Från Samnytt: (Min åsikt är att en sådan idiot måste sitta på psyk i många år för att styra om hjärnan en del. Även om jag tror att det inte hjälper. Det hjälper definitivt inte med lite ungdomsvård..) Äckliga jävla pissluffare som borde betala en halv miljon om året till offrets pappa och bror. Jobba lite hårt för att betala av skulden liksom
Fyra års sluten ungdomsvård
Nu döms Fabian Andreasson Lundell för mordet på Henrik Myllykoski Olani till fyrs års sluten ungdomsvård.
Fabian bedöms enligt en rättspsykiatrisk undersökning inte lida av en så pass ”allvarlig psykisk störning” att det finns förutsättningar för att överlämna honom till rättspsykiatrisk vård.
Utredningen har inte lyckats klarlägga något motiv till det brutala mordet.
”Om det berott på att han ansetts sig ha utsatts för någon oförrätt eller om han haft något planlagt motiv för sitt agerande går således inte att slå fast, vilket för inte minst Henrik Myllykoski Olanis familj givetvis måste vara frustrerande”, skriver Alingsås tingsrätt i sin dom.
140 knivhugg är insane, är det möjligen rekord i antal knivhugg som resulterat i mord?
Nej vad jag vet iallafall
Galna kärringen i Sundsvall, nyårsmordet, när 3 vänninor skulle fira in nya året tillsammans. Slutade ju med bara 2 överlevde den kvällen. När polisen kom till fastigheten (efter larm från den 3e kvinnan((som förövrigt var värdinnan för ”partyt”) fick poliserna bevittna direkt från hallen hur den galna kärringen satt gränsle över den ytlig bekanta väninnan och bara matade knivhugg, mestadels i huvudet. Dum i huvudet piller och alkohol livsfarligt.
Enligt AB: Några timmar senare hittades Åsa mördad med 143 knivhugg.
140 knivhugg är insane, är det möjligen rekord i antal knivhugg som resulterat i mord?
Nej vad jag vet iallafall
Galna kärringen i Sundsvall, nyårsmordet, när 3 vänninor skulle fira in nya året tillsammans. Slutade ju med bara 2 överlevde den kvällen. När polisen kom till fastigheten (efter larm från den 3e kvinnan((som förövrigt var värdinnan för ”partyt”) fick poliserna bevittna direkt från hallen hur den galna kärringen satt gränsle över den ytlig bekanta väninnan och bara matade knivhugg, mestadels i huvudet. Dum i huvudet piller och alkohol livsfarligt.
Enligt AB: Några timmar senare hittades Åsa mördad med 143 knivhugg.
Nån som vet mordfall med mer knivhugg?
En sjuk snubbe i Västerås som mördade sin granne med 246 hugg för ett par år sedan.
Från NyheterIdag /"Nu döms 50-årige Niclas Strömberg till livstids fängelse för det extremt våldsamma mordet på en granne som inte gjort honom något eller som han hade någon konflikt med.– Han var tillgänglig, förklarar Strömberg sitt val av offer./ "