2026-03-22, 18:54
Medlem
grungewhores avatar
Citat:
Ursprungligen postat av machineman
Det kommer inte att bli mindre bilar i stan, det kommer bara att bli mer stockning och mer avgaser.

Inget rödgröna stolpskott begriper förstås.
Nja, de försöker väl inom fem år stoppa alla fordon som inte är eldrivna inom staden?
Citera
2026-03-22, 18:57
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av grungewhore
Nja, de försöker väl inom fem år stoppa alla fordon som inte är eldrivna inom staden?

Iofs positivt, jag är fulladdad i Tesla-aktier och räknar med att ha förflyttat mig själv från regionen vid det laget.

Kör stenhårt!
Citera
2026-03-22, 19:00
Medlem
DoktorNos avatar
Stockholm har inget behov en paradgata. Kungsgatan var väl i viss mån det från 1920-talet fram till högertrafikens införande men efter firandet av krigsslutet 1945 på Kungsgatan är det väl bara bögar och andra dekatenta individer som har behov av att paradera.
Citera
2026-03-22, 19:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av grungewhore
Paradgata:

exklusiv gata vars adress uppvisar rikedom; (en stads) förnämsta och mest prestigefulla gata

Sveavägen räknas knappast som paradgata. Det är en märklig cirkelled som man kommer in på från motorvägar med lite krångel. Det finns ingen gata i Stockholm som kan beskrivas så själlös som just Sveavägen.

Vad det egentligen handlar om, är att Miljöpartisterna vill göra det allt svårare för transporter att komma in i Stockholms innerstad, med värdelös signalpolitik.
korrekt. Kallas C40 cities. Helt bonkers
Citera
2026-03-22, 19:06
Medlem
Jag körde på sveavägen idag faktiskt. Flöt bättre än vanligt, men det bör vara pga mars månad.
Oavsett så har jag fått för mig att dom ska/har förbjudit vänstersväng på sveavägen. Det gör enorm skillnad för trafikflödet. Att ens vänstersväng är okej på en genomfartsled (innan cykelvägen), är absurt. Det mer eller mindre stoppar vänsterfilen.

Citat:
Ursprungligen postat av Newton555
Vilka stackare får nu plågas av alla demonstrationer som tidigare skedde på Sveavägen?

Dom bytte väl till odengatan? Såg dom där för någon månad sen.
Citera
2026-03-22, 19:06
Medlem
Ludvig.Rudolfs avatar
Tycker det är bra att någonting görs åt Sveavägen, som känns som en motorväg idag. Inte roligt alls att vistas där. Dock bör detta skötas av kunniga människor, inte av vänstervridna miljötalibaner.
Citera
2026-03-22, 19:07
Medlem
grungewhores avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Karatematch
korrekt. Kallas C40 cities. Helt bonkers

Detta alltså:
https://www.c40.org/

Helt sjukt.
Citera
2026-03-22, 19:09
Medlem
Karmans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JymdKjam
Jag hade gäster från USA över förra helgen och jag tänkte ta dem med på lite sightseeing i stan. Det tog oss 33 minuter från Norrtull till Konserthuset (de ville se var Nobelpriset delas ut) så man som värd fick skämmas över vilket u-land man bor i. De förväntade sig en europeisk huvudstad som dessutom förskonades WW2. Men (mp) river den duktigt ändå.

Tänk de som sitter i taxibilar och ska betala.
Vad hade de förväntat sig? En femfilig motorväg fram till konserthuset? Jag är ganska glad att Sverige inte ser ut som USA, efter att ha bott i Dallas ett år...
Citera
2026-03-22, 19:14
Medlem
halaltarzans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av machineman
Det kommer inte att bli mindre bilar i stan, det kommer bara att bli mer stockning och mer avgaser.

Inget rödgröna stolpskott begriper förstås.

Visst, i början kan det nog bli så, men sen när folk ser att det inte funkar att ta bilen in till stan så ställer de bilen och tar tuben istället, och det kan du också göra.
Citera
2026-03-22, 19:15
Medlem
Karmans avatar
Cykelvägen på Sveavägen har faktiskt varit rätt bedrövlig och jag har upplevt den som ganska farlig. På vissa ställen har den helt tagit slut och man hänvisas ut bland bilarna. Bilar parkerar på den, bildörrar slås upp framför näsan etc. Vad man än tycker om bilar, är det ganska sjukt att se dessa stora SUV:ar med en person i som stångar sig fram i fem kilometer i timmen och tar upp en himla plats.
Citera
2026-03-22, 19:18
Medlem
LA8PVs avatar
De vänsterblivna försöker göra Stockholms centrum så otillgängligt som möjligt.
Snart är väl råtthålan död. När alla affärsidkare dragit därifrån till perifera köpcentra.
Citera
2026-03-22, 19:26
Medlem
Laszlo Kovacss avatar
Det här verkar vara samma förändring som gjordes på Götgatan för 10-15 år sedan. Så där har ni facit: Götgatan.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in