2026-03-30, 21:30
Medlem
raskenss avatar
Bra fart nedåt i dag igen 353 just nu. Bäst tesla börjar spotta i nävarna om det ska bli några 3miljarder optimusrobotar inom 10 år så att pengar blir obsoleta för det har Kekkius lovat och då är det sant enligt alla Teslafans.
Citera
2026-03-30, 22:32
Medlem
otellos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av raskens
Bra fart nedåt i dag igen 353 just nu. Bäst tesla börjar spotta i nävarna om det ska bli några 3miljarder optimusrobotar inom 10 år så att pengar blir obsoleta för det har Kekkius lovat och då är det sant enligt alla Teslafans.
Tesla lär inte finnas kvar i dess nuvarande form om 10år. Någon lär köpa upp konkursboet och förvandla det till en reservdelsbusiness.
Citera
2026-03-31, 09:40
Medlem
BästeHrMongolids avatar
Citat:

Nästan lika bra fart ner som Microsoft, och i ungefär samma takt med alla andra stora techbolag. Tänka sig, att Tesla går ner när resten av marknaden faller som en sten. Måste ändå kännas lite mer för de som sitter på europeiska aktier. Jag märker knappt något alls då dollarn stiger samtidigt. Sen finns det verkligen inget som är lättare att trejda än en färsk bear market (i min mening) så det känns som rena julafton varje dag just nu.
Citera
2026-03-31, 11:22
Medlem
raskenss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BästeHrMongolid
Nästan lika bra fart ner som Microsoft, och i ungefär samma takt med alla andra stora techbolag. Tänka sig, att Tesla går ner när resten av marknaden faller som en sten. Måste ändå kännas lite mer för de som sitter på europeiska aktier. Jag märker knappt något alls då dollarn stiger samtidigt. Sen finns det verkligen inget som är lättare att trejda än en färsk bear market (i min mening) så det känns som rena julafton varje dag just nu.

Min potfölj ser bra ut men så undviker jag amerikanska techaktier också.

Jasså, noterar att Tessler låg på strax under 500 för inte så länge sen nu är den nere på 355.
Citera
2026-03-31, 11:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av otello
Tesla lär inte finnas kvar i dess nuvarande form om 10år. Någon lär köpa upp konkursboet och förvandla det till en reservdelsbusiness.
Skönt ändå att veta att även om världen går i bitar sitter otello här och spyr galla över Tesla-aktien.

Vad gäller tråden så skulle jag säga att det är köpläge nu när TACO framträder igen.
Citera
2026-03-31, 11:51
Medlem
otellos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Makramento
Skönt ändå att veta att även om världen går i bitar sitter otello här och spyr galla över Tesla-aktien.

Vad gäller tråden så skulle jag säga att det är köpläge nu när TACO framträder igen.
Världen går i bitar eftersom Teslas drogberoende CEO såg till att Trump blev vald till president. Han gjorde detta utbyte mot fri tillgång till den amerikanska statsapparaten, där han såg till att försvaga diverse tillsynsmyndigheter vars uppdrag består i att reglera bl.a. Tesla. Han passade även på att stänga ner USAID vilket förväntas resultera i miljontals onödiga dödsfall.

Varför skulle det vara köpläge? PE är fortfarande långt över 300, det tar alltså mer än 300 år innan Tesla tjänat tillbaka din investering, i jämförelse har växande tech-bolag som Google ett PE under 30.
Varumärket är lika förstört som tidigare, fabrikerna går inte ens på halvfart.

Aktien ska ner under $20.
Citera
2026-03-31, 11:57
Medlem
BästeHrMongolids avatar
Citat:
Min potfölj ser bra ut men så undviker jag amerikanska techaktier också.

Jasså, noterar att Tessler låg på strax under 500 för inte så länge sen nu är den nere på 355.

Ja? Noterade du inte att Microsoft låg på 550 för inte så längesedan och nu nere på 358? Större fall än Tesla. Kanske är Elons Macrohard som sänker kursen? Det blir väl konkurs där snart också snart kan jag tro.
Citera
2026-03-31, 12:58
Medlem
otellos avatar
Citat:
Kul när de tramsigaste av alla leker forumpolis.

Idag trycker jag på köpknappen. Har man korta positioner i Tesla kanske man vill vara smart och gå ur dem.
Varför?

Jag repostar det jag skrev ovan:
Varför skulle det vara köpläge? PE är fortfarande långt över 300, det tar alltså mer än 300 år innan Tesla tjänat tillbaka din investering, i jämförelse har växande tech-bolag som Google ett PE under 30.
Varumärket är lika förstört som tidigare, fabrikerna går inte ens på halvfart.

Aktien ska ner under $20.
Citera
2026-03-31, 13:23
Medlem
raskenss avatar
Citat:
Ja? Noterade du inte att Microsoft låg på 550 för inte så längesedan och nu nere på 358? Större fall än Tesla. Kanske är Elons Macrohard som sänker kursen? Det blir väl konkurs där snart också snart kan jag tro.

Glömde du nämna att microsofts pe tal är 22 medan Tesla har 330
Citera
2026-03-31, 13:40
Medlem
otellos avatar
Citat:
Glömde du nämna att microsofts pe tal är 22 medan Tesla har 330
Microsoft är dessutom ett växande bolag, Tesla är ett KRYMPANDE bolag.
Citera
2026-03-31, 15:19
Medlem
BästeHrMongolids avatar
Bill Ackman says high-quality stocks are 'extremely cheap' — and highlights 2 that could offer 10x returns

https://www.businessinsider.com/bill-ackman-stocks-discount-michael-burry-fannie-mae-freddie-mac-2026-3

Har vi nått botten idag? Njäeh. Men det är nu man börjar plocka in lite i den långsiktiga portföljen. Nvidia, Tesla m.fl kommer se fina ut om något år. Allt AI och humanoida robotar kommer gå som tåget de kommande åren.
Citera
2026-03-31, 15:39
Medlem
otellos avatar
Citat:
Bill Ackman says high-quality stocks are 'extremely cheap' — and highlights 2 that could offer 10x returns

https://www.businessinsider.com/bill-ackman-stocks-discount-michael-burry-fannie-mae-freddie-mac-2026-3

Har vi nått botten idag? Njäeh. Men det är nu man börjar plocka in lite i den långsiktiga portföljen. Nvidia, Tesla m.fl kommer se fina ut om något år. Allt AI och humanoida robotar kommer gå som tåget de kommande åren.
Tesla är ingen "high quality stock", vem försöker du lura?
PE ligger mellan 300-400, försäljning och intäkter KRYMPER, farikerna stänger ner till följd av låg efterfrågan, varumärket förknippas med MAGA/fascism, tekniken ligger långt efter konkurrenterna, osv.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in