2026-03-22, 21:12
Medlem
Svarta-Skatans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av landbandy
Sorgligt.
Varför skall det prickas så fel när gängkriminella markerar?
Var lär de sig skjuta egentligen?
Kanske behöver de gå en kurs i pistolskytte?
Deras chef måste ju bli trött när fel personer skjuts.

För att skytten rätt ofta är en påtänd 14-17 åring, då blir det felskjutningar.
Citera
2026-03-22, 21:19
Medlem
Den andra skadade är en kroatisk soctant på nästan 50 bast som följde BO till hans bil för han skulle hem. Soctantens son, som bor ihop med mamsen på Tengvallsgatan 60, ska tydligen vara kompis med BO och även han var med ut till BOs bil. Jag vet för jag satt vid mitt vardagsrumsfönster 50m ifrån parkeringen där det hände.
Det var livat med snutar och ambulanser hela natten.
Citera
2026-03-22, 21:24
Medlem
Folk här drar snabba slutsatser och verkar tycka att offret får skylla sig självt baserat på era vilda teorier. Anser ni att offer rent generellt får skylla sig själva? Sen att folk drar paraleller till begåvning och hur smart man är? Som att man förtjänar o bli skjuten om man ej skulle va smart? Sicka nötter de finns här. Utgå från de ni vet istället, det är en svensk ung kille som spelade fotboll och var kristen som blev mördad, de är föräldrar som inte får hem sin son, de är vänner som ej får träffa sin polare och de är en ung kille som aldrig får uppnå sina drömmar. Ha lite respekt. Det kan lika gärna vara du, eller någon i din omgivning som dör i en felskjutning eller terror attack, vill ni då att folk ska sitta o prata ner den på Flashback utan att ha ett enda faktum?
Citera
2026-03-22, 21:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tutofon
Den andra skadade är en kroatisk soctant på nästan 50 bast som följde BO till hans bil för han skulle hem. Soctantens son, som bor ihop med mamsen på Tengvallsgatan 60, ska tydligen vara kompis med BO och även han var med ut till BOs bil. Jag vet för jag satt vid mitt vardagsrumsfönster 50m ifrån parkeringen där det hände.

Andra skadade? Sen när finns det en annan skadad?
Citera
2026-03-22, 21:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hera2018
Andra skadade? Sen när finns det en annan skadad?

Står ju i flera olika medier? Plus att jag såg när de packade in henne på bår i ambulansen och drog iväg typ 2h efter skottlossningen skett. Uppenbarligen inte svårt skadad. Eventuellt mest chockad. Hon brölade som en tjur i alla fall.
Citera
2026-03-22, 21:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av broncovich
Om du vet de har me de kriget att göra så lär du veta att de e fel bo, du bör oxå veta vem andra killen är.. jag har namnet på tänkta bo
Säg namnet?
Citera
2026-03-22, 21:30
Medlem
Snuten plockade i alla fall med sig en beige tröja/jacka med nåt som såg ut som blodfläckar ifrån hennes lägenhet.
Citera
2026-03-22, 21:32
Medlem
landbandys avatar
Citat:

Är det den killen skytten var ute efter ?

Måste man vara noga med att följa sina vänner till bilen, på Tengvallgatan ?
Senast redigerad av landbandy 2026-03-22 kl. 21:34.
Citera
2026-03-22, 21:32
Medlem
EngelbertEggfjerts avatar
Citat:
Står ju i flera olika medier? Plus att jag såg när de packade in henne på bår i ambulansen och drog iväg typ 2h efter skottlossningen skett. Uppenbarligen inte svårt skadad. Eventuellt mest chockad. Hon brölade som en tjur i alla fall.

Fy fan. I ren och skär ångest då säkert. Vilken tragedi.
Citera
2026-03-22, 21:33
Medlem
Ca 2-3h efter bankade två medelålders juggar på porten till Tengvallsgatan 60 och soctantens son med nångråspräcklig gubbe släppte in männen och de verkade småhärja strax innanför porten. De gick aldrig upp till soctantens lägenhet på andra våningen.
Kändes lite skumt.
Citera
2026-03-22, 21:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av landbandy
Är det den killen skytten var ute efter ?

Ingen aning, jugge på 20 bast i alla fall.
Citera
2026-03-22, 21:37
Medlem
landbandys avatar
Citat:
Ca 2-3h efter bankade två medelålders juggar på porten till Tengvallsgatan 60 och soctantens son med nångråspräcklig gubbe släppte in männen och de verkade småhärja strax innanför porten. De gick aldrig upp till soctantens lägenhet på andra våningen.
Kändes lite skumt.

Konstigt.
Visste de om skjutningen ,då var polisen kvar ,visst ?Kan ju ha varit några släktingar till den skadade kvinnan ?
Senast redigerad av landbandy 2026-03-22 kl. 22:03.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in