2026-03-31, 18:29
Medlem
kalkryggars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Saltkatt
Jag pratar om den medelsvensson som inte går i kyrkan, men som för säkerhets skull inte skulle kalla sig för ateist. Det finns hundratusentals av dem, och det är samma sak på "muslimskt" håll.

Fast då talar du inte om vare sig muslimer eller kristna. Det har inget med islam att göra. Enligt islam så ska de till och med straffas. Inte helt ovanligt att islam rekommenderar dödsstraff för det.

Här talar vi om muslimer och islam. Du talar om icke-muslimer.
Citera
2026-03-31, 18:30
Medlem
Replipunkts avatar
Citat:
Tack för omtanken, men jag är god vän med en massa muslimer, och de är inte direkt livsfarliga.
Varför är du så skräckslagen?
Och så finns det alltid en som inte ens förstår vad som ämnet handlar om
Citera
2026-03-31, 18:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Loraael-Beautyy
Varför skulle du tro att omskärelse som judar har hemma hör ihop i Europa? Svenskarna är väl mer utvecklade än att utföra en omskärelse av sina barn. Jag vill inte att Åkesson ska vurma för att mina barn ska genomgå en omskärelse likt judarna precis som islam har omskärelse. Visst har jag koll på såna religioner.

Kristendomen kom ifrån omskärelse långt innan den kom till Europa så det är väl du som inte har koll.

Sen att vissa politiker får betalt för att vurma för vissa religioner är en helt annan femma som vi alla har fattat varför det händer nu

När har jag påstått att omskärelse av judar hör hemma i Europa haha?!

Fick du en stroke?
Citera
2026-03-31, 18:32
Medlem
Replipunkts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Reddead2
https://www.svt.se/nyheter/inrikes/jimmie-akesson-da-har-jag-svart-att-se-att-man-ar-svensk

Helt rätt! Det finns inget blågult islam då islam motarbetar våra svenska värderingar. Islam (enligt muslimer) står över allt annat, tom andra religioner som kristendom och även demokrati, kvinnornas rättigheter osv. Att Simona Mohamsson säger att det finns ett blågult islam, där muslimer kan fira eid och se på arabisk tv visar på att muslimer är lever i ett parallellsamhälle och vägrar att integrera sig. Med sådana uttalanden kan man nog konstatera att hon vet detta men tar inte svenska intressen först.
Åkesson har rätt till 100%. Skönt att han fortsätter att informera den dumma gråa massan om saker som BORDE vara självklara.
Citera
2026-03-31, 18:36
Medlem
Bilderberg78s avatar
Då styrker vi ett streck över rasförräderiet då han blåste henne hela tiden såklart. Han är väl mer rasist än de flesta andra, och det fanns inget fog för kritiken som uppstod från sossehåll mest.
Citera
2026-03-31, 18:38
Medlem
Homofilens avatar
Jimmie suger judekuk som vanligt.
Citera
2026-03-31, 18:42
Medlem
Varmlandskorvens avatar
Alltså, är man muslim skiljer man inte på det världsliga och det andliga, utan då är islam det som går först, säger Åkesson

I detta har Åkesson helt rätt tycker man annat då är man inte svensk
Citera
2026-03-31, 18:47
Medlem
ludexSums avatar
Citat:
Varför skulle man inte kunna fira eid och se på arabisk tv? Jag känner många som gör det, och de är helt integrerade i övrigt. Engagerade i hyresgästföreningen och kolonilottsföreningen, och oklanderligt schyssta grannar.

När ni samtalar så klargör de att de föredrar demokrati framför islam och sharia?
De anser att jämställdhet, lika rättigheter/skyldigheter och maktbalans mellan könen är en självklarhet?
De anser att det är självklart att homosexuella har samma rättigheter och värde som heterosexuella?
De anser att det är självklart att kvinnor och män får ha vänner av motsatt kön?

De anser det självklart att flickor och pojkar får följa med på skolresor med övernattning, bada i könsblandad bassäng, delta på sexualundervisning i könsblandad klass, får ha flickvän/pojkvän, får flytta hemifrån och leva som singel eller sambo?

Svaret är nej - ingen troende muslim ställer upp på ovanstående.
Citera
2026-03-31, 18:52
Medlem
sonicguides avatar
Det gick tre dagar och sedan var de inte överens längre. Gissar på att Åkesson sitter med partiledningen och hejar på Polen idag.
Citera
2026-03-31, 18:56
Medlem
RomernasKungs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sonicguide
Det gick tre dagar och sedan var de inte överens längre. Gissar på att Åkesson sitter med partiledningen och hejar på Polen idag.

Förändrar knappast samarbetet som kommer följa när dom vinner valet i september. Dom har öppet sagt att dom är oense om en mängd saker. Ett annat är EMU. Tillräckligt överens för att komma överens om ett Tidö 2.0 dock.
Citera
2026-03-31, 18:57
Medlem
sonicguides avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RomernasKung
Förändrar knappast samarbetet som kommer följa när dom vinner valet i september. Dom har öppet sagt att dom är oense om en mängd saker. Ett annat är EMU. Tillräckligt överens för att komma överens om ett Tidö 2.0 dock.
Tillräckligt ense om man får lov att utelämna hälften av all politik menar du....
Citera
2026-03-31, 19:01
Medlem
RomernasKungs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sonicguide
Tillräckligt ense om man får lov att utelämna hälften av all politik menar du....

Denna tråds topic spelar inte så stor roll för samarbetet i alla fall. JÅ tycker inte det finns någon blågul islam medans Mohamsson gör det. Påverkan på någon realpolitik? Ingen vad jag kan se.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in