. Därför menar han att gärningsmannen i Danderyd bör dömas till fängelse och inte rättspsykiatrisk vård.
GW har sammanfattat det som att styckmord ofta handlar om att "städa upp" efter sig på ett sätt som kräver en mage av stål och ett hjärta av sten.”

Ja G har ju inte visat någon ånger i de förhör jag läst, tvärtom så verkar han ju bara ute efter att spela ovetandes som om han inte förstår nånting, det tycker jag tyder på en lika kallsinnighet som att begå själva mordet? Att han dessutom spelade ut M och A och hetsade dom mot varandra tyder väl på samma sak precis som det han skrivit om M på flashb och lurade i sina vänner att A var missbrukare av samma rang som sig själv? Jag tycker det är bara för mycket knas med G hur han agerat och A och M förstod förmodligen inte alls vad han sysslade med? Allt det här känns verkligen kallsinnigt och magstarkt?
Men det räcker inte med det, mordplaner och mord tillkommer, styckning dessutom och han ger sig på att ytterligare skada kroppen, borrar och bränner, nä usch det är bara för mycket med G? GW har nog rätt ska du se?
Citera
2026-03-31, 23:24
Medlem
Citat:
Men det som han skrivit om ”problem med en borderline-brud” här på FB borde ju vara sant. Detta var ju innan mordet, han skriver anonymt på sociala medier om att han tror att hans flickvän har Borderline. Det finns ju inga skäl till att ljuga om det i det läget. Det var troligtvis hans upplevelse då, varför hade han annars skrivit detta? Så chansen är ju ganska stor att det beteendet han beskriver där att M har, är helt korrekt.
Ja jag tror också att G beskrev hur han upplevde M. Jag svarade någon som skrev att G kanske var rädd att förlora M och att hans trådstart här inte tydde på det..
Citera
2026-03-31, 23:24
Medlem
Citat:
Men hallå!! Detta har jag inte läst förut varken här eller i media, se nedan; GW känner till Gustav sen tidigare!!!

” Leif GW Perssons varning från 2020

Det som gör detta fall unikt är att Leif GW Persson gick ut i media och berättade att han "förutsåg" att den 29-årige mannen skulle mörda någon:
Rönninge-fallet 2020: Vid den tiden utreddes mannen för ett annat extremt grovt våldsbrott (en grov misshandel/mordförsök). GW analyserade fallet i Veckans brott och varnade då för att mannen uppvisade drag av en "predator" med en total brist på empati.

Kritik mot rättsväsendet: GW menar att mannen borde ha dömts till ett långt fängelsestraff eller slutenvård redan då. Eftersom han istället släpptes fri efter en kortare tid, anser GW att polisen och domstolarna har "blod på sina händer".

Diagnosen "Vansinne": GW har betonat att även om sonen verkar agera under någon form av vansinne, så är planeringen (inköpen av plastlådor, städningen) så pass strukturerad att han enligt GW bör betraktas som tillräckligt frisk för att sitta i fängelse snarare än på rättspsyk.
Rättegången i Attunda väntas pågå i flera veckor till innan dom faller.”

Nämen va? Nu har väl AI blandat ihop Rönningemordet med Danderydsmordet alla fall? Inte kände väl GW till G sen tidigare? Däremot kände han till Robin/vilma sen tidigare det vet jag?
Citera
2026-03-31, 23:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Marielyst
Något måste ha varit fel med M, då bland annat hennes episoder med kniv bevittnades av A. Hon var därför livrädd att M skulle attackera G när han sov, vilket också var anledningen till A:s många besök hos sin son. A har uttryckt denna rädsla för sin make.

(Google Translate fra dansk til svensk)

Ja jag har läst det men jag tror ändå att M tillstånd bottnade sig mestadels att hon var manipulerad av G. Precis som A var manipulerad att tro att M var den farliga och måste skydda G, allt för att lura A i döden som hon inte skulle förutse?
Vi tänker olika, jag tror att vi kan vara överens om det? Det är ju ingen tävling det här vem som har rätt alla fall?
Citera
2026-03-31, 23:32
Medlem
Citat:
Nämen va? Nu har väl AI blandat ihop Rönningemordet med Danderydsmordet alla fall? Inte kände väl GW till G sen tidigare? Däremot kände han till Robin/vilma sen tidigare det vet jag?

Korrekt jag tog bort det! AI blandade ihop de två styckmorden!
Citera
2026-03-31, 23:37
Medlem
Citat:
Korrekt jag tog bort det! AI blandade ihop de två styckmorden!

Ja man får inte lita på AI, han luras han med och ganska rejält? Undrar vad GW säger om AI haha förlåt kunde inte låta bli off T jag vet sorry?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in