2026-03-19, 21:51
  #1297
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Marielyst
Det är lite svårt att lägga hela skulden på en av dem, men en sak är säker efter att ha läst FUP: Den indiska frun var inte en förförd oskuld. Något var fel i hennes huvud!

När ljudfilerna från rättegången blir släppta, undrar om G har samma ordrika bortförklaringar på alla frågor ? Och M är klar och koncist efter att hon kastat G åt vargarna i förhör #15 , och de resterande förhören?

En utredare eller var det polis sa en gång så här: den förste att tjalla får det bäst av alla.

M gav iaf fl några viktiga pusselbitar om när de hade och inte hade med sig telefonerna när de rörde sig utanför bostaden.

Tror ändå att båda fälls för mord, eller kanske bara en. (?)

https://www.domstol.se/globalassets/filer/domstol/attunda_tingsratt/veckans-forhandlingar/webb-forhandlingar-v.13-2026-03-23---27.pdf

Fyra dagar i Attunda tingsrätt nästa vecka, mån,ons-fre . enligt länken ovan.
Citera
2026-03-19, 22:37
  #1298
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SthlmHolmes
Tror ingen av dem är smart oavsett betyg eller utbildning.
Ja innan mordet avråder hon ju inte, utan tvärtom vilket ju utredarna ser.
Konstigt att ett par som ändå bor ihop måste skicka så många meddelanden om planeringen.
Kanske trodde båda att de är så smarta att de skulle komma undan med mordet, kunna resa jorden runt. De tyckte ju om att resa enligt deras YT.

Jag tror de gjort många misstag pga droger men jag tror faktiskt de gör sig dummare än vad de faktiskt är?
Ja M föräldrar reser ju en del också, så hon är ju han vid att leva så och har nog inspirerats av dom? Men om G var lika mycket för att resa innan han träffade M är svårt att veta, han verkade inte gilla sociala medier eller stå i rampljuset alla fall?
Citera
2026-03-19, 22:57
  #1299
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av PeterPelikan66
Självklart inga förmildrande omständigheter, vad gäller brottet, polisen har ju själva slagit fast att detta är två personer som mått väldigt dåligt, båda två är ju självmordsbenägna. M har försökt ta livet av sig 7 ggr! Mamma Anna var ju där ofta för att hon var orolig att M skulle sätta en kniv i ryggen på G. Självklart var hon väl även medveten/oroad att M skulle kunna flippa och även skada henne när hon var där.

G har ju själv skurit sig själv, haft problem med psykisk ohälsa, droger och självmordstankar, det är väl därför han inte klarat av att behålla eller söka jobb. M är ju en farlig person pga att hon mådde dåligt, det visste ju hela Annas familj om, därför ville de ju stoppa bröllopet. En jävligt farlig kombo av två galna personer som säkert tog fram det värsta hos varandra.

Synd bara att familjen inte lyckades stoppa allt innan det var försent, att det gick så långt. Hade de inte betalt alla flygbiljetter hit och dit så kanske förhållandet hade runnit ut i sanden.

Förmodligen drogrelaterade suicidförsök, inget ovanligt att de blir paranoida eller drabbas av drogutlösta psykoser, men sådan psykiskt ohälsa är självförvållad och kommer inte inifrån pga sjukdom? Droger flödar överallt och kostar samhället både extremt mycket pengar och människoliv, så meningslös produkt som bara gör skada för fler än de som brukar det, tyvärr? Det är ingen förmildrande omständighet att de använder droger och gör dom inte till några offer? Tur de inte dragit det kortet att skylla på åtminstone?
Citera
2026-03-19, 23:22
  #1300
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Barnabyhimself
När ljudfilerna från rättegången blir släppta, undrar om G har samma ordrika bortförklaringar på alla frågor ? Och M är klar och koncist efter att hon kastat G åt vargarna i förhör #15 , och de resterande förhören?

En utredare eller var det polis sa en gång så här: den förste att tjalla får det bäst av alla.

M gav iaf fl några viktiga pusselbitar om när de hade och inte hade med sig telefonerna när de rörde sig utanför bostaden.

Tror ändå att båda fälls för mord, eller kanske bara en. (?)

https://www.domstol.se/globalassets/filer/domstol/attunda_tingsratt/veckans-forhandlingar/webb-forhandlingar-v.13-2026-03-23---27.pdf

Fyra dagar i Attunda tingsrätt nästa vecka, mån,ons-fre . enligt länken ovan.

Båda bör väl fällas för gravfridsbrott, de syns på kameran så vore mycket konstigt annars?
Utifrån det är det väl mest troligt att de hjälptes åt med mordet och planeringen av mordet? Mem visst vad som helst kan hända?
Citera
2026-03-20, 05:55
  #1301
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Barnabyhimself
Det är bilaga 185, förhör #15 och framåt. Börjar på sidan 484. Det förhöret och de 2sista med M är väldigt ”speciella”. OM hon ljuger så gör hon det strålande.

Av och till har hon mest koll av alla som är med vid förhören. Missar i stort sett ingenting. Länk till förhören finns i inlägg #2 första sidan i tråden.
Stort tack!
Citera
2026-03-20, 10:36
  #1302
Medlem
TaxenSixtens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Onemisstake
Jag tror de gjort många misstag pga droger men jag tror faktiskt de gör sig dummare än vad de faktiskt är?
Ja M föräldrar reser ju en del också, så hon är ju han vid att leva så och har nog inspirerats av dom? Men om G var lika mycket för att resa innan han träffade M är svårt att veta, han verkade inte gilla sociala medier eller stå i rampljuset alla fall?
Varför skulle de göra sig dummare än vad de är så att de åker fast för mord? Det är väl dumt om något.
Citera
2026-03-20, 20:33
  #1303
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TaxenSixten
Varför skulle de göra sig dummare än vad de är så att de åker fast för mord? Det är väl dumt om något.

De har väl redan åkt fast, jag syftade på förhören att jag tror de gör sig dummare än de faktiskt är?
Citera
2026-03-21, 09:40
  #1304
Medlem
Läser förhören med de anhöriga. Vad man önskat att de hade hjälpt M med psykiatrisk hjälp. Förstår inte riktigt hur man kan normalisera ett sådant beteende som det talas om. Hot om självmord och viftandes med knivar, och allmänt udda beteende. Antar att det är lätt att säga det nu när man vet hur fruktansvärt hemskt det slutade.
Citera
2026-03-21, 11:21
  #1305
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Onemisstake
Ja fy fanken, finns det människor som inte har något luktsinne? M klagade ju på stanken och att hon inte stod ut, tror det var flera dagar innan de tog ut kroppen?
Men G, är det möjligt att han saknar luktsinne? Han som borrade och skar, han borde väl känt hur det luktade då åtminstone?

FUP, s. 501, 502

Och då sa jag varför han behövde allt det där och då sa han att han helst ville bränna kroppen
innan han dumpade den, och då sa jag det är väl ingen bra idé först gjorde du någonting som
blev väldigt våldsamt och vi fick städa så väldigt mycket, och nu vill du bränna den. Vi har ju
trägolv och man kan inte bränna, man ska ju inte bränna någonting alls inne i lägenheten. Han
säger att han… han sa då att han skulle bara bränna kroppen litegrann och sedan ta ut den i
skogen och bränna lite mer. Och han sa att om han bränner den så kommer man inte och
känna lukten av en död kropp, och då kommer ingen att kunna identifiera den.

Och då säger jag till honom att du ska fortfarande försöka dumpa kroppen utan att bränna den.

Och sen gick han ut och kom hem igen före klockan elva på förmiddagen och sedan kom han
tillbaka och började bränna henne i sovrummet. Och då sa jag till honom att han skulle sluta
upp med att bränna, för det kommer ändå inte fungera, och han sa att det går bra och bränna
den och han skulle lägga papper på golvet. Och då gick jag ut ur sovrummet för jag är
allergisk mot rök och kunde inte stanna kvar där. Han drog fram väskan som låg under
sängen till mellan sängen och garderoben. Han drog upp dragkedjan och la ner kol där.
Och då sa han åt mig att jag kunde vänta antingen i köket eller i vardagsrummet och så skulle
han bränna den. Jag sa till honom att han inte borde bränna den och att det inte kommer att bli
bra. Han lyssnade inte utan sa att om det bränns litegrann så blir det okej och så sa han att han
tänkte bränna lite mer nära huvudet och ansiktet.

Jag var i köket och vardagsrummet men jag kunde ändå se att det kom ut rök för han hade
börjat elda och jag gick in en liten stund eller en bit in i sovrummet och jag kunde se att det
var fullt med rök i rummet. Och då sa jag till honom att nu måste du sluta det kommer att bli
märken på golvet också. Och då säger han nej han måste bränna ansiktet så att ingen kan
identifiera den. Han sa att han var också tvungen och bränna hennes ansikte för att hon var ju
en häxa och tänk om hon kommer tillbaka och lever. Och därför var han tvungen att bränna
ansiktet det kunde inte vara kvar. Så han fortsatte att bränna runt ansiktet, och det funkade
inte särskilt bra så jag sa till honom att sluta.
Citera
2026-03-21, 13:19
  #1306
Medlem
immenhusens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av liapunov13
FUP, s. 501, 502

Och då sa jag varför han behövde allt det där och då sa han att han helst ville bränna kroppen
innan han dumpade den, och då sa jag det är väl ingen bra idé först gjorde du någonting som
blev väldigt våldsamt och vi fick städa så väldigt mycket, och nu vill du bränna den. Vi har ju
trägolv och man kan inte bränna, man ska ju inte bränna någonting alls inne i lägenheten. Han
säger att han… han sa då att han skulle bara bränna kroppen litegrann och sedan ta ut den i
skogen och bränna lite mer. Och han sa att om han bränner den så kommer man inte och
känna lukten av en död kropp, och då kommer ingen att kunna identifiera den.

Och då säger jag till honom att du ska fortfarande försöka dumpa kroppen utan att bränna den.

Och sen gick han ut och kom hem igen före klockan elva på förmiddagen och sedan kom han
tillbaka och började bränna henne i sovrummet. Och då sa jag till honom att han skulle sluta
upp med att bränna, för det kommer ändå inte fungera, och han sa att det går bra och bränna
den och han skulle lägga papper på golvet. Och då gick jag ut ur sovrummet för jag är
allergisk mot rök och kunde inte stanna kvar där. Han drog fram väskan som låg under
sängen till mellan sängen och garderoben. Han drog upp dragkedjan och la ner kol där.
Och då sa han åt mig att jag kunde vänta antingen i köket eller i vardagsrummet och så skulle
han bränna den. Jag sa till honom att han inte borde bränna den och att det inte kommer att bli
bra. Han lyssnade inte utan sa att om det bränns litegrann så blir det okej och så sa han att han
tänkte bränna lite mer nära huvudet och ansiktet.

Jag var i köket och vardagsrummet men jag kunde ändå se att det kom ut rök för han hade
börjat elda och jag gick in en liten stund eller en bit in i sovrummet och jag kunde se att det
var fullt med rök i rummet. Och då sa jag till honom att nu måste du sluta det kommer att bli
märken på golvet också. Och då säger han nej han måste bränna ansiktet så att ingen kan
identifiera den. Han sa att han var också tvungen och bränna hennes ansikte för att hon var ju
en häxa och tänk om hon kommer tillbaka och lever. Och därför var han tvungen att bränna
ansiktet det kunde inte vara kvar. Så han fortsatte att bränna runt ansiktet, och det funkade
inte särskilt bra så jag sa till honom att sluta.


Vilken otroligt sjuk människa! Hoppas att han aldrig kommer ut ur fängelset.

/AI
Citera
2026-03-21, 17:33
  #1307
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av liapunov13
FUP, s. 501, 502

Och då sa jag varför han behövde allt det där och då sa han att han helst ville bränna kroppen
innan han dumpade den, och då sa jag det är väl ingen bra idé först gjorde du någonting som
blev väldigt våldsamt och vi fick städa så väldigt mycket, och nu vill du bränna den. Vi har ju
trägolv och man kan inte bränna, man ska ju inte bränna någonting alls inne i lägenheten. Han
säger att han… han sa då att han skulle bara bränna kroppen litegrann och sedan ta ut den i
skogen och bränna lite mer. Och han sa att om han bränner den så kommer man inte och
känna lukten av en död kropp, och då kommer ingen att kunna identifiera den.

Och då säger jag till honom att du ska fortfarande försöka dumpa kroppen utan att bränna den.

Och sen gick han ut och kom hem igen före klockan elva på förmiddagen och sedan kom han
tillbaka och började bränna henne i sovrummet. Och då sa jag till honom att han skulle sluta
upp med att bränna, för det kommer ändå inte fungera, och han sa att det går bra och bränna
den och han skulle lägga papper på golvet. Och då gick jag ut ur sovrummet för jag är
allergisk mot rök och kunde inte stanna kvar där. Han drog fram väskan som låg under
sängen till mellan sängen och garderoben. Han drog upp dragkedjan och la ner kol där.
Och då sa han åt mig att jag kunde vänta antingen i köket eller i vardagsrummet och så skulle
han bränna den. Jag sa till honom att han inte borde bränna den och att det inte kommer att bli
bra. Han lyssnade inte utan sa att om det bränns litegrann så blir det okej och så sa han att han
tänkte bränna lite mer nära huvudet och ansiktet.

Jag var i köket och vardagsrummet men jag kunde ändå se att det kom ut rök för han hade
börjat elda och jag gick in en liten stund eller en bit in i sovrummet och jag kunde se att det
var fullt med rök i rummet. Och då sa jag till honom att nu måste du sluta det kommer att bli
märken på golvet också. Och då säger han nej han måste bränna ansiktet så att ingen kan
identifiera den. Han sa att han var också tvungen och bränna hennes ansikte för att hon var ju
en häxa och tänk om hon kommer tillbaka och lever. Och därför var han tvungen att bränna
ansiktet det kunde inte vara kvar. Så han fortsatte att bränna runt ansiktet, och det funkade
inte särskilt bra så jag sa till honom att sluta.


De låter naiva som två barn, båda två.
Citera
2026-03-21, 20:39
  #1308
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av liapunov13
FUP, s. 501, 502

Och då sa jag varför han behövde allt det där och då sa han att han helst ville bränna kroppen
innan han dumpade den, och då sa jag det är väl ingen bra idé först gjorde du någonting som
blev väldigt våldsamt och vi fick städa så väldigt mycket, och nu vill du bränna den. Vi har ju
trägolv och man kan inte bränna, man ska ju inte bränna någonting alls inne i lägenheten. Han
säger att han… han sa då att han skulle bara bränna kroppen litegrann och sedan ta ut den i
skogen och bränna lite mer. Och han sa att om han bränner den så kommer man inte och
känna lukten av en död kropp, och då kommer ingen att kunna identifiera den.

Och då säger jag till honom att du ska fortfarande försöka dumpa kroppen utan att bränna den.

Och sen gick han ut och kom hem igen före klockan elva på förmiddagen och sedan kom han
tillbaka och började bränna henne i sovrummet. Och då sa jag till honom att han skulle sluta
upp med att bränna, för det kommer ändå inte fungera, och han sa att det går bra och bränna
den och han skulle lägga papper på golvet. Och då gick jag ut ur sovrummet för jag är
allergisk mot rök och kunde inte stanna kvar där. Han drog fram väskan som låg under
sängen till mellan sängen och garderoben. Han drog upp dragkedjan och la ner kol där.
Och då sa han åt mig att jag kunde vänta antingen i köket eller i vardagsrummet och så skulle
han bränna den. Jag sa till honom att han inte borde bränna den och att det inte kommer att bli
bra. Han lyssnade inte utan sa att om det bränns litegrann så blir det okej och så sa han att han
tänkte bränna lite mer nära huvudet och ansiktet.

Jag var i köket och vardagsrummet men jag kunde ändå se att det kom ut rök för han hade
börjat elda och jag gick in en liten stund eller en bit in i sovrummet och jag kunde se att det
var fullt med rök i rummet. Och då sa jag till honom att nu måste du sluta det kommer att bli
märken på golvet också. Och då säger han nej han måste bränna ansiktet så att ingen kan
identifiera den. Han sa att han var också tvungen och bränna hennes ansikte för att hon var ju
en häxa och tänk om hon kommer tillbaka och lever. Och därför var han tvungen att bränna
ansiktet det kunde inte vara kvar. Så han fortsatte att bränna runt ansiktet, och det funkade
inte särskilt bra så jag sa till honom att sluta.


Exakt M klagade på lukten, ville han bränna den för att M klagade på lukten eller led han själv av stanken? Hon ville ha ut den inte han, därav man undrar om han har något luktsinne?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in