Citat:
Ursprungligen postat av
weedclub
Vad menar du med att säljaren visste om att topplockspackningen vad dålig? Upplyste säljaren dig om detta vid ex provkörning? Eller rekommenderade säljaren dig att INTE provköra bilen just på grund av dålig topplockspackning?
Hur långt hade du kört innan topplockspackningen gick och bilen hamnade på verkstad?
Du gav 50K kronor för bilen... märke och modell?
Att en topplockspackning går på en 10 år gammal bil som bara gått 16K mil är väl knappast nämnvärt vanligt, så det vore bra att få reda på bilmärke, modell och ev motorstorlek?
Nej säljaren upplyste inte mig om att packningen var dålig,det var inte förrän efter verkstadsbesöket som jag fick reda på det.
Jag körde ca 2 mil med bilen innan jag upptäckte att det var något fel på bilen.
Nej jag anser det vara orimligt att topplockspackningen har gått pga av normalt slitage.
Det gäller an Ford Focus 1,6
Citat:
Ursprungligen postat av
killawife
Då borde det räknas som ett dolt fel och du kan kräva att köpet hävs. det är dock inte säkert att säljaren håller med och du får då stämma denne.
Det är så jag tolkar det med,och nej säljaren håller inte alls med om detta. Så det känns som det enda alternativet är att stämma.
Citat:
Ursprungligen postat av
Connykrim
Säljaren visste om det och du har bevis för det.
Han undanhöll det för dig vilket gör att du enligt lag kan häva köpet.
Men är det en såndär icke arisk typ så hade jag bitit i de sura äpplet, annars får du kanske påhälsning och står med kostnader mer än du kan drömma om.
Inte värt att bråka med babianer kring bilaffärer, även om man har rätt.
Han kommer säga nej och sen fuck off sen knulla din mamma osvosv som vanligt.
Ja,jag ser det också som att jag har rätt att häva köpet.
Sen ligger det något i det som du skriver. Jag skall ha det i åtanke. Tack.