Resultat: Kommer Simona Mohamsson sitta kvar som partiledare för Liberalerna?
Ja
75,98%
155 röster
Nej
24,02%
49 röster
2026-03-22, 23:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ziggarillen
L kommer få stödröster så dom klarar spärren. Speciellt från folk som bävar för att få en regering med Andersson och resten av kärringarna i VPK, C och MP. En mardröm. Jag kommer ge L min röst om det börjar röra på sig framöver åt rätt håll i mätningarna. Utan L blir det ingen Tidöregering.

Det är viktigt komma ihåg att om L sjunker till 1%, då har rösterna redan fördelats mellan partierna och det är inte mycket kvar att fördela.

För att L ska få en betydelse och faktiskt bidra till att en högerregering bildas, så kan de inte bara sno röster från SD, KD eller M utan måste försöka ta röster från C, S, MP och V.

För annars vinner ju dödgröna blocket.

Jag tror inte de kan räkna med så mycket stödröster eftersom folk kommer vara rädda för att kasta bort sina röster om liberalerna får endast 3,5%.

Om Liberalerna ligger på 1-1,5% när det närmar sig valet, då funderar jag på om de inte ska rädda högerblocket genom att helt enkelt dra sig ut valet 2026 och ej delta.
2026-03-22, 23:46
Medlem
Snubchurps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KaptenVit
Konstigt resonemang, rösta på nåt vettigt istället.

Om man vill ha en högerregering vad ska man då rösta på för att det ur ett realistiskt perspektiv ska bli en högerregering?
2026-03-22, 23:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Snubchurp
Om man vill ha en högerregering vad ska man då rösta på för att det ur ett realistiskt perspektiv ska bli en högerregering?

Alternativ för Sverige så klart.
Det enda rätta.
2026-03-22, 23:50
Medlem
BombaySaphires avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SecretGarden352
Det är viktigt komma ihåg att om L sjunker till 1%, då har rösterna redan fördelats mellan partierna och det är inte mycket kvar att fördela.

För att L ska få en betydelse och faktiskt bidra till att en högerregering bildas, så kan de inte bara sno röster från SD, KD eller M utan måste försöka ta röster från C, S, MP och V.

För annars vinner ju dödgröna blocket.

Jag tror inte de kan räkna med så mycket stödröster eftersom folk kommer vara rädda för att kasta bort sina röster om liberalerna får endast 3,5%.

Om Liberalerna ligger på 1-1,5% när det närmar sig valet, då funderar jag på om de inte ska rädda högerblocket genom att helt enkelt dra sig ut valet 2026 och ej delta.

Varför skulle de sjunka till 1%? I senaste mätningen låg de på 2,3%. Jag tror snarare att de kommer att öka lite nu framöver.
2026-03-22, 23:52
Medlem
Moobs avatar
Helt otroligt att de måste kuppa omröstningen och låtsas få teknikstrul, för att få kärringen att sitta kvar. Tragiskt parti som måste ut ur riksdagen nu. Går ju inte att ha ett sånt parti som gör så. Hon är en judaskärring dessutom.
2026-03-22, 23:53
Medlem
LeeVans avatar
Anders Lindberg medverkade i kvällens Agenda. Han gjorde en klockren lägesanalys.

Helt otroligt
då jag inte kan minnas att han producerat något vettigt under alla sina år på AB.
2026-03-22, 23:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av shitholecitizen
Det är bara alla vänsterextremister som älskar islam som har lämnat, så ingen förlust.

Ja det är bara bra, bort med dom så kan dom bygga ett nytt bra parti.

Inget konstigt med att det blir kris i ett parti som består av helt olika grupper samlade under ett begrepp.

Centerpartiet ( pedofilerna ) är verkligen ett sånt. Det var ett landsbyggdsparti för att sen kapas av sk Stureplanscentern som var ett gäng lantisar som hade fått nycklarna till partiets omfattande tillgångar. Och körde nån slags naiv vänsterliberal geggpolitik. WokeSAF typ. Massinvandring och pedofiler.

Inget som var bra för landsbygden, el Sverige. Ekonomiskt så var de inte heller vänster. Märkligt. Borde delas upp.
2026-03-22, 23:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Snubchurp

Det vet jag inte, men varför skulle man vilja ha en högerregering?
2026-03-22, 23:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BombaySaphire
Som vadå?

Du verkar inte vara så bra på att få fram fakta, så här fixar jag det åt dig:
Vänsterpartiet är ett bra exempel.
2026-03-22, 23:59
Medlem
Hallbarhetnollas avatar
Nu kan L börja om igen när de slipper smygkommunister som Birgitta Olsson och hela vänsterrörelsen inom L.
2026-03-23, 00:10
Medlem
Dalulvens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hallbarhetnolla
Nu kan L börja om igen när de slipper smygkommunister som Birgitta Olsson och hela vänsterrörelsen inom L.

Posörerna är väck och rusar mot andra köttgrytor.

Ska bli intressant att se om partiet stiger i opinionen.
2026-03-23, 00:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hallbarhetnolla
Såg henne i nån intervju och om man skulle behöva en bild till begreppet ”ofolklig elitist” så är det bara att ta en bild av Birgitta Olsson. Fy f-n vilken dryg kärring och som hon pratade. Lät och såg ut som en skräcködla. Kommer garanterat skrämma iväg varenda kvarvarande lantbrukare från Centern. Hoppas de landar hos L.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in