2026-03-22, 21:37
Medlem
EngelbertEggfjerts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av landbandy
Är det den killen skytten var ute efter ?
Att mamma och son gemensamt följer sonens kompis ut till bilen för att vinka av låter inte så väldigt gängkriminellt. Känns mer som dragspelskväll, med chevapcici och baklava.

Men skenet kan bedra.
Citera
2026-03-22, 21:38
Medlem
Vet med säkerhet att ingen av de var gängkriminell eller umgicks i dessa kretsar.H..o var hos sin kompis och de skulle ut på stan.2 gärningsmän väntade på parkeringen och grabben som bor på Tengvallsgatan lyckades fly när de tog fram pistolerna.H..o sköts 2 gånger i magen och en gång i huvudet.Gärningsmän var filmade av en person när de flydde och de pratade ryska.Sen kan man spekulera om motivet.Kompisen var med i ett slagsmål för inte så länge sen.Enligt rykten så jobbade H..o på en däckverkstad och låg med ägarens fru så dessa 2 saker kan vara motivet men det är tragisk att ett så ungt liv har gått till spillo för ingenting.
Citera
Medlem
Jag kan ju säga såhär att jag hade i princip första parkett på hela efterspelet. Såg tyvärr ingen gärningsman som sprang iväg åt det hållet jag kollade först. Reagerade på ett högt billjud och tänkte att den/de drog iväg med bil.
Studsade sen igenomlägenheten för att kika ut på andra sidan men såg ingen där heller. Snuten var på plats efter max 5 min efter att skotten avlossats.
Har sett att vittnen påstått att servar 3-4 skott. Jag räknade och det var 6st i något ojämn följd. Tyder på revolver kanske? Tänker om det är en ung snorig kille som tömde hela magasinet och drog?
Citera
Medlem
landbandys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tutofon
Ingen aning, jugge på 20 bast i alla fall.

Okej.
Menade om det var sonen som bodde där ,som hade någon hotbild ifrån något gäng ?

Men han bor ju på Tengvallsgatan ,så har svårt att tro att han umgås med oxhagengänget ?

Om det nu var 3 pers som gick ut till bilen ,och kompisens mamma och H* go blev skjutna ,så är det ju bara kompisen kvar att skjuta på ,så vem var det som egentligen skulle skjutas ?
Senast redigerad av landbandy 2026-03-22 kl. 21:52.
Citera
2026-03-22, 21:42
Medlem
Citat:
Okej.
Menade om det var sonen som bodde där ,som hade någon hotbild ?

Sonen bor på tengvallsgatan 60 med mamma och nån tjej på 26 år
Citera
2026-03-22, 21:58
Medlem
landbandys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av EngelbertEggfjert
Att mamma och son gemensamt följer sonens kompis ut till bilen för att vinka av låter inte så väldigt gängkriminellt. Känns mer som dragspelskväll, med chevapcici och baklava.

Men skenet kan bedra.

Jo precis. Men de kanske vet om att oro finns ,men det var väl meningen att H* go och hans kompis skulle köra upp till stan så hur tyckte mamman till kompisen om att gå tillbaka själv till sin lägenhet ?
Citera
2026-03-22, 22:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av evaeva
Bara för du skiter på dig när du går där. ,.
Så är inte andra ynkryggar som du..

Jag bodde där. Jag vet hur det är. Just därför kan jag säga att det inte är ett ställe där Svenssons brukar hänga eller hålla till, speciellt inte vid den tiden på dygnet. Det krävs erfarenhet för att förstå, men du verkar mest desperat efter att låta tuff.
Citera
2026-03-22, 22:03
Medlem
Citat:
Jo precis. Men de kanske vet om att oro finns ,men det var väl meningen att H* go och hans kompis skulle köra upp till stan så hur tyckte mamman till kompisen om att gå tillbaka själv till sin lägenhet ?

Mamman och hennes son följde H*go till H*gos bil.
Sen om det stämmer attacken skulle följa med H*go vet jag inte.
Nu behövde ju inte mamman gå tillbaka själv. Sonen löpte som en gasell och mamman drog i backen med en smäll och sonen stod och vrålade portnumret flera gånger med öppen port.
Jag hann inte se nåt men hörde tumultet. Trodde bra länge att skytten satt och tryckte i en lägenhet på ovannämnda portnummer innan det visade sig att mamman antingen blivit träffad eller slagit sig riktigt illa på backen.
Citera
2026-03-22, 22:05
Medlem
Citat:
Konstigt.
Visste de om skjutningen ,då var polisen kvar ,visst ?Kan ju ha varit några släktingar till den skadade kvinnan ?

Snuten var kvar, troligtvis släktingar men hon verkade inte vilja att de skulle gå upp till hennes lägenhet? Eller om det var artade ville ta saken i egna händer. De pratade bara bosniska/serbiska/kroatiska (nåt av det alla fall)
Citera
2026-03-22, 22:08
Medlem
BrunoReinfeldts avatar
Citat:
Sonen bor på tengvallsgatan 60 med mamma och nån tjej på 26 år
Edv*n Najetov*c? *=i
Emin* B*jrekt*revic? *=a
Citera
2026-03-22, 22:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BrunoReinfeldt
Edv*n Najetov*c? *=i
Emin* B*jrekt*revic? *=a

Stämmer mycket bra
Citera
2026-03-22, 22:12
Medlem
Citat:
Stämmer mycket bra

Snuten frågade även ut vissa lägenheter som det påstås funnits kameror i och att de var riktade mot parkeringen. Jag vet dock inte om det fanns nåntingav värde.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in