2026-03-22, 15:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av nejbror123
En man i 20-årsåldern sköts till döds på Väster i Örebro sent på lördagskvällen. Enligt flera av varandra oberoende källor till SVT är dödsoffret en aktiv spelare i en av stadens större fotbollsklubbar.

Skjutningen kopplas nu till en händelse på en nattklubb som skett tidigare i år, uppger flera källor för SVT.

Strax innan 23.30 under lördagen larmades polisen till en parkeringsplats på vid ett bostadsområde i de västra delarna av Örebro. Där hittades en 20-årig man skottskadad. Han avled senare av sina skador.

vilken nattklubb pratas det om? vad hände på den nattklubben. vad jag jag tänker nu om min teori just nu när jag tänker på nattklubb. så hade det skett gängbråk i centrala örebro då baronackarna och varberga gänget möttes av oxhagen medlemmarna. rätta mig om jag har fel.

enda jag hittade på nätet angående nattklubb/krogar i Örebro var misstänkt våldtäkt 1 januari där en GM i 20-årsåldern satt häktad med sedan släpptes. Troligtvis inte den händelsen. Dessutom säger inte SVT specifikt i vilken stad händelsen ägde rum.
Citera
2026-03-22, 15:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av nejbror123
Skjutningen kopplas nu till en händelse på en nattklubb som skett tidigare i år, uppger flera källor för SVT.

Vadå för händelse?
Citera
2026-03-22, 15:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hasse1987
Vadå för händelse?
Kanske han slogs eller bråkade med gängkriminella på någon nattklubb. Annars har jag ingen annan teori om vad det skulle menas.
Citera
2026-03-22, 15:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kattmjuk
Var han målvakt?

Ja det var han.
Citera
2026-03-22, 15:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kilen13
Kanske han slogs eller bråkade med gängkriminella på någon nattklubb. Annars har jag ingen annan teori om vad det skulle menas.
Nä han har nog satt på någon MENA brud och bruschurna ska stå upp för deras ”heder”, garanterat.
Citera
2026-03-22, 15:34
Medlem
alternativtkonto11s avatar
Citat:

Behöver inte ens vara nån gängkriminell. Kan vara vilken random respektblatte som helst. I själva verket ökar väl nästan risken, eftersom invandrare som inte är del av en gängstruktur inte har någon annan i hierarkin som talar om för dem att det är dåligt för gänget om denne mördar utomstående pga fyllebråk.
Citera
2026-03-22, 15:35
Medlem
tdlefnierreguss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MammaMu72
Nu får ni ge er!!! Killen är uppväxt i närområde. Detta är hans kvarter sedan barnsben, han har gått i skola i närheten, spelat fotboll i närheten och har vänner i området. Ska han inte kunna röra sig där utan att riskera att bli skjuten. För i helvete!! Och allt skitsnack om läggmatch. Det var en träningsmatch mot ett mindre bra lag. Som förstemålvakt kan man då lämna sin plats till andremålvakt utan att det behöver betyda något! Men det fattar väl inte ni lågt begåvade som spekulerar i tråden.

Japp och han kan ju också haft lite känningar eller nåt sånt och då väljer dom att vila vissa personer mot sämre motstånd men kan ändå vara med vid behov
Citera
2026-03-22, 15:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Spritsson
Annars kan det givetvis vara en drogaffär som gått snett. Sjukt många som använder typ kokain som partydrog och är okända av polisen.

Men att bli skjuten. Vidrigt. Örebro känns som en förlorad stad.
Den enda anledningen man kan tänka sig förutom kanske att han var ihop med en tjej som hans mördare vill ha. Om han nu inte var oskyldig.
Citera
2026-03-22, 15:39
Medlem
Att man är ostraffad säger inte mycket. Jag hoppas så klart han inte var det men vad gör det nu är han borta.
Citera
2026-03-22, 15:41
Medlem
alternativtkonto11s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AutDisceAutDiscede
Hahaha, ostraffad som Aftonslasket skriver, betyder ingenting - detta är en äcklig gängkriminell, som vanligt och inget att sörja. Detta kommer såklart att framkomma! Är inte den förste, eller siste, fotbollsspelaren som involverat sig i brottslig verksamhet... När kommer första intervjun med familjen där det står att han är helt oskyldig och världens snällaste?

Slår vad om att det är en av rasen nagger...

Har verkar inte direkt haft något läshuvud i alla fall:

https://www.yepstr.com/se/yeppar/h/hugo_mosshagen_xzG9Sks2bv

Citat:
Hej ja heter Hugo träna på fritiden roligt mycket o gillar o röra på mig men på sidan gillar ja o njuta av livet o ha kul. Ja har gjort ett konto för att kina köpa utrustning o liknande. Alltid glad o positivt bra tålamod selan arg o tar allt med en klack spark inget är omöjligt.
Citera
2026-03-22, 15:45
Medlem
Citat:
"Enligt Aftonbladets uppgifter är den unge mannen helt ostraffad och det ska i nuläget inte finnas något som tyder på att han varit måltavla för skjutningen."

Precis det jag tror. Att han INTE var måltavlan. Min teori är att måltavlan var lillebrorsan till han från Oxhagen som blev ihjälskjuten utanför moskén förra året.

Stämmer inte. BO hängde med vissa från oxhagen
Citera
2026-03-22, 15:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HORSVERIGE
Den enda anledningen man kan tänka sig förutom kanske att han var ihop med en tjej som hans mördare vill ha. Om han nu inte var oskyldig.
Hur vanligt är det nuförtiden att vara beväpnad under sina knarkrundor dock? Inte många kriminella som är beredda att riskera 4 års fängelse varje gång man går ut. Såna brukar ofta bli kontrollerade av polisen när dom är utomhus.

Baserat på det jag läst efter man höjde straffet för grovt vapenbrott, så är det mycket sällsynt att ha på sig pistol när man är ute nu jämfört när man fick 2 års fängelse.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in