2026-03-24, 18:54
Medlem
Hyperkits avatar
Hallå, jag råkade köpa ett Steam Account på G2A när jag skulle köpa Crimson Desert..

Får bita i det sura äpplet att jag inte läste det finstilta..(det var jävligt välgömt)

Men till min fråga.

Kan jag spela Crimson Desert på mitt "riktiga" konto via Family Share? eller bryter det mot Steams användaravtal och riskera bli bannad på båda kontona?

Eller går det att sälja detta konto någonstans?
Citera
2026-03-24, 19:04
Medlem
Kalaskjelles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hyperkit
Hallå, jag råkade köpa ett Steam Account på G2A när jag skulle köpa Crimson Desert..

Får bita i det sura äpplet att jag inte läste det finstilta..(det var jävligt välgömt)

Men till min fråga.

Kan jag spela Crimson Desert på mitt "riktiga" konto via Family Share? eller bryter det mot Steams användaravtal och riskera bli bannad på båda kontona?

Eller går det att sälja detta konto någonstans?

Det funkar, jag råkade göra samma tabbe som dig.
Spelade det då via familjedelning
Citera
2026-03-24, 22:23
Medlem
Hyperkits avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kalaskjelle
Det funkar, jag råkade göra samma tabbe som dig.
Spelade det då via familjedelning
Ja, men när jag försöker connecta dom två så står det att det inte går eftersom min senaste transaktioner har varit utomlands tydligen? ingen aning.. sen har jag hört att man kan bli bannad av steam osv.
Citera
2026-03-25, 08:53
Medlem
Kalaskjelles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hyperkit
Ja, men när jag försöker connecta dom två så står det att det inte går eftersom min senaste transaktioner har varit utomlands tydligen? ingen aning.. sen har jag hört att man kan bli bannad av steam osv.

Okej, det funkade för mig när jag felköpte Mount & Blade II Bannerlord. När det kom ut.
Det är ju dock ett par år sen.

Är det ett EU konto du kommit över?
Citera
2026-03-25, 08:57
Medlem
Du köpte Steam acc som är via 3de part när Steam är gratis på deras egna sida?

Och nu undrar du om du kan ha 2 steam konton och spela ditt Crimson på det andra?, Du kan ha hur många konton du vill.

Men det bryter mot reglerna att byta ägare på steam konto (Endast konto som bytt ägare blir bannat) inte ditt egna, även om dessa hade varit "connected". Men det är väldigt ovanligt sådant upptäckts, inte direkt så dom lägger resurser på att lokalisera sådant.
Senast redigerad av Noccofocus 2026-03-25 kl. 09:05.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in