2026-03-20, 17:04
Medlem
Barathrum50s avatar
Flytta gärna om tråden är felplacerad.

Vanligtvis hade jag inte brytt mig, men nu har jag spenderat några kvällar på coffee shops.

Har en karta ksalol kvar och ska tillbaka till sverige. Är orolig att hunden markerar på lukt för att sedan få hela väskan genomsökt. Kanske smartare att låta kartan ligga i en medresenärs väska som inte levt rövare på samma sätt?

Jag kan slänga den, men då blir det en pärs med att fixa fram en ny då jag måste trappa ur dem.

Hur hade ni tänkt?
Citera
2026-03-20, 18:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Barathrum50

Vanligtvis hade jag inte brytt mig, men nu har jag spenderat några kvällar på coffee shops.

Har en karta ksalol kvar och ska tillbaka till sverige. Är orolig att hunden markerar på lukt för att sedan få hela väskan genomsökt. Kanske smartare att låta kartan ligga i en medresenärs väska som inte levt rövare på samma sätt?

Jag kan slänga den, men då blir det en pärs med att fixa fram en ny då jag måste trappa ur dem.

Hur hade ni tänkt?

Jag antar att du inte har recept på det (för då är ju lösningen att ha receptet, eller bara hela förpackningen där det ju står ditt namn).

Beroende på sättet du reser behöver det inte vara överdrivet hög risk att de kontrollerar dig, fast du kanske tillhör en kategori resenärer som har ögonen på dig, men isf ligger det väl i farans riktning att ditt resesällskap får sig en släng av sleven.
Citera
2026-03-20, 20:01
Medlem
tnems avatar
Citat:

Hur hade ni tänkt?

I vilket land är du i?
Resenärer från högriskländer utför de fler kontroller på.
Om du åker buss eller tåg så kan du lägga det i en väska som inte kan kopplas till dig. Om det blir kontroll så behöver du inte kännas vid väskan.
Se till att ha en annan resväska bara så du inte ser misstänkt ut.
Citera
2026-03-20, 20:02
Moderator
Kraftkarls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av prostetnic
Jag antar att du inte har recept på det (för då är ju lösningen att ha receptet, eller bara hela förpackningen där det ju står ditt namn).

Beroende på sättet du reser behöver det inte vara överdrivet hög risk att de kontrollerar dig, fast du kanske tillhör en kategori resenärer som har ögonen på dig, men isf ligger det väl i farans riktning att ditt resesällskap får sig en släng av sleven.

Är det Ksalol så är det Galenikas handelsnamn på läkemedlet Alprazolam. Det är med stor sannolikhet inte förskrivet på recept utan köpt illegalt.
Citera
2026-03-20, 20:06
Medlem
zombie-nations avatar
Hade tagit ut kanske 2 tabletter inför resan. De straffar aldrig någon för extremt få lösa. Om de frågar säg att det är sömntabletter du fått av en kompis. Det händer ingenting. Posta resten till din adress i Sverige. Visst att de kan kolla post, men samtidigt är det egentligen inga bevis för att du haft med dessa att göra. Eller så skulle jag trycka ut dem och dela mellan handbagage och incheckat och hoppas på det bästa.
Citera
2026-03-20, 20:47
Medlem
AnonymHingsts avatar
Kondom rakt upp i ändtarmen. Ungefär en kuklängd in
Citera
2026-03-20, 20:49
Medlem
Citat:

Hur hade ni tänkt?

Eftersom du skriver coffee shop förutsätter jag att du är i Amsterdam. Det är ingen bra idé att försöka ta med sig nånting genom tullen på Schipol, mer övervakad flygplats får man leta efter inom EU!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in