Resultat: Kommer Simona Mohamsson sitta kvar som partiledare för Liberalerna?
Ja
75,98%
155 röster
Nej
24,02%
49 röster
2026-03-22, 21:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kattmjuk
Nu kommer typ halva partiet lämna med start direkt nu ikväll.

Jepp. Tror dessa väljare går till Centern.
2026-03-22, 21:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MentalKristid
Sinnessjukt långt från demokrati

Citat:
Ursprungligen postat av HejaFinland
Ja då är ju hela mötet meningslöst.

Partiledningen gjorde Sverigeavtalet till en kabinett fråga och gav oppositionen inom liberalerna en chans att göra motstånd genom att få fram en mot kandidat.

Genom detta förfarande så kan partiledningen nu säga att de har landsmötet med sig men även att de gav oppositionen en chans att samla sig. Den som vann var ju partiledningen och har en starkare ställning nu inom partiet.
2026-03-22, 21:25
Medlem
KaninHitlers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Korv-Bajs
Av någon anledning visade de inte röstfördelningen.

Men enligt vad de sa tidigare var det 177 som kunde rösta.
(Även om 181 röstade ibland???)

Så det var nog ungefär 95 som röstade för Simona.
Och ca 82 som avstod.

Då återstår frågan om man röstar när man avstår.

Jag ser fram emot tjafs om detta.

Lång kväll som resulterade i praktiken i....ABSOLUT ingenting haha. Ja se liberaler....
Medlem
Nu pratar Simona om att de rödgröna har så mycket interna konflikter
Medlem
Kosminskis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SecretGarden352
Rent statistiskt sett i opinionsmätningarna tror jag att L sjunker till 1,5-1,7% eftersom rimligtvis borde en hel del inom L lämna ganska snabbt och därifrån sedan får man se vad som händer under sena våren och sommaren.

De L-väljare som ogillar SD har nog redan slutat rösta på partiet. L har i praktiken styrt med SD i snart 4 år så denna omvändning är inte så radikal som en del vill göra gällande. Genom att ställa sig bakom Tidö fullt ut har L säkerställt att de kan få moderata stödröster. Det finns en chans att L klarar sig till slut, men det ser inte ljust ut.
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sonicguide
Easymeet tillhör inte Teamsfamiljen mig veterligen

Kan hända, jag känner inte till Easymeet sen tidigare, sett att det nämns Teams i andra texter, men alla kan såklart ha missförstått det.

Lär nog bli klarlagt för tekniken var verkligen ett allvarligt problem.
2026-03-22, 21:26
Medlem
sonicguides avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Korv-Bajs
Tidigare sa man att det var 177.
Nej. Man sa att siffran för närvarande låg stadigt på 177.
Alla källor jag kollat säger att det fanns 183
Medlem
HejaFinlands avatar
95 röster räckte för att välja henne.
Medlem
krackelerars avatar
L verkar göra allt för att få medial uppmärksamhet, teknikstrul i flera timmar................

De är ju inte många numera men vad är det för stollar som fortfarande röstar på dem?

Gamle stollen Leijonborg har de till råga på allt dammat av och valsar runt i medierna.

De sätter hoppet till borgerliga stödröster för att klara riksdagsspärren förstås.
2026-03-22, 21:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kosminski
De L-väljare som ogillar SD har nog redan slutat rösta på partiet. L har i praktiken styrt med SD i snart 4 år så denna omvändning är inte så radikal som en del vill göra gällande. Genom att ställa sig bakom Tidö fullt ut har L säkerställt att de kan få moderata stödröster. Det finns en chans att L klarar sig till slut, men det ser inte ljust ut.

Ja, jag trodde nog att inom partiet var det färre som var anti-sd, kanske typ 20-30%, men här visade det sig vara närmare hälften. Det var ingen överväldigande majoritet för Simona.
2026-03-22, 21:27
Medlem
skogs08s avatar
Bästa valarbetarna för Centern heter Liberalerna
2026-03-22, 21:28
Medlem
sonicguides avatar
Leijonborg säger att folk strömmar in till L. Måste väl vara SD-folk som vill ta över. Kanske lite nazister som ser sin chans att få sitta i kommunfullmäktige.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in