2026-03-22, 21:03
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Silltunna
Du behöver inte klicka på nån länk, idiot!
Läser du inläggen innan din första dumma fråga i tråden så förstår man varför han har svårt att åka buss. Han har nämligen autism, bland annat. Du får googla på hur den diagnosen kan uttrycka sig om du nu är så jävla oförstående och obildad!
En sak till; håll käften på dig nu!
Autism är inte ett svar på VARFÖR det är svårt att åka en jävla buss, idiot! Använd hjärnan nu och sluta bete dig!
Citera
2026-03-22, 21:07
Medlem
Stiert-Munnings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KamerunHunter
Någon med svår autism och adhd? Knappast. De är bara något mer attraktiva än de som är helt blinda eller rullstolsburna. Visserligen håller vi på och ökar antalet värnpliktiga. Det var ca 5000 år 2020 och nu är vi uppe i 8300. Det finns även målbilder om 12000 runt 2032.

Men en återgång till tiden då i princip alla (män) gör lumpen är jävligt avlägsen.
Så typiskt svenskt att tycka synd om alla som är lite konstiga. David Berkowitz gjorde också militärtjänstgöring och var till och med en sväng i Sydkorea. Han fick en honorable discharge i juni 1974. Så jag köper inte alls att spektrumtomtar inte klarar av krav. Det handlar mer om att du vill curla dem.
Citera
2026-03-22, 21:17
Medlem
zombie-nations avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jumpjet
Var står det att jag bestämmer?

Du säger ju att vara i skolan är jobbigare för honom än att åka buss.
Citera
2026-03-22, 21:19
Medlem
Citat:
Varför får man ens ångest av att åka buss?
Jag hatar att åka buss
Att vara nära andra människor
Känna deras lukt
Eller andedräkt
Deras samtal i telefon så alla ska höra
Att trängas
Att behöva sitta bredvid någon jag inte känner
Jag har inte ens autism.
Citera
2026-03-22, 21:25
Avslutad
Nu ska Flashbacks expertpsykologer sitta och fördöma lilla Folke och hans familj i vanlig ordning.
Citera
2026-03-22, 21:26
Medlem
Citat:
Det är tydligt att du totalt missar poängen genom att att du pratar om hur långt du cyklade. Det är inte distansen som är det problematiska här, utan att cykla i trafik med bilister som kör som idioter.

Folk med svår autism och adhd kan definitivt lära sig sådant, men det tar mycket längre tid. Att släppa ut en sådan tioåring själv i trafiken är ungefär lika korkat som att släppa ut en neurotypisk femåring själv i trafiken. Det finns en anledning att folk med sådana diagnoser behöver läkarintyg för att få körkortstillstånd.

Nu står det inte svår autism i ingressen. Vad det nu skulle va. Det står:

Citat:
svår ADHD och autism

Mer än så vet vi inte. Däremot vet vi att ungen inte går i särklass, så att att ett dampbarn cyklar lite idag är inte konstigare än att samma sorts personer gjorde det förr. Det skulle nog bara vara nyttigt för Folke att få cykla lite. Barn rör på sig för lite oavsett. Du reducerar ju människor med ADHD och autism till förståndshandikappade grönsaker. Här bevisar du att du inte har någon som helst koll på NPF problematik eller hur det uttrycker sig i människor. Sådana här ungar har alltid cyklat i trafiken, däremot har de aldrig blivit såpass curlade och nedvärderade som av dig. Antagligen därför dagens muppar inte kan någonting medans gårdagens både cyklade, jobbade och kör bil.
Citera
2026-03-22, 21:27
Medlem
Nors (mamman) och Makrill (reportern)!?! Seriöst?
Citera
2026-03-22, 21:29
Bannlyst
Citat:
Varför får man ens ångest av att åka buss?
grönsaken lider av adhd och autism
Citera
2026-03-22, 21:30
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av MichelleGreen
Jag hatar att åka buss
Att vara nära andra människor
Känna deras lukt
Eller andedräkt
Deras samtal i telefon så alla ska höra
Att trängas
Att behöva sitta bredvid någon jag inte känner
Jag har inte ens autism.
Du är bara inte utredd alltså odiagnostiserad
Citera
2026-03-22, 21:35
Medlem
En egen cykel , lära sig ta eget ansvar, tycker jag.
Citera
2026-03-22, 21:37
Medlem
Citat:
Du missar de som fick leva sina liv inlåsta på institutioner, för dessa såg du aldrig.

Man fick inte leva sitt liv inlåst på institution för adhd + asperger.
Citera
2026-03-22, 21:39
Medlem
Citat:
Någon med svår autism och adhd? Knappast. De är bara något mer attraktiva än de som är helt blinda eller rullstolsburna. Visserligen håller vi på och ökar antalet värnpliktiga. Det var ca 5000 år 2020 och nu är vi uppe i 8300. Det finns även målbilder om 12000 runt 2032.

Men en återgång till tiden då i princip alla (män) gör lumpen är jävligt avlägsen.

Detta är en väldigt vidrig människosyn. Jag hoppas att du inser att du högst troligen träffar folk i din vardag som har ADHD + asperger utan att du märker det? Eller du tror att alla med NPF problematik är särbarn med personlig assistent?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in