Citat:
Ursprungligen postat av
Lumbago
Kika på den här filmen, där kan du se det som rör AFS, utan att du behöver uppge din e-postadress:
https://youtu.be/TF1Tk_wk0iI?si=_Z9HN9GVDd5LnbNM
Jag gillar Kasselstrand och AfS som parti, men just nu är det inte helt klart vilket alternativ jag ska stötta i valet. Som jag själv sagt många gånger; man ska inte övertänka det här för det är bara ett riksdagsval, dvs man ska se det som ett medel och inte ett mål i sig. Men samtidigt vill jag ju åtminstone göra en "minianalys" av situationen. Just nu vill jag skapa "kaos", dvs krossa konsensustramset i svensk politik som inkluderar SD, och där ser jag två alternativ:
1. Alternativ för Sverige, av rent ideologiska och politiska skäl.
2. Örebropartiet, p.g.a. att främst Allard är väldigt aggressiv, öppen, rätt kompromisslös och att mycket talar för att partiet faktiskt är på frammarsch i opinionen. Jag skulle bli förvånad om de inte blir störst utanför riksdagen.
Så jag antar att jag vill ha trovärdiga indikationer på att AfS faktiskt växer på riktigt. Jag vill ha siffror. Opinionsundersökningar, ökade medlemssiffror, ökad finansiering, stora demonstrationer, ja vad som helst egentligen som inte bara kan reduceras ner till ett luftslott. Förra valet backade de, så varför ska de dramatiskt öka nu? Vad är det som är annorlunda 2026 än 2022? SDs fiasko och svek som ett Tidöparti? Kanske, men samtidigt verkar de ju öka trots allt detta, så jag vet inte hur man ska tolka detta.