2026-03-25, 12:53
Medlem
eldrattans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ursprungligen
Från Epoch Times:
– Jag flyttade bilen i samband med städdag. Det var fel av mig och jag tar ansvar för det, säger hon i en intervju med sajten.

Hon säger att hon skulle parkera bilen i garaget.

– Jag hade ingen annan som kunde hjälpa mig med detta.
Om Katja inte hade någon annan som kunde hjälpa till gäller nödvärnsrätten.

Aftonbladet:
Tidningen uppger att de dokumenterat hur hon först kört sin bil, och två timmar senare fångas hon på film när hon återigen kör bilen.
Jag anser att nödvärnsrätten gäller båda gångerna som Katja körde bilen, eftersom den säkert var tvungen att flyttas två gånger på grund av städgatureglerna.

Tanken är ju god iaf. Fast det finns tyvärr ingenting som ger lagstöd att ens sätta sig och vrida om nyckeln när körkortet är återkallat. Inte ens om hennes barn skulle bli plötsligt dödsjukt och behöva akutvård. Det som däremot händer är att det kommer rubriceras som ett grovt brott för att körkortet är återkallat. Bara det ensamt ska per automatik ge minst en månads fängelse.

Sedan är det förvånade att denna poliskvinna inte är medveten om att kommer larma högt i varje polisbil hon passerar om att bilens ägare inte har ett körkort. Sådant kan man tycka att hon borde känna till. Vad sysslade denna poliskvinna med hos polisen egentligen?!
Citera
2026-03-25, 12:56
Medlem
trailblasers avatar
Ingen sympati för denna kvinna. Hon verkar totalt galen.
Citera
2026-03-25, 12:59
Medlem
populopiduss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av trailblaser
Ingen sympati för denna kvinna. Hon verkar totalt galen.

Utan att veta säkert gissar jag på någon form av sociopati. Yrkesvalen (maktbaserade), korruption och omoral, tycker sig stå över lagen, dom ständiga riskerna hon tar, Sverigedemokraterna...
Citera
2026-03-25, 12:59
Medlem
Vit-Brandbils avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Facade
Övervakningskameror har nog fångat henne på diverse ställen om hon kört mycket mer än bara denna gång, vilket är högst troligt att hon har gjort.

Borde inte vara omöjligt så bara att gå igenom bilens datorsystem så kan man direkt se när bilen startats och via gps:en vart den varit.
Kolla övervakningsbilder längs dessa vägar vid de tiderna och saken är biff.
Citera
2026-03-25, 13:01
Medlem
Facades avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vit-Brandbil
Borde inte vara omöjligt så bara att gå igenom bilens datorsystem så kan man direkt se när bilen startats och via gps:en vart den varit.
Kolla övervakningsbilder längs dessa vägar vid de tiderna och saken är biff.

Precis.
Det är nog väldigt mycket skulle jag misstänka, men det är enbart spekulation. Noll grund för det förutom det faktum att hon nu återigen visar sig vara en notorisk lögnerska.
Citera
2026-03-25, 13:05
Medlem
NirvanAs avatar
Jag tror Expressen hoppas på att alla dessa drev ska få henne att ta livet av sig. Då lär nog Baas mf.l må mycket bra inombords
Citera
2026-03-25, 13:08
Medlem
Vit-Brandbils avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Facade
Precis.
Det är nog väldigt mycket skulle jag misstänka, men det är enbart spekulation. Noll grund för det förutom det faktum att hon nu återigen visar sig vara en notorisk lögnerska.

Om man blir av med körkortet, hur stor är risken att bli stoppad igen och det upptäcks om man är en vanlig svensson?
Nu vet jag att polisen har kameror i sina bilar som läser nummerplåtar och då kan rödmarkera bilar.

Själv har jag under mina över 30 år med körkort blivit stoppad tre gånger och då kör jag ändå rätt mycket bil.
Citera
2026-03-25, 13:16
Medlem
Facades avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vit-Brandbil
Om man blir av med körkortet, hur stor är risken att bli stoppad igen och det upptäcks om man är en vanlig svensson?
Nu vet jag att polisen har kameror i sina bilar som läser nummerplåtar och då kan rödmarkera bilar.

Själv har jag under mina över 30 år med körkort blivit stoppad tre gånger och då kör jag ändå rätt mycket bil.

Tror risken är låg, iallafall för oss utanför storstäderna.
Men aldrig obefintlig.

Men ja, dagens kameror lär rödflagga såvida man inte byter bil med grannen eller så under tiden man är utan rattlappen.

En gång har jag blivit aktivt stoppad och kanske 5 gånger blåskontroll varav 3 av dom på stora motor evenemang så säg 2 totalt på ”vanlig dag” på totalt snart 16 år för mig, kör väl i snitt 1500mil/år.
Även i mycket uppmärksammande bilar och ofta inte helt lagliga (typ kompressormatade) bilar, eller ej besiktigade alls.
Jag brukar skämtsamt säga att i Sverige är det fri fart för vem ska stoppa dig? Inte polisen iallafall…
Citera
2026-03-25, 13:17
Medlem
Slaskmedias avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CyberRobot
Stackars Katja som blir utsatt för mediadrev. Och jävla journalister som förföljer privatpersoner och letar efter fel.
Hon valde att sitta kvar på sin plats i Riksdagen och räknas därmed inte som privatperson i detta fall. Att hon har rätt till ett privatliv är en sak, men man har inte rätt att begå brott och tro att det ska gömmas i pressetik.
Citera
2026-03-25, 13:20
Medlem
Typisk SD-fascist med deras speciella dubbelmoral. Gapar om lag och ordning men det gäller bara för andra. Vidrig, lögnaktig knarkarkärring som hittade rätt parti iaf.
Citera
2026-03-25, 13:26
Medlem
Tänker att Expressen måste blivit tipsad om att hon kör utan körkort.
Annars ett otroligt sammanträffande att just då träffa på henne.
Sedan vet hon väl om att chansen är otroligt låg att bli stannad av polisen.
Citera
2026-03-25, 13:28
Medlem
En del av mig säger att vi borde lägga ner allt skvaller om KN – att vi helt enkelt ska acceptera läget, glömma det och gå vidare.

Samtidigt slits jag inombords. Jag kan inte förmå mig att bry mig när hon springer runt på ravefester och riskerar att förstöra livet för hundratals ungdomar genom att låta dem kissa i en kopp, vilket i sin tur leder till indragna körkort och raserade karriärer.

Öga för öga., Tand för tand.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in