2026-03-20, 14:56
Medlem
JeffDaviss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av flyzz
https://www.youtube.com/watch?v=8rmus8M21Ao

Hur ser ni på Elsa? Jag anser att man bör gå ut skolan och skaffa sig en utbildning innan man skaffar barn.

Känner inte Elsa men 16-åringar över lag är helt jävla pantade i skallen och ska absolut inte ha ansvar för andras liv. Hoppas hon har bra vuxna runt sig som stöttar.
Citera
2026-03-20, 14:59
Medlem
Olduvais avatar
Citat:
Ursprungligen postat av UniktAnvNamn
Jag anser att man ska hålla käften och leva sitt liv som man vill!

Däremot betvivlar jag starkt att en 16 åring är mentalt mogen för att ta ett vettigt beslut och klara av att fostra barnet på ett bra sätt då du omöjligen kan försörja barnet utan hjälp från dina föräldrar.

Så det Elsa egentligen säger är att det är jättetufft att bli mamma som tonåring då morsan och farsan kan plocka upp spillrorna, hela tänket skvallrar om bristande mognadsgrad...
"Mental mognad"... alltså vilket skitsnack. Ja, samhället är inte anpassat för att 16 åringar ska kunna försörja barn, men det går ju uppenbarligen. Och det är helt naturligt att föräldrarnas familjer stöttar dem om det behövs. Så har det varit i alla tider, speciellt för tjejer.

Jag skulle känna mig mer trygg med att min dotter blev gravid vid 16 än att hon spenderade 10-15 år med att åka till Rhodos och bli knullad av turkar eller att försöka bli "fotomodell" eller "barnflicka" åt nån rik jude nånstans.
Citera
2026-03-20, 15:00
Medlem
Olduvais avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JeffDavis
Känner inte Elsa men 16-åringar över lag är helt jävla pantade i skallen och ska absolut inte ha ansvar för andras liv. Hoppas hon har bra vuxna runt sig som stöttar.
Hjärnan förändras av graviditet, och män får lägre testosteron efter att första barnet är fött. Man anpassas helt enkelt till att bli förälder
Citera
2026-03-20, 15:04
Medlem
JeffDaviss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Olduvai
Hjärnan förändras av graviditet, och män får lägre testosteron efter att första barnet är fött. Man anpassas helt enkelt till att bli förälder

Har du träffat några 16-åringar i ditt liv? De är dumma i huvudet. De flesta ska absolut inte ha ansvar för andras liv. De blir inte på nåt magiskt sätt vuxna i sitt tänkande pga en graviditet.
Citera
2026-03-20, 15:06
Medlem
zombie-nations avatar
Jag är så allergisk mot frasen "jag anser".

Vad jag tycker? Hon och pojkvännen ville ha barnet. Finns väl inget mer att tjafsa om. Tjat om skolan, den kan hon göra klart senare. Folk är ändå överutbildade för de jobb som finns. De verkar klara sig helt OK. Jag förstår inte problemet.
Citera
2026-03-20, 15:07
Medlem
Olduvais avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JeffDavis
Har du träffat några 16-åringar i ditt liv? De är dumma i huvudet. De flesta ska absolut inte ha ansvar för andras liv. De blir inte på nåt magiskt sätt vuxna i sitt tänkande pga en graviditet.
Det finns smarta 16-åringar. Och de flesta vuxna är rätt dumma i huvudet också. Du överskattar nog hur svårt det är att vara förälder till en bebis. När ungen blir gammal nog att bli mer krävande så kommer även föräldrarna vara äldre dessutom.
Citera
2026-03-20, 15:08
Medlem
Svavelbryggas avatar
Det finns aldrig någon bra tid att få barn på. Lika bra att köra.
Citera
2026-03-20, 15:12
Medlem
negrofobens avatar
Inga problem. Det kommer säkert gå bra. Bra med unga föräldrar för barnet .
Citera
2026-03-20, 15:18
Medlem
JeffDaviss avatar
Citat:
Det finns smarta 16-åringar. Och de flesta vuxna är rätt dumma i huvudet också. Du överskattar nog hur svårt det är att vara förälder till en bebis. När ungen blir gammal nog att bli mer krävande så kommer även föräldrarna vara äldre dessutom.

Att vara bra på matte betyder inte att du behöver ha ett utvecklat konsekvenstänk vilket man behöver när man ansvarar för andras liv.

Men visst - många vuxna är också dumma i huvudet och borde inte ha ansvar för andras liv heller.
Citera
2026-03-20, 15:47
Medlem
TheGretaResets avatar
Han har ju ett heltidsjobb så so what?

Jag önskar dom lycka till och hoppas att de är mogna nog.
Citera
2026-03-20, 15:48
Medlem
1754s avatar
Rent fysiskt kanske hon är bättre eftersom ungen antagligen får behålla sin mor längre. Dock förstör hon sin unga tid genom att bli morsa så tidigt.
Citera
2026-03-20, 15:55
Bannlyst
Citat:
"Mental mognad"... alltså vilket skitsnack. Ja, samhället är inte anpassat för att 16 åringar ska kunna försörja barn, men det går ju uppenbarligen. Och det är helt naturligt att föräldrarnas familjer stöttar dem om det behövs. Så har det varit i alla tider, speciellt för tjejer.

Jag skulle känna mig mer trygg med att min dotter blev gravid vid 16 än att hon spenderade 10-15 år med att åka till Rhodos och bli knullad av turkar eller att försöka bli "fotomodell" eller "barnflicka" åt nån rik jude nånstans.

Ja, alltså världen vi lever i ser ut som den gör och om du hoppar av högstadiet för att bli mamma på högstadiet så kommer ditt liv bli tuffare och svårare!

Att förlita sig på sina föräldrar för att kunna fostra ett barn man själv satt till världen är ett givet tecken på mental omognad då du faktiskt inte tar ansvar för dina beslut, du tar ett beslut och sedan förväntar du dig att mamma & pappa bara ska lösa det, det är inte de bästa förutsättningarna för ett bra föräldraskap!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in