Resultat: Kommer Simona Mohamsson sitta kvar som partiledare för Liberalerna?
Ja
75,98%
155 röster
Nej
24,02%
49 röster
2026-03-23, 14:42
Medlem
Alla i L som klagar just nu var ändå S, MP eller V.
Skönt att slippa dom
Nu kör vi
Se upp
Pedofiler
Gängkriminella
"Pensionsräddare"
Palestinamuppar
Bidragssemestrare
AFAmuppar

Nu kommer vi!!
2026-03-23, 14:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av RutgerFuchs
En fullständigt bortkastad röst. L åker ur så det visslar om det och borgerligheten når lågvattenmärke för varje röst som läggs på L.
Om de förhatliga "röda-linjerna-liberalerna", vars största agenda varit att hugga partiledare i ryggen (Sabuni, Pehrsson, Mohamsson), hedrar sina löften, dvs lämnar partiet, så är jag helt säker på en ljus framtid för L. L fyller en viktig stabiliserande position i regeringen.

Det är ca 6 månader kvar till valet och det räcker.

MEN, om intrigmakarna (som N.B. aldrig nominerat en motkandidat till Sabuni, Pehrsson, Mohamsson) stannar kvar och fortsätter det mångåriga bråket, ja då är det kört.

Enda chansen är en nystart med återvändande borgerliga liberaler som äcklats och skrämts bort av det vänsterinriktade packet, ränksmidare och drag queens (Jan Jönsson) inom L.

L gör en mycket stor nettovinst på om dessa, främst stockholmsbaserade, sammansvurna lämnar.

Det känns som att äntligen kan jag andas lite frisk luft och rösta på L.👍
Senast redigerad av lont 2026-03-23 kl. 14:51.
2026-03-23, 14:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tilikum
Alla i L som klagar just nu var ändå S, MP eller V.
Skönt att slippa dom
Nu kör vi
Se upp
Pedofiler
Gängkriminella
"Pensionsräddare"
Palestinamuppar
Bidragssemestrare
AFAmuppar

Nu kommer vi!!

Slippa dom? Många tycks ju stanna kvar? Nej, den här splittringen inom L är inte på långa vägar löst.
2026-03-23, 14:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ed-Dearborn
Tidösidans chans att vinna valet är genom att locka över Socialdemokrater/centerpartister.

Att vilja regeringssamverka med SD förvårar det.

"Om" L fått nya medlemmar, då är det moderata/sverigedemokratiska väljare.

Om man inte hade hållit på att brunsmeta SD i flera decennier så hade regeringsmakten varit säkrad.

Eller att man ägnar sig åt att direktimportera S-väljare.

Det är ett egetskapat problem. Det verkar som att en del av de egna till och med har gått på den egna propagandan vilket skapar inre splittring i onödan. Dumt.
2026-03-23, 15:57
Medlem
DisposableGarbage4s avatar
Olyckligtvis så såg jag bara sista 40 minuterna av sändningen. Är det värt att kolla på hela i efterhand?
2026-03-23, 16:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DisposableGarbage4
Olyckligtvis så såg jag bara sista 40 minuterna av sändningen. Är det värt att kolla på hela i efterhand?
Nä. De första tre timmarna var ständiga ajourneringar pga teknikstrul. Eller påstått teknikstrul.
2026-03-23, 16:08
Medlem
Liberalerna är för osynliga. Tiden räcker inte till för att politiska frågor ska kunna vända utvecklingen.

De skulle behöva en person med stark utstrålning.

En profil som väcker debatt och skapar uppmärksamhet kan ge partiet värdefull exponering och gratis medialt genomslag.

Det vore ett genidrag.
2026-03-23, 16:13
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av ealdorman3
Nä. De första tre timmarna var ständiga ajourneringar pga teknikstrul. Eller påstått teknikstrul.

"påstått teknikstrul" Hahaha. Flashback konspirationernas Mecka.

Huvudsaken är att vi nu har ett sammansvetsat lag på högersidan som är redo att kavla upp och ta sig an de verkliga problemen i Sverige istället för att spela det politiska spelet.

Det slog mig dessutom att merparten av de som gjorde bort sig under mötet igår var vänsterliberaler som nu kommer att lämna eller bli förvisade till en marginaliserad tillvaro inom L. Rejäla liberaler på högerkanten höll sig för goda för att smutsa ner sig.

Tidö och MITT parti L rusar fram med förnyat förtroende hos väljarna, vi ser det redan, vinsten är inom räckhåll. De rödgröna kommer aldrig att kunna samla sig på samma vis.

TIDÖ 2026!!!
2026-03-23, 16:19
Medlem
Wajis avatar
Måste kännas pinsamt för att idioter som nu lämnar. Dels så ställde de till parodi på hög nivå på mötet igår. Det var sandlåda de lux.

Nu går liberalerna fram i mätningar samt att medlemsantalet ökar. Det visar ju att nej sägarna är det stora problemet för dom.

Ett samarbete med SD tjänar alla partier på.

Tror även nu L har chansen att klara spärren.
2026-03-23, 16:23
Medlem
Partiet har potential att ta sig en bra bit över 4 % i valet, men tiden som återstår är för knapp för att traditionella politiska frågor ska kunna förändra läget.

De behöver en stark frontfigur som skapar omfattande debatt i media och därigenom genererar gratis uppmärksamhet. Det är den enda möjliga vägen.

Problemet är alltså att partiet inte syns tillräckligt.
Senast redigerad av dsg47 2026-03-23 kl. 16:25.
2026-03-23, 16:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 526
Pinsamma lantisar - klarar ingenting - varför ska vi ens höra på vad de tycker?
Dags att steka det där och låta eliten styra upp skitpartiet så gott det går.

Jag hatar dryga stadsbor mer än jag hatar vänsterliberaler.
2026-03-23, 16:44
Medlem
Grontarskonts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HejaFinland
Det som inte finns är ju ett libertarianskt parti som driver livsstilsliberala frågor, inte som driver liberal ekonomisk politik. Legalisera droger, avreglera alkohol och vad nu libertarianer vill. Men jag vet inte om det finns väljare nog för ett sådant parti. L kan nog aldrig bli sådana, de är i grunden ett vänsterliberalt mittenparti även efter att de accepterat SD.

Möjligtvis kan Alexander Bard och hans gelikar rösta på detta, men det krävs nog fler är 10 personer fr att L kan bli något!

A BARD är bara ett sänke, vem vill ha med den idioten att göra?!

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in