Citat:
Ursprungligen postat av
eldrattan
En sak som verkar förbises i alla dessa krig, antagligen är det medvetet presenterat på det sättet som det görs. Det är att dessa "vapen" tillverkas i USA, även Israel har en stor vapenindustri. Av naturliga skäl så är det svårt att få ett grepp om hur stor denna industri egentligen är, fast det förvånar mig inte ett dugg om vapenindustrin med alla dess tentakler är den största industrin som existerar.
Ta dig en titt på hur bla. tillverkningsindustrin har fått sig ett rejält skutt bara senaste månaden i USA.
Att USA får sin statsbudget nedstängd i tid och otid har inget att göra med detta kriget i just denna pågående nedstängning. Det drabbar ju framförallt de statsanställda på hemmaplan när sådant sker.
Ja ja
Jag gillar inte styret i Iran och kan tycka att det var bra att stor del av den gamla regimen förvann i den första attacken.
Har inget emot USA heller, dock så brukar det bli kaos när man ska bomba bort en ond regim.
USA har testat detta förr, sedan så vet vi inte, varken du eller jag hur många vapen av olika slag som Israel eller USA har kvar.
Näe det är många faktorer som gör att de får stänga ner lite då och då, men ett dyrt krig gör ju det inte bättre.
Det har hänt förr i både fred och krig, men jag tror att dagens dåliga statsekonomi i USA började under W Bush, när han skulle befria Irak.
Krig är dyrt.
Jag tror Trump hoppades på några dagar som i Venezuela.
men irans gamla garde är mer fanatiska.
Men vi får se.