Citat:
Jag har inte överklagat beslutet. Det var andra gången jag sökte skuldsanering för företagare. Jag kommer nog vänta ett tag med att söka igen och istället söka som privatperson och inte som företagare. Jag har haft ganska långa samtal med handläggare så jag känner mig ganska klar över vad som är svårare eller lättare att få skuldsanering för. Skatteskulder är väldigt svårt att få skuldsanering för generellt. Men särskilt svårt om man söker som företagare. Jag kommer nog söka under början av 2027 när ytterligare ett årsskifte skett och därmed skatteskulden förhoppningsvis minskat ytterligare. Då kommer jag söka som privatperson istället. Om man blir beviljad skuldsanering som privatperson så är det fem år det handlar om. Skillnaden om jag bara låter åren passera utan skuldsanering är att de banklån jag tog för att klara mig undan kronofogden 2018-2019 aldrig skrivs av. Men blir jag beviljad skuldsanering så innefattar det även dem banklånen som gick oavkortat till skatteverket. Med facit i hand så var det dumt att låna pengar från bank för att betala till skatteverket. Men då var jag fortfarande övertygad om att jag skulle vinna ärendet i förvaltningsdomstolarna och få tillbaka pengarna. Min förhoppning är att vara skuldfri lagom tills jag fyller 50 typ...