2026-03-31, 08:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Snylt-off
Njaa , husvagn är väl sisådär 1930 tal va?
Nu när Kommunen har K-märkta hus ståendes tomma obebodda så är dessa utmärkta för just denna kvinnan att välja vilket K-märkta hus hon vill vara i.

Tänk vad gött för henne att en fin varm eftermiddag tända en utegrill och göra fint och lugnt omkring sig utan andra springande människor som stör henne.

Den minsta kostnaden för hela Kommunen - detta förslag.
Du har verkligen ingen som helst erfarenhet av pundare va? Det där k-märkta huset hade varit isärplockat i jakt på koppardetaljer eller "mikrofoner" på bara några timmar. Naturen runt om hade blivit en soptipp.
Jag driver ett fastighetsbolag och har fått vräka flertalet missbrukare och det är samma visa varenda gång.. Nej öppna mentalsjukhusen igen.
Citera
2026-03-31, 08:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av benflis
Du har verkligen ingen som helst erfarenhet av pundare va? Det där k-märkta huset hade varit isärplockat i jakt på koppardetaljer eller "mikrofoner" på bara några timmar. Naturen runt om hade blivit en soptipp.
Jag driver ett fastighetsbolag och har fått vräka flertalet missbrukare och det är samma visa varenda gång.. Nej öppna mentalsjukhusen igen.
Okay 🙂 bor dessa grannar nära inpå varandra?
Tanken med att flytta dessa du kallar stökiga till ensliga platser , ett K-märkt hus med kanske tillhörande jaktmark.
Hur underbart skulle det inte vara för just denna stökiga du nämner - att få känna sig som en fri människa.
Så klart ska det finnas hem hjälp om hon anses behöva vård - tanken jag har är att inte alls låsa in henne , det blir mer påfrestningar att låsa in ... människor.

Som att , ja du - nu ska vi låsa in dig och vårda dig med tvång. "Det blir ju som att låsa in henne på palliativ vård" - för de som är i slutskedet av sina liv.

I detta fallet med denna mamman så är det bättre att låta henne bo ensligt nära skog eller vatten.
Att störa henne så lite som möjligt - men samtidigt se till att hon har mat och eventuella mediciner för varje dag.
Enkelt ordnat med hemhjälp , morgon och kväll - låta henne vara ensam övrig tid utan krav så kan hon rent av leva 30 år till utan vidare.

Stadsmiljö och trångboddhet med grannar , är skadligt för vissa personer.
Bara av denna enkla anledning som mamman kanske känner sig arg och irriterad.
Senast redigerad av Snylt-off 2026-03-31 kl. 08:58.
Citera
2026-03-31, 12:21
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av ChubChub
Vem sa att ett boende var likställt med att klara sig helt själv. Se till att använda skallen och läsa innantill innan du börjar veva som en liten arg gubbe.
Buhu. Du saknar helt klart empati när du hellre använder förklenande epitet än konkreta argument. Är det inte så din logik funkar?

Om du känner dig missförstådd, var lite tydligare istället för att tro att omvärlden existerar för att vara din emotionella tampong.
Citera
2026-03-31, 12:25
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av FreeTheSweed
"Godhetsknarkande"... "fniss".
Äckliga ungdomar. Helt cyniska och så smutsiga och ohygieniska ni är.
Vad tuff du är - "Titta på mig, titta på mig! Jag sparkar på den som ligger - har någon provat det förut?".
Så töntigt och typiskt smutsiga ungdomar...
Det vidrigaste är ju att ni verkar gå igång sexuellt på det. Tvi Bene vilken värld...
Fanns det även en poäng inbakad i ordsörjan här ovan?

Kan du i så fall peka ut den åt mig så jag vet vad jag ska besvara?
Citera
2026-03-31, 12:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Snylt-off
Okay 🙂 bor dessa grannar nära inpå varandra?
Tanken med att flytta dessa du kallar stökiga till ensliga platser , ett K-märkt hus med kanske tillhörande jaktmark.
Hur underbart skulle det inte vara för just denna stökiga du nämner - att få känna sig som en fri människa.
Så klart ska det finnas hem hjälp om hon anses behöva vård - tanken jag har är att inte alls låsa in henne , det blir mer påfrestningar att låsa in ... människor.

Som att , ja du - nu ska vi låsa in dig och vårda dig med tvång. "Det blir ju som att låsa in henne på palliativ vård" - för de som är i slutskedet av sina liv.

I detta fallet med denna mamman så är det bättre att låta henne bo ensligt nära skog eller vatten.
Att störa henne så lite som möjligt - men samtidigt se till att hon har mat och eventuella mediciner för varje dag.
Enkelt ordnat med hemhjälp , morgon och kväll - låta henne vara ensam övrig tid utan krav så kan hon rent av leva 30 år till utan vidare.

Stadsmiljö och trångboddhet med grannar , är skadligt för vissa personer.
Bara av denna enkla anledning som mamman kanske känner sig arg och irriterad.
Bra förslag. Gör "något" som inte innefattar tvåmg och inlåsning omgående... Dessa förbannade småmuttor som sitter och luktar fisk på kommunhuset... Hjälp människan istället för att ha en upphetsad diskussion om huruvida det finns 38 eller 39 kön. Eller tro att de måste tvinga denna arma gamla kvinna till nykterhet...
Lägg av liksom!
Hitta.en lösning!
Skall de lära en gammal kvinna deras förvrängda världsbild?
Hade kvinnan sagt att hon var född i fel kön då jävlar händer det grejer.
Vidrigt, smutsigt och oanständigt att vi i detta samhälle inte värnar de mest utsatta.
Vansinnigt gaggande om mentalsjukhus - människan kan ju inte vara på riktigt...
Citera
2026-03-31, 12:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av KrabKore
Fanns det även en poäng inbakad i ordsörjan här ovan?

Kan du i så fall peka ut den åt mig så jag vet vad jag ska besvara?
Tycker du på riktigt att hon skall låsas in på mentalsjukhus har du stora problem.
Vet du hur det såg ut på de stora mentalsjukhusen?
Du tycker uppenbarligen att man ska behandla en för dig okänd kvinna (?) på detta sätt? Det är inte värdigt ett civiliserat samhälle och det säger allt om er ungdomars vidriga människosyn.
Hjälp henne istället. Med en stuga i skogen förslagsvis.
Känner en gubbe från skithålet Borås. Hörde honom prata om hur han tvingades ut i tält i skogarna. Om ensamheten och ångesten men framförallt den förbannade fukten...
Jag tycker inte det är anständigt att människor oavsett vad de gjort hamnar i slik situation.
Vi borde värna våra medborgare istället.
Ohygieniska ungdomar, fy fan.
Citera
2026-03-31, 13:17
Avslutad
Citat:
Tycker du på riktigt att hon skall låsas in på mentalsjukhus har du stora problem.
Du tycker uppenbarligen att man ska behandla en för dig okänd kvinna (?) på detta sätt? Det är inte värdigt ett civiliserat samhälle och det säger allt om er ungdomars vidriga människosyn.
Känner en gubbe från skithålet Borås. Hörde honom prata om hur han tvingades ut i tält i skogarna. Om ensamheten och ångesten men framförallt den förbannade fukten...
Jag tycker inte det är anständigt att människor oavsett vad de gjort hamnar i slik situation.
Låt mig skicka tillbaka frågeställningen: tycker du våra gemensamma resurser blint ska kastas på allt med en puls, oavsett mentalsjukdom eller självförvållat missbruk? Det ska inte existera något egenansvar överhuvudtaget när det gäller att få ta del av frukterna av andras arbete?

Notera: jag förespråkar naturligtvis inte arkebusering (så får vi den debattekniska hjälpkryckan ur världen), men tvångsvård för individens bästa borde absolut vara en parameter värd att kunna diskuteras.

Du fnissade dessutom åt ordet "godhetsknarkare" utan att begripa att det är samma mekanism som vid regelrätt drog-, sex- eller spelmissbruk. Den drabbade är dock den sista att inse sitt missbruk, förmodligen därför ni godhetsknarkare blir så aggressiva vid mothugg.

Ungefär som att rycka crackpipan av en knarkare.
Citera
2026-03-31, 13:29
Medlem
Citat:
Låt mig skicka tillbaka frågeställningen: tycker du våra gemensamma resurser blint ska kastas på allt med en puls, oavsett mentalsjukdom eller självförvållat missbruk? Det ska inte existera något egenansvar överhuvudtaget när det gäller att få ta del av frukterna av andras arbete?

Notera: jag förespråkar naturligtvis inte arkebusering (så får vi den debattekniska hjälpkryckan ur världen), men tvångsvård för individens bästa borde absolut vara en parameter värd att kunna diskuteras.

Du fnissade dessutom åt ordet "godhetsknarkare" utan att begripa att det är samma mekanism som vid regelrätt drog-, sex- eller spelmissbruk. Den drabbade är dock den sista att inse sitt missbruk, förmodligen därför ni godhetsknarkare blir så aggressiva vid mothugg.

Ungefär som att rycka crackpipan av en knarkare.
Men lilla vän... tycker du att det fungerar bra nu när fiskluktande, barnlösa 25-åriga småslinkor disponererar det allmänas pengar?
Du tror att bygga mentalsjukhus och låsa in alla människor som inte klarar sin vardag är lösningen.
Rakt av, inga undantag? Du får väl ta det på nästa möte med förste småslinka? Idiot.
Citera
2026-03-31, 14:23
Medlem
Citat:
Buhu. Du saknar helt klart empati när du hellre använder förklenande epitet än konkreta argument. Är det inte så din logik funkar?

Om du känner dig missförstådd, var lite tydligare istället för att tro att omvärlden existerar för att vara din emotionella tampong.

När du mognat lite kommer du lära dig att du har två öron och en mun för att du ska hålla käften dubbelt så mycket som du lyssnar. Den som bör gagna sig av tampong är du - en oral sådan mot den diarré som flödar ur ringmuskeln du har i ansiktet.
Citera
2026-03-31, 15:06
Avslutad
Citat:
Men lilla vän... tycker du att det fungerar bra nu när fiskluktande, barnlösa 25-åriga småslinkor disponererar det allmänas pengar?
Du tror att bygga mentalsjukhus och låsa in alla människor som inte klarar sin vardag är lösningen.
Rakt av, inga undantag? Du får väl ta det på nästa möte med förste småslinka? Idiot.
Lilla vän? Du har verkligen en pinsam attityd mot dina medmänniskor. Visst är du en sån där vars skit luktar rosor? Om du någon gång undrar varför du inte får gehör för ditt gaggande så beror det just på din nedlåtande attityd.

Ja, jag tror på inlåsning av människor som inte är kapabla att ta hand om sig själva.

Diskutera inte om du inte kan hålla känsloregistret i schack, godhetsknarkare.
Citera
2026-03-31, 15:07
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av ChubChub
När du mognat lite kommer du lära dig att du har två öron och en mun för att du ska hålla käften dubbelt så mycket som du lyssnar. Den som bör gagna sig av tampong är du - en oral sådan mot den diarré som flödar ur ringmuskeln du har i ansiktet.
Och din poäng är..? Eller ville du bara vädra kakluckan efter mundiarrén?
Citera
2026-03-31, 15:11
Medlem
Citat:

Men samtidigt, hur ser det ut om man skulle följa en utslängd psyksjuk människa i dennes vardag i friheten ute på stan eller hemma i sin bostad. Blir man glad då om man får se hur en lever och hur dagarna ser ut?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in