2026-03-17, 21:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av NIBBE79
Michelle hyr in sig på i en fallfärdig kåk där det finns en loppmarknad ute på vischan inte så långt från Trelleborg. Hon har inget körkort eller bil, inga bidrag, ingen lön. Hon får andra att betala hennes privata kostnader genom att gråta sig till pengarna. Hennes nya hyresvärd är ett fruntimmer som kör lastbil. Undrar hur länge hon kommer stå ut med att ha Michelle på gården som inte betalar för sig.

Det verkar ju inte gå så bra heller med Michells insamlingar till djuren längre. Hennes följare verkar ha ruttnat på allt drama och stängt plånboken.

Och vem drabbas av det. Djuren!

Vem är det då?
Citera
2026-03-18, 11:40
Medlem
SmalFetLagoms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tallyhoo
Vad jag har hört är det redan grannar som har reagerat och säkert anmält.

Kan bara hoppas att det stämmer för jag blev så satans irriterad när jag såg inlägget med DEN STORA MARS-INSAMLINGEN, där hon förväntar sig stor ekonomisk hjälp, men vägrar tala om vart hon har flyttat och är oförskämd mot de som börjar tveka att skänka pengar...

Sedan säger hon att hon inte kan dela den informationen eller bilder på hur djuren bor på grund av trakasserier och hot.

Hon påstod dessutom att hon varit transparant i 5 år, men det gälller ju bara utgifter/kostnader, men inte pengar som kommit in via alla naiva och godtrogna följare. Pinsamt!!

Kan bara hoppas att ballongen snart spricker för denna blodsugare och falska parasit.
Citera
2026-03-19, 14:04
Medlem
Nu har de fått in 17000. Hur ska de kunna betala räkningar och djurens kostnader på 17000? M har själv skrivit i en kommentar att djuren kostar 5000 kr i veckan.
Citera
2026-03-19, 14:59
Medlem
SmalFetLagoms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tallyhoo
Nu har de fått in 17000. Hur ska de kunna betala räkningar och djurens kostnader på 17000? M har själv skrivit i en kommentar att djuren kostar 5000 kr i veckan.

Ojdå, suggan berättar hur mycket stålar som kommit in, men det gör hon väl för att poängtera att hon behöver mer....
Jag fattar inte alla "kärringar" som skickar hjärtan och hälsningar, för de flesta är ju kvinnor.
Att de inte begriper att MB manipulerar dem alla genom käcka bilder och videos enbart för att de ska fortsätta att swisha pengar, så hon slipper skaffa sig ett riktigt jobb och en inkomst.

Det finns ju massor av människor som arbetar, men har både hästar, grisar och andra husdjur.
Men inte MB...

Någon skrev att hon hade betydligt fler djur än MB och betalade ca 7000 kronor för deras mat per vecka och menade att MB överdrivet rejält vad grisarna äter för i veckan, vilket inte förvånar mig ett dugg....
Senast redigerad av SmalFetLagom 2026-03-19 kl. 15:05.
Citera
2026-03-19, 16:01
Medlem
versalers avatar
Intressant person.

Det flytten var ju rätt fastställd redan innan men ändå har hon fått boka transportör som tar hutlöst betalt?
Och datumen på fakturorna gör mig lite frågande.
Grisen? Varför kremera en gris separat för de pengarna när man driver en förening för djur som uppenbarligen har mer nytta av pengarna om hon faktiskt ber om pengar till allt detta.
Det går inte ihop för mig.
Hon verkar ha retat upp väldigt många och att syssla med folkbokföringsbrott gynnar knappast henne eller djuren.
(Folkbokföringsbrott genom underlåtenhet: Att inte anmäla flytt inom en vecka efter inflyttning.)

Om hon har socialbidrag är det nog bidragsbrott eller?
Hon hävdar väl att dessa 200.000 är privata pengar?
Och vilken givmild kommun låter en person bor i något annat än en liten lägenhet.
Vore intressant att få en liten kik på hennes privatekonomi för jag tvivlar på att det skiljs från föreningens.
Citera
2026-03-20, 17:32
Medlem
Köper man små partier med foder och inte ens kan hämta det själv, såvida hon inte hämtar själv med cykelkärra vilket jag betvivlar så kan kostnaden för foder säkert kunna komma upp i dom summorna.
Sen är det förstås tragiskt för dom som swishar pengar att dom kunnat gett betydligt fler individer mat för samma peng om människan i andra änden varit lite mer företagsam..
Vad som också är tragiskt är att Skatteverket sällan orkar granska dessa personer mer noggrant då det oftast är minst sagt rörigt med pengar 😅
Har inte sett något konkret svar i hennes fb sidor vad hon lever av privat?
Gissar hon duckar frågan..?
Citera
2026-03-20, 19:35
Medlem
missshys avatar
Hörde att den där Sandra som äger ”gamla” gården i Önnestad är lagom trevlig. Bl.a. snodde hon mat från de hemlösa när hon jobbade på café David i Kristianstad. Vad vet vi mer om henne?
Citera
2026-03-20, 20:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av missshy
Hörde att den där Sandra som äger ”gamla” gården i Önnestad är lagom trevlig. Bl.a. snodde hon mat från de hemlösa när hon jobbade på café David i Kristianstad. Vad vet vi mer om henne?
Starta en egen tråd om henne. Denna är för MB. Känns som avledning där.
Citera
2026-03-21, 18:35
Medlem
Hon gjorde ju ett misstag när hon startade insamlingen och lade upp fakturorna för transporten. På första bilden hade hon glömt att stryka över destinationen. Önnestad - Alstad stod det.
Att söka efter ett stort loppis nära Alstad borde röja hennes position.

Hoppas att den nya hyresvärden är medveten om hur mycket hon förstörde det förra stället också. Besiktningsprotokollet som delades efter hennes flytt var ju vidrigt. Kvälj.
Citera
2026-03-21, 18:43
Medlem
Fy fan vilka asgamar ni är. Här är en människa som gör allt för djuren och ni önskar ingenting hellre än att sabotera för henne. Lägre kan man knappast sjunka.
Citera
2026-03-21, 18:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av missshy

Det ryktet har jag också hört. Men det påstås också att Sandra lider av anorexia och maten stals för att Michelle Berghäll och hennes grisar skulle få nått att äta.
Citera
2026-03-21, 19:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av NIBBE79
Det ryktet har jag också hört. Men det påstås också att Sandra lider av anorexia och maten stals för att Michelle Berghäll och hennes grisar skulle få nått att äta.
Tänk om hon har lyckats manipulera S på det viset att hon tom stal saker för M.
Jag har redan sett M söka gård att hyra i annan grupp. Har det varit mening hela tiden eller börjat det knakar i fogarna med JB som hon bor hos?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in