2026-03-31, 14:04
Medlem
Gerrard89s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Herr.Dittling
Islam är det särklassigt bästa sättet att sänka ett land fullständigt.

Det är bara att titta hur det ser ut i dom femtiotal länder islam har havererat.

Ingenting gott har kommit ur Islam.
Titta på konservativa länder. De mest konservativa länderna är de sämsta att bo i, riktiga skithål utan demokrati eller yttrandefrihet. Inget gott har kommit ur konservatism.

Slutsats: man kan inte vara svensk och konservativ samtidigt.
Citera
2026-03-31, 14:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Gerrard89
Åkesson kan inte skilja på nationalitet och religion. Ironiskt hur nationalister inte vet vad nationalitet är.

För att han inte är en nationalist.

SD står för "öppen svenskhet" och att man ska kunna byta kön. De har helt tagit åt sig principen av självidentifikation vilket är samhällsförstörande.

Ändrar man inte spår här och börjar konstatera att det finns aspekter av människan du inte kan förändra som vilken folkgrupp man tillhör och vilket kön man tillhör, så har nog SD gjort sitt och det är bara en tidsfråga innan resten av folket fattar att det här partiet som alla kallar nationalister i verkligheten är något helt annat än vad media har målat upp de som.
Senast redigerad av Finporslinet 2026-03-31 kl. 14:16.
Citera
2026-03-31, 14:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av KamratBlue
Han vill ju dock inte utvisa dem utan står på alla fyra med rumpan bar och väntar att de ska ge honom njutning. Lyssna inte på vad han säger utan se vad han gör. Nu senast så stoppade han åter utvisningar som skulle ske. Sverige islamiseras och Jimmie och resten av SD gör inget åt det.

Ja men nu är det ju valår. Då gäller det att komma med fräcka uttalanden som får väljare att nicka instämmande och säga ”han vet minsann vad som pågår” medan åkesson egentligen pissar på de väljarna och fyller sin egen plånbok medan han låter borgarna och svenskt näringsliv försämra välfärden
Citera
2026-03-31, 14:33
Medlem
Q-Trons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Wario-Man
Vi har terrorlagar att sätta dit sådana stollar. Varför vill du inskränka mänskliga fri- och rättigheter för folk som flyr krig? Alla muslimer är inte terrorbenägna, de flesta är det inte. Men är man islamofob så kanske man ser terrorspöken överallt, vad vet jag?

Stollar, som om det här vore några enstaka individer det handlar om? Det dräller av muslimer i Sverige som enligt deras religion - precis som deras religiösa sagoböcker påbjuder - tycker att det är OK att döda icketroende, eller att använda våld mot människor som ifrågasätter deras världsbild, därför att det uttryckligen står så i deras sagoböcker. Vi har idag ca 150 st så kallade "IS-återvändare" i Sverige. Du vet, de som krigade i Mellanöstern för att på sikt skapa ett världsomspännande muslimskt kalifat. Alla muslimer är inte terrorbenägna, men många är det, vilket den ständigt återkommande muslimska terrorn i hela Europa vittnar om. Manchester Arena-bombningen med 22 döda och tusentalet skadade. Massakern på Charlie Hebdo-redaktionen. Morden på bl a Theo van Gogh, Samuel Paty och David Amess. Knivattacken mot Michael Stürzenberger i Mannheim där polisen Rouven Laur mördades. För att nämna en bråkdel. Och ännu fler muslimer stödjer terrorn i det tysta när det sker. Akilov var sur över koranbränningarna; och alla korankravallanter runtom i Sverige likaså, där hundratals blev dömda till fängelse för att ha skadat poliser och statlig egendom, enbart på grund av deras kränkthet kring svensk yttrandefrihetslagstiftning. Abdulwahab var sur över Lars Vilks rondellhundar. Al Abdullah svor trohet till IS eftersom han avskyr västerländsk kultur. Eller alla de tusentals hånfulla kommentarer i sociala medier från muslimer i Sverige efter att islamkritikern Salwan Momika blasfemiavrättades i hans hem. Att ha muslimer i ett sekulärt samhälle med yttrandefrihet blir ett sisyfosarbete kring att försöka hålla koll på alla extremister. För det kommer alltid att komma nya extremister, eftersom de muslimska sagoböckerna förespråkar extrema beteenden med ett gudomligt rättfärdigande.

Religionen islam kommer inte att ändra på sig. Ingen reformation syns på horisonten, alls. Koranen och övriga muslimska skrifter är källkoden för hur de här människorna vill leva, och i källkoden så står det att man får döda otrogna, bruka våld mot dem som ifrågasätter islam och att det är ärofullt att dö för religionen. Såvida inte källkoden ändras så kommer den överhängande risken för terror alltid att finnas, och den är dessutom - i muslimers ögon - gudomligt sanktionerad. Och sådana tickande bomber till människor vill inte jag ha i mitt samhälle. Du får gärna ställa upp frivilligt att dö i nästa muslimska terrorattack om du vill, men tvinga inte på andra människor den risken. Jag hade gärna bytt ditt liv mot Ebba Åkerlunds, Lena Wahlbergs eller Marie Kides.

Det finns mer än 50 länder med muslimsk majoritet för dem att leva i, där deras värderingar och levnadssätt passar bättre, och där de inte behöver kämpa mot de otrogna. Mångkulturer är extremt dysfunktionella av precis sådana här orsaker.

Islamofobi är ett nonsensord som används för att försöka beskriva människor som ifrågasätter muslimer och deras galna villfarelser och sagoböcker som fobiker, som om ifrågasättandet på något sätt skulle vara irrationellt. Men det är det givetvis inte.
Citera
2026-03-31, 14:41
Medlem
glockenreins avatar
Helt rätt av Jimmie! Islam är oförenligt med västerländska värderingar.
Citera
2026-03-31, 14:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Loraael-Beautyy
Alla religioner ifrån Abraham är väl likadana?
Det är väl lika illa med kristna eller judar som är strikta och ska föra livets ord och gå runt med kläder ifrån 1800-talet. Eller?

Då är du inte insatt. Religionerna är långt ifrån likadana.

Förutom att Koranen skrevs 600 år senare och är fullproppad med motsägelser och lögner så är de den stora skillnaden att islam uppmanar att ljuga, tillåter kusingifte och framförallt pedofili.

Man behöver inte veta mer. Finns inga argument för.
Senast redigerad av Seasons15 2026-03-31 kl. 14:58.
Citera
2026-03-31, 14:42
Moderator
MrFishboys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Loraael-Beautyy
Alla religioner ifrån Abraham är väl likadana?
Det är väl lika illa med kristna eller judar som är strikta och ska föra livets ord och gå runt med kläder ifrån 1800-talet. Eller?

Här har du precis rätt i dina iakttagelser. Oavsett om det är judendom, kristendom eller islam så har det inget med Sverige att göra. Man lurar sig själv om man tror att det finns en blågul islam, eller blågul kristendom eller blågul judendom. Samtliga fenomen är främmande för den Svenska folksjälen, vilket kan ses utifrån att svenska kyrkan för en döende tillvaro i Sverige. Abrahams ökenreligioner passar inte in i Svenskt liv.

Vilket resulterar i att det blir en etnisk fråga och frågan blir om man vill acceptera ett heterogent Sverige á la 2026 där blågula ökenreligioner anses passa eller om man föredrar ett etniskt homogent Sverige á la 1950, där sekulärt liv och ateism genom Hedenius Tro och vetande blev normativt för det svenska folkhemmet. Vill vi acceptera blågul islam och den islamism som följer eller vill vi stå upp för mänskliga rättigheter och en sekulär demokratisk kultur?
Citera
2026-03-31, 14:52
Medlem
S.Jorgens avatar
Detta här med att min granne är muslim och superschysst.
Klart som fan de kan vara schyssta och trevliga grannar.
Hitler hade också folk nära sig som tyckte han var reko kille.
Det farliga blir då samhällsordningen i de muslimska länderna starkt påverkas av islam. De politiska, ekonomiska och sociala förhållandena grundar sig på islams lära.
Detta är inte kompatibelt med Sverige som rättsstat.
Utmaningen är också att det finns ingen enhetlig tolkning av islam; synen på politik, jämställdhet och mänskliga rättigheter varierar mellan olika muslimska länder och författare.
Citera
2026-03-31, 14:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Seasons15

Förutom att Koranen skrevs 600 år senare och är fullproppade med motsägelser och lögner så är de den stora skillnaden att islam uppmanar att ljus, tillåter kusingifte och framförallt pedofili.

Men

Varför skulle du tro att omskärelse som judar har hemma hör ihop i Europa? Svenskarna är väl mer utvecklade än att utföra en omskärelse av sina barn. Jag vill inte att Åkesson ska vurma för att mina barn ska genomgå en omskärelse likt judarna precis som islam har omskärelse. Visst har jag koll på såna religioner.

Kristendomen kom ifrån omskärelse långt innan den kom till Europa så det är väl du som inte har koll.

Sen att vissa politiker får betalt för att vurma för vissa religioner är en helt annan femma som vi alla har fattat varför det händer nu
Citera
2026-03-31, 14:55
Medlem
Idioten har bytt ut sitt judehat mot muslimhat, kommer nog ännu en vitbok i framtiden.
Citera
2026-03-31, 14:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Seasons15

Förutom att Koranen skrevs 600 år senare och är fullproppade med motsägelser och lögner så är de den stora skillnaden att islam uppmanar att ljus, tillåter kusingifte och framförallt pedofili.

Men

Du kan inte mycket om Abrahams religioner om du tycker att islam är illa. Alla religioner som härstammar till Abraham innehåller hat, splittring och förnedring mot kvinnor. Judendomen har precis som islam haft stening mot kvinnor vilket är anledningen till att Jesus säger till sina följare att den utan synd får kasta första stenen mot den kvinna som man trodde då hade begått äktenskapsbrott.

Du bör läsa på att religionerna inte skiljer sig åt ganska mycket. Många muslimer är dessutom mer ärliga än övriga kristna och judar om att deras religion inte är det bästa. Jag umgås med många människor och det är muslimerna som mest kritiserar sin egna religion men du hör inte kristna eller judar någonsin kritisera sina religioner eller det som förekommer bland deras folk.
Citera
2026-03-31, 15:01
Medlem
Tearsinrains avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Saltkatt
Din brist på umgänge säger en del om hur dålig koll du har. Bimbodeluxens inlägg här ovan sammanfattar det bra.
Ditt umgänge verkar ha färgat dig. Den absolut sämsta argumentationen man kan komma med är "enligt vad jag personligen känner" då det finns andra som säger något helt annat. Det är därför vi har statistik och annat.

Jimmie har helt rätt. Sverige är ett kristet land med kristna värderingar och traditioner. Jag är inte själv troende men det är så man är uppväxt och det går inte ihop med Islam. Särskilt inte när väldigt många muslimer vill utrota (även bland de som inte är våldsamma finns det många som innerst inne HATAR oss vita svenskar med kristna värderingar) alla som inte är muslimer. Det går inte ihop. 1+1=2 så simpelt är det. Man kan försöka vrida och vända på det och försöka få 1+1 till 3 som Mohamedsson men det är helt enkelt fel. Muslimerna är de värsta rasisterna. Pratade med en kristen man från Syrien förut som flydde muslimerna och suckade och sa "Var är alla svenska rasister som det skrivs om i media? Jag har bott här sen 70-talet och de enda som är rasistiska mot mig är muslimer. Landet jag flydde till börjar mer och mer likna landet jag flydde ifrån" nu använde jag en egen anekdot med en jag pratat med så samma gäller ju för mig att det inte behöver vara alla som upplever det så. Men fakta är:
Muslimer vill utrota alla som inte är muslimer, det är fakta. Det står i koranen.
Senast redigerad av Tearsinrain 2026-03-31 kl. 15:05.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in