Igår, 12:17
Medlem
RudolfHutlers avatar
Jag funderar på att byta namn till Multimiljardären Erik Erik Erik Erik Erik Erik Erik Erik Erik Erik Erik Erik Erik Erik Erik Erik Erik Erik Erik Erik Erik Erik Erik Erik Erik Erik Erik Erik Erik Erik Erik Erik Erik Erik Erik Erik Erik Erik Erik Erik Erik Erik Erik Erik Erik Erik Erik Erik Erik Erik Erik Erik Erik Erik Erik Erik Erik Erik Erik Erik Erik Erik Erik Erik Erik Erik Erik Erik.

Är det acceptabelt? Är det en juridisk fråga?
Citera
Igår, 12:21
Medlem
tnems avatar
En snabb googlande ger att du får ha hur många förnamn du vill.
https://www.skatteverket.se/privat/folkbokforing/namn/bytfornamn.4.76a43be412206334b89800020631.html#:~: text=Du%20m%C3%A5ste%20ha%20minst%20ett%20f%C3%B6r namn%2C%20men%20ut%C3%B6ver%20det%20finns,m%C3%A5n ga%20f%C3%B6rnamn%20du%20kan%20ha.
Citera
Igår, 12:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av RudolfHutler
Jag funderar på att byta namn till Multimiljardären Erik Erik Erik Erik Erik Erik Erik Erik Erik Erik Erik Erik Erik Erik Erik Erik Erik Erik Erik Erik Erik Erik Erik Erik Erik Erik Erik Erik Erik Erik Erik Erik Erik Erik Erik Erik Erik Erik Erik Erik Erik Erik Erik Erik Erik Erik Erik Erik Erik Erik Erik Erik Erik Erik Erik Erik Erik Erik Erik Erik Erik Erik Erik Erik Erik Erik Erik Erik.

Är det acceptabelt? Är det en juridisk fråga?

Förstår inte nyttan du kommer ju att kallas Erik men här får du en länk! https://www.skatteverket.se/privat/folkbokforing/namn/bytfornamn.4.76a43be412206334b89800020631.html
Citera
Igår, 12:34
Medlem
RudolfHutlers avatar
Så man får ha fyra miljoner förnamn?

Citat:
Ursprungligen postat av tnem
https://www.skatteverket.se/privat/folkbokforing/namn/bytfornamn.4.76a43be412206334b89800020631.html#:~: text=Du%20m%C3%A5ste%20ha%20minst%20ett%20f%C3%B6r namn%2C%20men%20ut%C3%B6ver%20det%20finns,m%C3%A5n ga%20f%C3%B6rnamn%20du%20kan%20ha.
Citera
Igår, 12:35
Medlem
RudolfHutlers avatar
För att jag vill ha ett stort id-kort. Har bestämt mig för att ha fyra miljoner förnamn.

Citat:
Ursprungligen postat av FallerIfallerA
Förstår inte nyttan du kommer ju att kallas Erik men här får du en länk! https://www.skatteverket.se/privat/folkbokforing/namn/bytfornamn.4.76a43be412206334b89800020631.html
Citera
Igår, 12:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av RudolfHutler
För att jag vill ha ett stort id-kort. Har bestämt mig för att ha fyra miljoner förnamn.
Ok, boka flyg med det förnamnet.
Citera
Igår, 12:56
Medlem
Finns säkert någon gräns för hur många förnamn som kan visas på ID handlingar.
Citera
Igår, 12:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av tnem

I så fall funderar jag på att byta namn till
Johann Gambolputty de von Ausfern-schplenden-schlitter-crasscrenbon-fried-digger-dingle-dangle-dongle-dungle-burstein-von-knac ker-thrasher-apple-banger-horowitz-ticolensic-grander-knotty-spelltinkle-grandlich-grumblemeyer-spel terwasser-kurstlich-himbleeisen-bahnwagen-gutenabend-bitte-ein-nürnburger-bratwustle-gerspurten-mitz weimache-luber-hundsfut-gumberaber-shönendanker-kalbsfleisch-mittler-aucher von Hautkopft of Ulm 😁
Citera
Igår, 12:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fiber-Twist
Finns säkert någon gräns för hur många förnamn som kan visas på ID handlingar.
På mitt körkort visas bara första bokstaven på respektive förnamn och jag har 3
Citera
Igår, 13:06
Medlem
Herr.Dittlings avatar
Verkar spännande när det krävs samtliga förnamn.

Kommer du ens att komma ihåg alla namnen ?

Det fanns en kille på 80-talet i Australien, han ville ha alla namn.
Så när han stötte på nya namn, så anmälde han att få lägga till dom. Vet inte hur många namn karln hade.
Citera
Igår, 13:07
Medlem
Jahbrahs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Techbilly
På mitt körkort visas bara första bokstaven på respektive förnamn och jag har 3
4 miljoner E:n är också rätt ballt

Stört är dock att man inte får lägga till mellannamn...
Senast redigerad av Jahbrah Igår kl. 13:11.
Citera
Igår, 13:08
Medlem
Noetlovskijs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Herr.Dittling
Det fanns en kille på 80-talet i Australien, han ville ha alla namn.
Så när han stötte på nya namn, så anmälde han att få lägga till dom. Vet inte hur många namn karln hade.

2,253 stycken.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in