2026-03-22, 21:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rebali179
Tyvärr inte dessvärre utan det blev med denna sättning 2ggr
Beno Zeno - Elgitarr
Stig Vig - Bas & Sång
Tage Z Dirty - Trummor
Teka Pukk - Elgitarr

Fin bild broder!

Även den sättningen av bandet var en bra period för Dag Vag.
Citera
2026-03-22, 21:58
Medlem
Rebali179s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Trekytt
Fin bild broder!
Även den sättningen av bandet var en bra period för Dag Vag.

Nästan varje sättning har varit bra ändå för Dag Vag beroende på vilken skiva man lyssnar på
Även om mina favoriter är dessa
Scenbuddism / Almenacka
Palsternacka
Nattmacka

Inget ont om Debuten eller 7 Lyckliga Elefanter de är också bra
Men det känns som att de inte är riktigt färdiga när de spelade in de skivorna
De senare skivorna har jag dock inte lyssnat på med än någon enstaka låt..
Citera
2026-03-23, 08:31
Medlem
Citat:
Nästan varje sättning har varit bra ändå för Dag Vag beroende på vilken skiva man lyssnar på
Även om mina favoriter är dessa
Scenbuddism / Almenacka
Palsternacka
Nattmacka

Inget ont om Debuten eller 7 Lyckliga Elefanter de är också bra
Men det känns som att de inte är riktigt färdiga när de spelade in de skivorna
De senare skivorna har jag dock inte lyssnat på med än någon enstaka låt..

Alla skivor du nämnde är ju klassiska Dag Vag-plattor. Hade önskat att fler tejpare spelat in dom under 80-talet. Finns väldigt lite liveinspelningar för att vara ett så pass stort band. Har frågat runt kring de tejpare jag känner angående Uppsala 1988 på Barowiak, men hittills ingen som har den, men alla känner till att den finns. Frågan är bara vem som kan ha live-kassetten?
Citera
2026-03-23, 17:52
Medlem
Citat:
Hålller med dig där & blev lite förvånad över att "Dag Vag" spelar igen trots att Stig Vig är borta
Senast det hölls en minneskonsert på Mosebacke för Stig Vig var 2015
så det borde nog vara dags igen kan man hoppas....

Fick precis mycket glada Dag Vag-relaterade nyheter...de ska lira tillsammans med Nynningen på Kalmar Woodstock den 29 juni i sommar :-)

För mer info:
https://kalmarwoodstock.se/

Ska se om jag kan ta mig dit eller ej...har Sepultura och Saxon inplanerat under samma period, men kanske att det funkar om allt går i lås.
Citera
2026-03-23, 21:00
Medlem
Rebali179s avatar
Citat:
Alla skivor du nämnde är ju klassiska Dag Vag-plattor. Hade önskat att fler tejpare spelat in dom under 80-talet. Finns väldigt lite liveinspelningar för att vara ett så pass stort band. Har frågat runt kring de tejpare jag känner angående Uppsala 1988 på Barowiak, men hittills ingen som har den, men alla känner till att den finns. Frågan är bara vem som kan ha live-kassetten?

AB Svensk Rock fanns väl från 80 -talet vet jag både på Youtube & på MP3.
Skulle inte förvåna mig ifall SR kan ha de insplningarna, Eller några på Silence i sitt arkiv
Anders Lind brukade ju spela in en del konserter lite då & då som vi vet.

Får bara hoppas att det finns kvar någonstans.
Citera
2026-03-24, 08:46
Medlem
Citat:
AB Svensk Rock fanns väl från 80 -talet vet jag både på Youtube & på MP3.
Skulle inte förvåna mig ifall SR kan ha de insplningarna, Eller några på Silence i sitt arkiv
Anders Lind brukade ju spela in en del konserter lite då & då som vi vet.

Får bara hoppas att det finns kvar någonstans.

Jo, precis. Frågan är precis som med Kebne eller Träden, varför de inte släpper lite liveinspelningar?
Träden har ju i och med den finska liveutgåvan förra året i alla fall öppnat upp för den biten.

Man får helt enkelt spela in själv samt byta med andra samlare. Det är enda chansen att få höra liveinspelningar med dessa band. Agusa har ju släppt lite mer officiella liveplattor, och hoppas de fortsätter så.

Dag Vag var ju riktigt stora, men lite liveinspelningar med dom trots detta?
Citera
2026-03-24, 19:30
Medlem
Nu händer fina saker på livefronten med Dag Vag / Nynningen...minst 3 konserter i sommar:

28/6 - Näsby - Carlas Café
29/6 - Kalmar Woodstock - Cellgraven
7/8 - Lasse i Parken - Högalidsgatan 56 - Stockholm

Ska se minst en av dessa konserter är tanken i alla fall!

Long live Dag Vag!
Citera
2026-04-07, 07:06
Medlem
Rebali179s avatar
Citat:
Nu händer fina saker på livefronten med Dag Vag / Nynningen...minst 3 konserter i sommar:

28/6 - Näsby - Carlas Café
29/6 - Kalmar Woodstock - Cellgraven
7/8 - Lasse i Parken - Högalidsgatan 56 - Stockholm

Ska se minst en av dessa konserter är tanken i alla fall!

Long live Dag Vag!

Inte illa ändå att intresset finns fortfarande. & har du möjlighet så får du gärna spela in Nynningen & Dag Vag.
Hoppas Dag Vag ger en väldigt bra låtlista, Även om Dag Vag egentligen inte finns kvar eftersom Stig Vig är borta.
Citera
2026-04-08, 15:52
Medlem
Citat:
Inte illa ändå att intresset finns fortfarande. & har du möjlighet så får du gärna spela in Nynningen & Dag Vag.
Hoppas Dag Vag ger en väldigt bra låtlista, Även om Dag Vag egentligen inte finns kvar eftersom Stig Vig är borta.

Ja, Stig Vig var drivande i Dag Vag. Kenny sa i min nya intervju att inga nya låtar kommer framföras, utan bara gamla klassiker under denna sommar. Kenny och Zilverzurfarn kommer stå för sången, men även Bumpabärra kommer troligen sjunga på en låt i alla fall.

Trummisen Tage har inte repat på länge och han kommer troligen ersättas av Nynningens trummis under sommarens spelningar. Hoppas han kan få energin och hitta tillbaka till Dag Vag/Nynningen.

Kenny nämnde att de kommer försöka spela ungefär en timme Dag Vag-låtar samt cirka en timme Nynningen per spelning. Det borde nog funka riktigt bra tror jag.

Jag blir glad om de spelar följande:

Musik, musik
Slaveri
Idioterna
Trycket är för mycket
Tjockhult

Allt det kommer spela blir nog guld!

Vilka livelåtar skulle du vilja höra i sommar?
Citera
2026-04-08, 18:40
Medlem
jah_man2s avatar
Vad tycker ni om Ojj!600 ? Ett litet sidoprojekt med bl.a Stickan och Zilversurfarn från Dag Vag?
Gav ut en LP och ett par singlar i mitten av åttiotalet om jag minns rätt.
Jag hittade LP'n i en av mina skivbackar häromdagen och lyssnade på den för första gången på säkert trettio år.
Några låtar skulle lätt platsa på ett Dag Vag-album.
Två singlar hittade jag också i gömmorna och har ett svagt minne att de släppte fler och ska hålla utkik nästa gång jag går på skivjakt.
Citera
2026-04-08, 20:58
Medlem
Rebali179s avatar
Citat:
Ja, Stig Vig var drivande i Dag Vag. Kenny sa i min nya intervju att inga nya låtar kommer framföras, utan bara gamla klassiker under denna sommar. Kenny och Zilverzurfarn kommer stå för sången, men även Bumpabärra kommer troligen sjunga på en låt i alla fall.

Trummisen Tage har inte repat på länge och han kommer troligen ersättas av Nynningens trummis under sommarens spelningar. Hoppas han kan få energin och hitta tillbaka till Dag Vag/Nynningen.
Kenny nämnde att de kommer försöka spela ungefär en timme Dag Vag-låtar samt cirka en timme Nynningen per spelning. Det borde nog funka riktigt bra tror jag.

Jag blir glad om de spelar följande:
Musik, musik Slaveri , Idioterna
Trycket är för mycket Tjockhult

Allt det kommer spela blir nog guld! Vilka livelåtar skulle du vilja höra i sommar?

Stig Vig har väl skrivit det mesta & lite till vill jag minnas & samtidigt så är jag glad att bandet håller minnet levande. av Videos att dömma så låter det ändå rätt så bra. Tage kanske väljer
att inte spela mera eftersom Dag Vag inte finns mer alls.

1 Timme Dag Vag & 1 Timme Nynningen kan ändå vara rätt så bra koncept.
Nu har jag visserligen sett Dag Vag 2 ggr men då var Kenny , Stig Vig, Tage & Tekka Puuk spelade

Min lista skulle nog kunna bli kanske denna tror jag nog om man fick drömma & även önska

Sanningens Silverflod , Tom , Dimma , Fattiga & Rika , Om Döden, Bland Gamla Och Unga,
Min Pappa, Hellre En Raket, Lång Väg, Ogräset, Mot Solen, Slaveri, Samma Sak, Trycke E För Mycket,
Idioterna, Musik, Flyger, Min Tunna & Tiden Jagar Oss Alla
Citera
2026-04-08, 21:06
Medlem
Rebali179s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jah_man2
Vad tycker ni om Ojj!600 ? Ett litet sidoprojekt med bl.a Stickan och Zilversurfarn från Dag Vag?
Gav ut en LP och ett par singlar i mitten av åttiotalet om jag minns rätt.
Jag hittade LP'n i en av mina skivbackar häromdagen och lyssnade på den för första gången på säkert trettio år.Några låtar skulle lätt platsa på ett Dag Vag-album.
Två singlar hittade jag också i gömmorna och har ett svagt minne att de släppte fler och ska hålla utkik nästa gång jag går på skivjakt.

Ojj!600 har jag missat totalt

Ser att här finns låten Jag Blir Galen som finns på skivan Kackerlacka & även Vraket & Hoppet som finns på Dag Vags skiva HELQ

Det enda jag kommer på som sidoprojekt vad jag vet i alla fall är väl den udda skivan
Stig Vig & Dom 40 Røjarna – Presenterar Kapten Sørensen
https://open.spotify.com/album/5ghh7Mjo6u2z9StTrj99HO

Där finns dock 2 låtar som Dag Vag har "spelat in på nytt" :
Rysk Roulette som finns på Epette
Små Hjul som finns på Kackerlacka
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in