Citat:
Ursprungligen postat av
KamratBlue
Tycker jag inte. Neutralt är det ju inte att spela i Stockholm varken denna gång eller annan. Som nu tar det ena lagets supportrar lokaltrafik medan det andra får kosta på sig betydligt dyrare transport och kanske även övernattning en natt eller två. Neutralt denna gång kunde varit i t.ex. Göteborg. Men varför inte alternera runt hemma och bortamatch samt använda ranking, det har ju fungerat bra tidigare? Alternativt kan man ha en förutbestämd arena som alternerar runt i landet. Mjällby vinner ändå så varför då ha 30'000 08-or som surar på läktaren och slår sönder motståndarlagets bussar?
Solna är lika Stockholm som Mölndal eller Hisingen är Göteborg. "Lokaltrafik" kan lika gärna heta Mälartåget (Hehe, vi Nyköpingsbajare får undra nu asså) eller liknande? Solna är utomlands.
-
Tbx te de sportsliga, läste på twitter att det här är första gången (sedan allmänna ik vann slantsingling mot öis?) som 1:an och 2:an i ligasystemet möts i Finalen. Stämmer det så är det grymt, även om vi kommer åka som underdogs till utlandet solna-rimbo. Vamos a la Playa a mi me gusta bailar!
Tillägg: Även "Publikrekordet" slås då diffen - allmänna ik håller det tror jag (Råsunda 02, 03 eller 04, jag var där)? Allmänna ik - Bajen 2015 var andra etage avstängt annars hade det slagits då i cupväg.
Lokomotiv Hammarby Beitar Johanneshov Slavia Praha Haha