Resultat: Kommer Simona Mohamsson sitta kvar som partiledare för Liberalerna?
Ja
75,98%
155 röster
Nej
24,02%
49 röster
2026-03-23, 00:14
Medlem
L måste byta ut araben dom har som partiledare annars kommer dom inte få tillräckligt med röster för spärren.

Hon står där i tv och svamlar. Nickar med huvet medans hon pratar. Slarvigt hår och alldeles för stora kostymer. Dessutom tokigt efternamn. Det går tyvärr inte hem hos folket.

Jag är övertygad om att dom byter partiledare i sista sekund som ett försök att klara spärren.

Bög och pedofilpartiet centern insåg det. Murre Muhammed känndes inte speciellt folkkär. Inte heller tokhatt även hon med konstigt hår och jobbig dialekt.
2026-03-23, 00:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LeeVan
Anders Lindberg medverkade i kvällens Agenda. Han gjorde en klockren lägesanalys.

Helt otroligt
då jag inte kan minnas att han producerat något vettigt under alla sina år på AB.

Jag trodde att du var ironisk, men dra mig baklänges, han lät fullständigt vettig ikväll. Svensk politik kan bli mycket mer intressant om vänstersidan lyckas formera sig nu pga L's vägval. Tyvärr tror jag att framförallt C är för arroganta för att ta tillfället i akt.
2026-03-23, 00:24
Medlem
BombaySaphires avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KaptenVit
Du verkar inte vara så bra på att få fram fakta, så här fixar jag det åt dig:
Vänsterpartiet är ett bra exempel.

Snygga ”fakta” du presenterar. Smarto.
2026-03-23, 00:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av RFT
Hon klarade sig, men splittringen i partiet framkom ju med all tydlighet.
Hon hade naturligtvis velat visa upp ett enat parti, istället har vi fått en konkret bild av hur allvarligt splittrat partiet är.
Vem vill rösta på ett sådant parti…
Efter mötet informerade partisekreteraren om att Liberalerna har fått 900 nya medlemmar. Partiet växer.

SVT och media försöker ta ifrån henne segern. På något sätt får jag den känslan.
2026-03-23, 00:28
Medlem
Jag betonar ännu en gång!!!!

900 nya medlemmar har strömmat till partiet.

Denna tendens är väl viktigare än att 80 personer framstår som Quislingar?
2026-03-23, 00:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ShariaInstructor
Efter mötet informerade partisekreteraren om att Liberalerna har fått 900 nya medlemmar. Partiet växer.

SVT och media försöker ta ifrån henne segern. På något sätt får jag den känslan.
Huur kan du tro det, låter väldigt förvånande? ( )
2026-03-23, 00:32
Medlem
BombaySaphires avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hallbarhetnolla
Nu kan L börja om igen när de slipper smygkommunister som Birgitta Olsson och hela vänsterrörelsen inom L.

Exakt. Det kan bli ett rejält lyft framöver för L, men det kan dessvärre ta ett par år.
2026-03-23, 00:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hallbarhetnolla
Nu kan L börja om igen när de slipper smygkommunister som Birgitta Olsson och hela vänsterrörelsen inom L.

Instämmer och så får man gratulera C till att de förmodligen får flera av dessa guldkorn.
2026-03-23, 01:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av RFT
Ja visst, sådana som vill ha in SD i regeringen.
Kan även finnas "osäkra" i opinionen som väntat på beskedet.
2026-03-23, 01:22
Avstängd
Varmlandskorvens avatar
Nu har gamle Lejonborg gjort comeback också haha
2026-03-23, 01:51
Medlem
CyberIngmars avatar
De rödgröna verkar dock fullständigt livrädda, om man ska döma av deras utspel i media. Det förvånar mig, eftersom Liberalerna redan tidigare var uträknade som riksdagsparti och den bedrövliga oppositionen står som ledare.

Citat:
Ursprungligen postat av Omni
Miljöpartiets språkrör Daniel Helldén kallar det ”ett historiskt svek” som förändrar den svenska politiska spelplanen i grunden.

”Liberalerna har gått från att lova att hålla Sverigedemokraterna borta från makten till att vara de första som vill släppa in dem i regering”, skriver han till Omni.

https://omni.se/s-kristersson-har-tappat-ledarskapet-till-akesson/a/5pEAdb
2026-03-23, 02:17
Avstängd
Varmlandskorvens avatar
Efter fyra timmars kaos omvaldes så Simona Mohamsson. 95 ombud röstade för henne, 80 avstod. Att rösta nej fanns inte som alternativ.

Varför fanns inte nej-alternativet?

Hursomhelst så är ju stödet för Mohamedsson otroligt svagt inom Liberalerna.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in