Citat:
Ursprungligen postat av
Akacia2050
Jag förstår också psykopatspåret kring chrippa, lundell osv. Men jag undrar ändå inte om det handlar om en massa droger egentligen som har fått dem att bli det de är.
Jag tror också det har att göra med social media. Man blir störd av det på många sätt, det gäller ju i princip alla människor just nu och de generationer som växt upp med det. För att vara lite konspiratorisk handlar det ju förmodligen om en psy-op av CIA typ mkultra. Man blir typ "narcissist" av sociala medier också. Det är nog en rad kombinationer.
Men snart kommer alla glömma Anjo, sedan kommer kanske Chrippa bli nån liten medial gullegris för SVT och släppa en bok osv, nya Joakim Lundell(om det ens går då med tanke på hur sinnesjuk han är). Joakim Lundell överlever inte heller. De kommer ha en generation som är tappad med sig, sen kommer trenden bli att de är "psykopater". Sen tar det slut ÄNTLIGEN.
Men skitsamma alla kanske sitter en dag och inser hur galna alla var i det här lilla skådespelet och sitter bara och verkligen gör nått av värde alls, vem vet.
Ah jag håller med delvis. Jag tror inte heller att Anjo är en riktig psykopat, utan snarare att han har blivit empati-störd på senare år, möjligtvis av all medicin och från hybris/social media ja. Anjo tror jag är körd, han är alldeles för insyltad och för korkad för att kunna dra sig ur allt och att skaffa sig ett vanligt jobb. Han vill nog inte leva om han inte är känd (oavsett vad han är känd för).
Jocke tror jag är en ren psykopat dock, det är jag helt övertygad om, han manipulerar, bedrar, ljuger o.s.v. Han låg väl med Jonnas syster till och med bara för att vara elak mot Jonna om jag minns rätt. Ofattbart vad Jonna ser i honom, men hon är ju inte den skarpaste kniven i lådan heller. Jocke kommer dock alltid undan, han är alldeles för slug och trots att han hela tiden faller på sina egna lögner så verkar det aldrig få några konsekvenser. Jocke har dessutom till skillnad från dom andra varit sjuk i huvudet i hela sitt liv (inklusive som barn) vilket är typiskt för psykopater vad jag har förstått det som.
Chrippa kan jag tänka mig skulle kunna vara ganska empatisk, men mer att han är begränsad av
grav ADHD. Han känns faktiskt som en person som skulle kunna luta sig tillbaka sen, skaffa sig ett vanligt jobb, eller åtminstone någonting som inte har med YouTube och dylikt att göra och leva ett hyfsat normalt liv. Han borde definitivt skaffa sig en ADHD-diagnos och få medicin, precis som Jacke gjorde.