2022-06-19, 15:07
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Kebabfrulle
Pattaya är bäst, billiga flickvänner där.
Jag tror att det är något enklare i Pattaya än i Bangkok eftersom koncentrationen av prostituerade är större där. Men in the end of the day är det väl inte en hora man vill ha som flickvän. Eller är det det...?

Det måste väl vara lite seriöst också. Så Bangkok är nog svaret åtminstone för mig. Tror jag men det återstår att se någon gång framöver när ork infinner sig.
Men nog fan skulle man vilja ha någon nu direkt så vet inte heller hur länge saken orkas nonchaleras och skjutas på framtiden.
Citera
2022-06-19, 19:26
Medlem
Tragiskt att så många män inte kan hitta någon svensk kvinna. Är ju ett tecken på att något inte står rätt till i Sverige när en tredjedel (eller mer?) av svenska män idag är incels och inte har något annat val. Är säker på att det inte är lika illa i våra nordiska grannländer t ex.
Citera
2022-07-09, 13:18
Medlem
Gigameshs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 3acts
Tragiskt att så många män inte kan hitta någon svensk kvinna. Är ju ett tecken på att något inte står rätt till i Sverige när en tredjedel (eller mer?) av svenska män idag är incels och inte har något annat val. Är säker på att det inte är lika illa i våra nordiska grannländer t ex.

Det värsta är att alla kommer hem med de fulaste de kan hitta, har inte sett en enda "snygg" importerad thai
Citera
2022-07-09, 14:12
Medlem
Novus4212s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gigamesh
Det värsta är att alla kommer hem med de fulaste de kan hitta, har inte sett en enda "snygg" importerad thai

Det kan ju också ha sina förklaringar att det just är så.

Stolpskotten som tar hem dessa ofagra kvinnor är ju oftast inga höjdare heller och de snyggare Thaiarna kan oftast hitta kap inhemst.

Men jag håller med dig.

Det är inte ofta man ser några höjdare i Sverige precis.
Citera
2022-07-14, 19:46
Medlem
Om det inte nämnts tidigare då Chiangmai. Universitetsstad med massor av snygga studentskorrä
Citera
2022-07-14, 20:27
Medlem
Va fan åk till Bkk. Hela stan kryllar av vackra tjejer.
Citera
2022-07-15, 03:07
Medlem
Novus4212s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Crackpipan
Va fan åk till Bkk. Hela stan kryllar av vackra tjejer.

Kan inte annat än att hålla med men man kanske får gå till andra områden än just Nana och Soi Cowboy men inte alla som förstår det.
Citera
2022-08-08, 17:28
Medlem
Chiang mai har massor av " Nice girls" fast nu regnar det mest.
Citera
2022-08-09, 13:08
Medlem
Antexs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Novus4212
Kan inte annat än att hålla med men man kanske får gå till andra områden än just Nana och Soi Cowboy men inte alla som förstår det.

Aha, du menar soi 7.1..

Skämt å sido. Var ute dagtid och strosa runt.
Gärna i shoppingcentrum eller på marknader.
Där finns "vanliga" tjejer.

Men om det är en bra flickvän vet du inte förrän det är för sent.
Citera
2022-09-02, 06:20
Medlem
Jahbrahs avatar
Utesluter du hela jävla kusten? Drastiskt. Finns milslångt med strand i Thailand som inte innefattar phuket, pattaya och hua hin eller öarna. Men vill du inte bo vid havet, upp till dig.

Det finns bra och dåliga kvinnor och män överallt, breaking news. Bara gå inte till krogar och pubar och ragga. Gå till köpcentrum, bättre restauranger kanske, bokaffärer, man ser ju ganska snabbt skillnad om man har lite intuition.
Citera
2026-03-20, 16:38
Medlem
M-mastarens avatar
Jag bor sedan 3 år i Pathum Thani, förstad norr om Bangkok. Här bor mest folk från landsbygden som flyttat in för jobben. Jag bor med min thailändska familj med 3 barn i tonåren. Det är otroligt billigt att leva här. Vi hyr ett 4 våningshus för 3000. Tyngsta utgiften förutom hus är skolavgifter.

Härifrån tar vi busen eller tåget in till centrala Bangkok på 45 minuter. 5 minuter härifrån ligger en av världens 20 största köpcenter. En skoter kostar ny under 20k och då klarar du alla transport du behöver. Jag försörjer familjen med min pension som ligger på 20k. Vi njuter av livet i värmen. Månadslönen för arbetare här ligger på 3-5000 kronor så ditt bidrag är lockande för en tilltänkt flickvän.

Hur hittar man då detta paradis? Vi chattade på Thaifriendly i 2 år innan vi träffades. Det innebar att vi kände varandra väl innan vi flyttade ihop. Jag åkte först ner på en visumfri månad och åkte sedan hem och ansökte om 1 års Non-Immigrant O-A för gentlemän över 50. Det är lätt att förnya varje år,

Vad är då nackdelarna. Det är inte många som talar annat än Thailändska. Din nya livskamrat bör kunna engelska hjälpligt. En annan krock är att thailändska kvinnor vill träffa en europeisk man för att flytta till Europa medan männen ofta vill pensionera sig här i Thailand. Klargör era intentioner innan ni gräver ner er för djupt i relationen.
Citera
2026-03-20, 20:01
Medlem
Kollade bostadsmarknaden- för din uppgift om hyra verkade "billigt"... men absolut för 3-5 tusen kronor kan man disponera ett smalt shophouse..

Dock, min bild var att "flytta till Europa" lockar allt färre? Har jag fel? De vill inte lämna sin familj i Thailand. Och för tjejer med bra medelklass jobs and a circle of friends är det ännu större motstånd.

Men grattis.., du verkar ha funnit ett bra upplägg..

Citat:
Ursprungligen postat av M-mastaren
Jag bor sedan 3 år i Pathum Thani, förstad norr om Bangkok. Här bor mest folk från landsbygden som flyttat in för jobben. Jag bor med min thailändska familj med 3 barn i tonåren. Det är otroligt billigt att leva här. Vi hyr ett 4 våningshus för 3000. Tyngsta utgiften förutom hus är skolavgifter.

Härifrån tar vi busen eller tåget in till centrala Bangkok på 45 minuter. 5 minuter härifrån ligger en av världens 20 största köpcenter. En skoter kostar ny under 20k och då klarar du alla transport du behöver. Jag försörjer familjen med min pension som ligger på 20k. Vi njuter av livet i värmen. Månadslönen för arbetare här ligger på 3-5000 kronor så ditt bidrag är lockande för en tilltänkt flickvän.

Hur hittar man då detta paradis? Vi chattade på Thaifriendly i 2 år innan vi träffades. Det innebar att vi kände varandra väl innan vi flyttade ihop. Jag åkte först ner på en visumfri månad och åkte sedan hem och ansökte om 1 års Non-Immigrant O-A för gentlemän över 50. Det är lätt att förnya varje år,

Vad är då nackdelarna. Det är inte många som talar annat än Thailändska. Din nya livskamrat bör kunna engelska hjälpligt. En annan krock är att thailändska kvinnor vill träffa en europeisk man för att flytta till Europa medan männen ofta vill pensionera sig här i Thailand. Klargör era intentioner innan ni gräver ner er för djupt i relationen.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in