2026-03-26, 11:26
Medlem
Från 4 års fängelse till frikänd.. Kvinnan vet exakt vad som hänt, men det "håller inte". Nu kommer hon dö med det traumat, skammen. Låt mig gissa, han kommer få skadestånd också? Det är så äckligt att man inte riktigt vet vad man ska göra.
Citera
2026-03-26, 11:44
Avstängd
Så skönt att en oskyldig människa frias från denna misstanke. Hoppas han får en rejäl ersättning av Justitiekanslern för tiden han suttit inspärrad oskyldig. Mina anhöriga får han gärna ta hand om. Hoppas han kan fortsätta jobba med gamla. Med tanke på personalbristen inom äldreomsorgen är denna man ett värdefullt tillskott. Det är sådana här hårt arbetande invandrare Sverige behöver mer utav.
Citera
2026-03-26, 12:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av snigelslum
Så skönt att en oskyldig människa frias från denna misstanke. Hoppas han får en rejäl ersättning av Justitiekanslern för tiden han suttit inspärrad oskyldig. Mina anhöriga får han gärna ta hand om. Hoppas han kan fortsätta jobba med gamla. Med tanke på personalbristen inom äldreomsorgen är denna man ett värdefullt tillskott. Det är sådana här hårt arbetande invandrare Sverige behöver mer utav.
Hardcore satir
Citera
2026-03-26, 12:06
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av MasseyF
Hardcore satir
Inte alls. Han är frikänd och skall som sådan behandlas. Det är så en rättsstat som Sverige fungerar.
Citera
2026-03-26, 12:24
Medlem
Detta land är så jävla vidrigt…. Hoppas domaren åker riktigt riktigt illa ut
Citera
2026-03-26, 12:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av snigelslum
Inte alls. Han är frikänd och skall som sådan behandlas. Det är så en rättsstat som Sverige fungerar.
Hoppas du skojar. Det är flera kvinnor som drabbats, ord mot ord men både rätten och såna som du (om du inte skojar) spottar dessa våldtagna kvinnot rakt i ansiktet med denna domen. Alla vet han är skyldig.

https://www.expressen.se/nyheter/krim/tidigare-larmen-om-shakir-mahmoud-shakir/

I Iran avrättas man för att prata illa om regimen. Det är fel. Men alltså i Sverige frikänns du för det inte går att ställa utom rimligt tvivel att det skett.. Men ändå döms folk för våldtäkt i ord mot ord. Det är som att spela lotto vem man får dom domare och jury. Men i detta fall finns det alltså flera fall, tidigare rättegångar, han har säkerligen ännu mer skit för sig utöver att våldta gamla kvinnor. Jag finner inga ord egentligen, tänker på dessa gamla kvinnor nu.. Jag tror dom kommer dö i sorg pga detta.
Citera
2026-03-26, 12:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Backadalen
Detta land är så jävla vidrigt…. Hoppas domaren åker riktigt riktigt illa ut

Så nu önskar vi ond bråd död på folk som gör sitt jobb, för att pöbeln inte gillar att oskyldiga personer frias? 😂

F.ö hög humornivå på att se rassarna gråta sig blå över de stackars offren, när ni i vanliga fall är väldigt taggade på att stämpla våldtäktsoffer som att från uppmärksamhetssökande horor till luder som är ute efter att sätta dit män.
Citera
2026-03-26, 12:40
Medlem
Cv ser ut att finnas länkat till i startinlägget.

(FB) Hemtjänstanställd från Irak våldtog 100-åring. Utvisas inte.

Att hamna på äldreboende idag är inget man önskar sin värsta fiende ens. Sådan brist i äldreomsorgen, att folk med det belastningsregistret får ta hand om våra äldre?

Citat:
Ursprungligen postat av Straightuphappy
Men i detta fall finns det alltså flera fall, tidigare rättegångar, han har säkerligen ännu mer skit för sig utöver att våldta gamla kvinnor. Jag finner inga ord egentligen, tänker på dessa gamla kvinnor nu.. Jag tror dom kommer dö i sorg pga detta.
Senast redigerad av .-.--.--- 2026-03-26 kl. 12:47.
Citera
2026-03-26, 12:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av FemHaxx
Så nu önskar vi ond bråd död på folk som gör sitt jobb, för att pöbeln inte gillar att oskyldiga personer frias? 😂

F.ö hög humornivå på att se rassarna gråta sig blå över de stackars offren, när ni i vanliga fall är väldigt taggade på att stämpla våldtäktsoffer som att från uppmärksamhetssökande horor till luder som är ute efter att sätta dit män.

Hade du sagt likadant om en skäggig bönrullare förgrep sig på din mamma i hennes säng där hon ska känna sig trygg?
Citera
2026-03-26, 12:58
Medlem
Zaedrewss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Straightuphappy
Från 4 års fängelse till frikänd.. Kvinnan vet exakt vad som hänt, men det "håller inte". Nu kommer hon dö med det traumat, skammen. Låt mig gissa, han kommer få skadestånd också? Det är så äckligt att man inte riktigt vet vad man ska göra.

Jävligt märkligt. För få detaljer från kvinnorna och det säger man beror på deras höga ålder. Så han kommer undan för han våldtog två extremt gamla som inte minns exakt!?

Borde ju vara samma sak för barn då som inte heller alltid kan lämna exakt detaljerade utgörelser om vad som hänt.
Citera
2026-03-26, 13:06
Medlem
Man kan ju hoppas om han på nytt får jobb inom äldreomsorgen. Att han kanske får ta hand om äldre anhöriga till hovrättsrådet och nämndemännen som friade honom? Eller ännu bättre, dom själva i framtiden. 🙏

Citat:
Ursprungligen postat av upplysa
Dom
Svea hovrätt
B 18606-25
Svea HR B 18606-25 Dom 2026-03-26
Citera
2026-03-26, 13:08
Medlem
Tuors avatar
I Sverige är det okej att våldta om du är en blatte eller nogger.

Nu kommer detta spridas på X och Youtube precis som med fallet med hon som inte blev våldtagen "tillräckligt länge".
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in