2026-03-29, 19:13
Medlem
I Sydsvenskan gick det att läsa att en patrull i Malmö skulle omhänderta en 17-årig tjej. När hon är i handfängsel och inne i polisens arrest slänger en av polismännen ner henne i marken pga hon är uppkäftig m.m
En arrestvakt och övervakningsfilm visar ngt annat än vad polismannen uppger.

Vem är denna olämpliga polis?
Ska polisens kollegor skydda honom/henne?

Ut med denna olämpliga polis!!

Ni som är poliser och hänger här på fb borde fan inte hålla detta kräk om ryggen!!

Vem är han?
Citera
2026-03-29, 19:21
Medlem
Kundalinis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ha85
I Sydsvenskan gick det att läsa att en patrull i Malmö skulle omhänderta en 17-årig tjej. När hon är i handfängsel och inne i polisens arrest slänger en av polismännen ner henne i marken pga hon är uppkäftig m.m

Ni som är poliser och hänger här på fb borde fan inte hålla detta kräk om ryggen!!

Vem är han?

Du får nog ta och länka till artikeln, och kanske bidra med några lämpliga citat.

Annars är det nog svårt att få gehör för din rättmätiga upprördhet.
Citera
2026-03-29, 19:28
Medlem
Såklart, det underlättar!
https://www.sydsvenskan.se/malmo/17-ariga-sara-slogs-medvetslos-i-arresten-i-malmo-polisvald-avslojas-av-overvakningsfilm/
Citera
2026-03-29, 19:32
Medlem
BarbrorFarbros avatar
Citat:
Såklart, det underlättar!
https://www.sydsvenskan.se/malmo/17-ariga-sara-slogs-medvetslos-i-arresten-i-malmo-polisvald-avslojas-av-overvakningsfilm/
Klistra in det i trådstarten så ska du se att tråden kanske får vara kvar till och med.

Nä, såna där snutar har jag själv råkt ut för i min ungdom, men inte fan slog mig tanken att anmäla nån.
Är man stöddig så får man ta det som bjuds.
Båda inblandade är idioter.
Citera
2026-03-29, 19:41
Medlem
Kundalinis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BarbrorFarbro
Klistra in det i trådstarten så ska du se att tråden kanske får vara kvar till och med.

Nä, såna där snutar har jag själv råkt ut för i min ungdom, men inte fan slog mig tanken att anmäla nån.
Är man stöddig så får man ta det som bjuds.
Båda inblandade är idioter.

Poliserna trodde först att tjejen eventuellt drabbats av hjärtstopp efter att den åtalade polisen vräkt henne framlänges så att hon slog ansiktet i golvet. Men de upptäckte att hon hade puls, så de avbröt CPR.

17-åringen var omhändertagen efter att ha hittats medvetslös på en fest som polisen kom till. Hon var inte misstänkt för nåt brott. Men du vet, när man är en tonåringen som druckit sig redlös har man inte jättebra koll på hur man uppför sig.

Poliserna hade meddelat mamman att de skulle köra hem henne, men de ångrade sig och hävdade senare att tjejen ramlat.

Låter fullständigt sinnessjukt i mina öron. Jag vill inte att den typen av poliser ska ta hand om berusade tonåringar.
Citera
2026-03-29, 19:43
Medlem
halaltarzans avatar
Citat:
Den redlöst berusade Sara blev hämtad av polis på en hemmafest och skulle sättas i fyllecell. Men innan hon kom dit kastade en av poliserna ner henne i golvet – så att hon slogs medvetslös.

Till Saras mamma sade poliserna att hennes 17-åriga dotter ramlat. Men en övervakningsfilm visar hur händelsen egentligen gick till.

Vet inte poliserna när de är filmade eller inte?
Citera
2026-03-29, 21:07
Medlem
Citat:

Vem är han?
Sveriges poliser begår övervåld dagligen utan konsekvenser. De tror sig förmer andra och flertal studier visar ju att det med grov marginal är psykopater som är poliser och dras till yrket. Det är dock ovanligt att något sker när polisen begår brott. De ses som några gudar och du ska fint hålla sig borta från deras radar för att slippa deras övervåld. Och det gäller alla i samhället.
Citera
2026-03-29, 21:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av halaltarzan
Vet inte poliserna när de är filmade eller inte?

Verkar fått hjärnsläpp. Det bör de veta och fatta. Skulle tippa på en ung polis säkert max25 år gammal och ganska ny i tjänst. En Allan Ballan med stort hävdelsebehov
Citera
2026-03-29, 21:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sasha4life
Sveriges poliser begår övervåld dagligen utan konsekvenser. De tror sig förmer andra och flertal studier visar ju att det med grov marginal är psykopater som är poliser och dras till yrket. Det är dock ovanligt att något sker när polisen begår brott. De ses som några gudar och du ska fint hålla sig borta från deras radar för att slippa deras övervåld. Och det gäller alla i samhället.
Så kan det nog vara. En del är så tyvärr. Men denna polisens kollegor borde skämmas. Ska ni skydda honom? Går kårandan så långt att ni ska ljuga och skydda kräket? Är ni rädda för att bli utanför om ni säger sanningen mot en kollega?
Citera
2026-03-29, 22:20
Medlem
BarbrorFarbros avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kundalini
Poliserna trodde först att tjejen eventuellt drabbats av hjärtstopp efter att den åtalade polisen vräkt henne framlänges så att hon slog ansiktet i golvet. Men de upptäckte att hon hade puls, så de avbröt CPR.

17-åringen var omhändertagen efter att ha hittats medvetslös på en fest som polisen kom till. Hon var inte misstänkt för nåt brott. Men du vet, när man är en tonåringen som druckit sig redlös har man inte jättebra koll på hur man uppför sig.

Poliserna hade meddelat mamman att de skulle köra hem henne, men de ångrade sig och hävdade senare att tjejen ramlat.

Låter fullständigt sinnessjukt i mina öron. Jag vill inte att den typen av poliser ska ta hand om berusade tonåringar.
Ajdå, va det så illa. Nej det är ju inte ok. Jag fick skallen inbakad i betongväggen och tjejsnuten som gick bredvid bara skrattade. Jävligt vidriga faktiskt.

Ja det låter verkligen sinnessjukt.
Citera
2026-03-29, 22:42
Medlem
Kundalinis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BarbrorFarbro
Ajdå, va det så illa. Nej det är ju inte ok. Jag fick skallen inbakad i betongväggen och tjejsnuten som gick bredvid bara skrattade. Jävligt vidriga faktiskt.

Ja det låter verkligen sinnessjukt.

Nu vet man ju bara vad man läser, men det låter verkligen illa. Jag kan ha förståelse för poliser som tappar det när det gäller vissa kriminella element eller särskilt obehagliga sexualbrottslingar och liknande, men en hjälplös tonårstjej, hur störig hon än är, nej, det ska de kunna hantera.

Hade du betett dig tillräckligt illa för behandlingen du fick?
Citera
2026-03-29, 22:59
Medlem
BarbrorFarbros avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kundalini
Nu vet man ju bara vad man läser, men det låter verkligen illa. Jag kan ha förståelse för poliser som tappar det när det gäller vissa kriminella element eller särskilt obehagliga sexualbrottslingar och liknande, men en hjälplös tonårstjej, hur störig hon än är, nej, det ska de kunna hantera.

Hade du betett dig tillräckligt illa för behandlingen du fick?

Absolut inte den gången, tror jag torskade med en femma röka.
Jag har aldrig varit våldsam eller hotat, bara uppkäftig, i stil med att jag sagt ftp, ungefär så.
Sålde röka, men de lyckades aldrig ta mig (för försäljning). Då.

Vi borde snart få veta hur det gått till, FUP+dom kanske dyker upp här snart, antagligen ingen film men hoppas på det.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in