Citat:
Ursprungligen postat av
AgileSnark
Jag arbetade timmar där för ett antal år sedan. Att häkteschefen knullat någon inne på häktet är väldigt osannolikt skulle jag säga. Att se häkteschefen innanför skalskyddet är ovanligt och att se en häkteschef vara ute på någon avdelning bland de intagnas rum hade vart väldigt konstigt och uppmärksammats av alla anställda. Det är också mycket spring hela tiden på avdelningarna så inte en chans att någon kommit undan med det. Häkteschefen har ingen anledning att ha direkt kontakt med någon intagen.
Om någon knullar intagna är det på nattskiftet.
Däremot kan hon knullat någon utanför häktet och gett information till utomstående. Eventuellt kan hon ha förmedlat otillåten information till någon intagen men isåfall hade hon behövt någon kollega som jobbar som kriminalvårdare eller handläggare som hon sammarbetat med.
Det som jag tror har hänt är att någon suttit häktad och hon tagit kontakt på utsidan innan förhandlingen startat. Hon ska vara känd för att röja uppgifter som står på häkteskortet.
Enligt ryktet är det inte första gången. Dock är det första gången både man och myndighet fick reda på det.
Intressant fenomen, hennes man jobbar som polis, han griper Abdullah och kör honom till häktet, åklagare beslutar om häktning, Abdullah släpps och besöker chefen på häktets hem och knullar henne i samma säng som polisen som grep Abdullah egentligen hör hemma.