2026-03-22, 16:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av hejochhej06
Kolla sambla och deras villkor så ser du själv att jag uppfyller alla deras krav.

Du bevisar ju gång på gång att du inte ens fattar det enkla att Sambla inte lånar ut en krona. Dom förmedlar din ansökan till x antal banker och kreditbolag. För att du bara skall få 1 kreditkontroll sen får dom kickback om du tackar jag till ett lån.

Du får inte lån av dom ca 40 banker dom samarbetar med. Loppet är kört.
Alt kolla om du kan plocka ut 2st iphones och sälj dom.

Hoppas inte lånet är till din fotobok ;D
Senast redigerad av MiffoMuff 2026-03-22 kl. 16:31.
Citera
2026-03-22, 16:34
Medlem
zombie-nations avatar
Problemet är väl att du inte har pågående lån. Har man detta, erbjuds man att låna nästan hur mycket som helst. För bra ekonomi.
Citera
2026-03-22, 16:39
Medlem
Var inne och tittade på Samla, och vilka långivare de samarbetar med. Flertalet namn kände jag igen från Lyxfällan, så det handlar inte om nogräknade bolag.

Hur illa måste inte ts UC se ut om de alla nobbar henom?

Citat:
Ursprungligen postat av MiffoMuff
Hoppas inte lånet är till din fotobok ;D
Vad?
Citera
2026-03-22, 16:39
Medlem
Karmans avatar
Lön eller stadigvarande bidrag tror jag inte spelar någon roll, man tittar på vilken inkomst du har. Men tyvärr verkar den ju vara väldigt låg, så jag tror det är där skon klämmer för TS. Du får försöka skaffa någon säkerhet, eller någon som borgar för dig.
Citera
2026-03-22, 16:41
Avstängd
jjujjus avatar
Tycker det är så jävla tråkigt att TS inte säger vad han ska ha pengarna till.. 😒

Släng tråden

Du får låna pengar av någon bekant.
Citera
2026-03-22, 16:56
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av herrmojd51
Billån kanske?
Alltså hos bilhandlare, dom brukar va generösa med lån.
Sen säljer du bilen

Varför skriva något om du har 0 koll? Samlar du inlägg?

För att få ett billån (vilket TS inte kommer få) så behöver man först och främst betala 20% i kontantinsats och resterande kan man avbetala mot ränta.

Det är i praktiken banken som då äger bilen då det är kreditspärr på den och du kan bara få sälja den ifall du löser resterande 80%. Basic knowledge och därmed dummaste tipset någonsin.

Till TS:
Du har inte bara katastrofal inkomst, den är inte ens att ta för given då den kan avslutas imorgon.
För att få ett lån så kollar banken taxerad inkomst bak i tiden samt senaste lönespecifikationer och vill ha intyg på Fast Anställning, inga vikariat eller provanställningar som kan avslutas närsom.

Utöver att du har en inkomst som knappt täcker hyra i storstäder så har du en betalningsanmärkning och en sådan existerar enbart för att varna banker och kreditgivare om att du tidigare misskött betalningar.

Din Enda möjlighet är lån med borgensman. Inte ens ett snabblån kommer du få med den inkomsten i kombo med anmärkning.

Dessutom låter du inte som att du är i en situation där du skall belåna dig för tillfällig hjälp men sedan få det ännu dyrare när räntorna tickar och betalningar skall göras och följa efter dig länge.

Lycka till!
Citera
2026-03-22, 17:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Stiffinger
Var inne och tittade på Samla, och vilka långivare de samarbetar med. Flertalet namn kände jag igen från Lyxfällan, så det handlar inte om nogräknade bolag.

Hur illa måste inte ts UC se ut om de alla nobbar henom?

Vad?

(FB) Skapa eget företag i syfte att få företagsrabatt
Citera
2026-03-22, 17:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MiffoMuff
(FB) Skapa eget företag i syfte att få företagsrabatt
Ah, tack.

Ts är uppenbart inte riktigt så sjuk som hen och försäkringskassan tror.

Undrar hur det kan gå med sjukersättningen om ts startar ett företag.
Citera
2026-03-22, 17:14
Medlem
tnems avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hejochhej06
Jag har sjukersättning på 12500kr efter skatt men får ändå inte lån.
Jag har en gammal anmärkning som jag betalade av för 1.5 år sedan och har skött min ekonomi bra senaste 2 åren.

Har sökt lån på bland annat sambla och deras krav är:
minnst 120k inkomst per år.
anmärkning okej
Inga ktiva skulder

Jag klarar ju dom kravet lätt men får ändå inget lån.
Varför?
Sökte heller inget stort lån utan det var på 35k.

Har du testat någon annan bank?
Exempelvis Bank Norwegian, de ska kunna acceptera sjukersättning.(vad det sägs i varit fall)
Citera
2026-03-22, 17:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av tnem
Har du testat någon annan bank?
Exempelvis Bank Norwegian, de ska kunna acceptera sjukersättning.(vad det sägs i varit fall)
Sambla kollar upp med ungefär 40 kreditgivare. Bank Norwegian är en av dem.

Tror problemet med lånet är "sjukersättning" plus "låg inkomst" plus "betalningsanmärkning".

Hade det endast handlat om sjukersättning så hade det nog inte varit några problem.
Senast redigerad av Stiffinger 2026-03-22 kl. 17:28.
Citera
2026-03-22, 17:27
Medlem
Steinarrs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AlfaQhard
Sjukersättning är temporärt, du ska inte bränna de pengarna på skit o nöjen utan på essentiella saker.

Nej, sjukersättning är permanent eftersom det är det nya ordet för sjukpension.

Får man sjukersättning så bedömer Försäkringskassan att du är oanställningsbar (om inga extrema förbättringar skulle hända med din sjukdom).
Citera
2026-03-22, 17:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Steinarr
Nej, sjukersättning är permanent eftersom det är det nya ordet för sjukpension.

Får man sjukersättning så bedömer Försäkringskassan att du är oanställningsbar (om inga extrema förbättringar skulle hända med din sjukdom).
Så då kan ts fritt starta ett företag som ger inkomster och fortfarande få sjukersättning?

Ts funderar på att börja producera böcker och sedan sälja dem.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in