Citat:
Ursprungligen postat av
-Gummi-Tarzan-
Du hade alltså räddat en välbetald ingenjör, istället för din lågbetalda mamma? För din mamma har inte samma potential som ingenjören.
Kissies påstående gäller väl enbart henne själv, och har inget med samhället att göra. Hon representerar sig själv, inte samhället. Tänker du illa? Det visar på mycket låg potential hos dig...
Vad säger det om dig att du hellre räddar någon med mer potential, än din egen mamma?
Jag tänker att båda ingenjören och en lågbetald mamma kan ha potential inom olika saker. Exempelvis mamman kanske lagar väldigt god mat, eller ställer upp mycket i föreningslivet och gör god nytta i sitt samhälle. Människor är duktiga på olika saker.
Jag tänker att Kissie är del i ett större sammanhang och att samhället format hennes tankar och idéer. Jag tänker att samhället idag kanske inte värdesätter människoliv? Att svenskar idag inte värdesätter sina medmänniskor som bor i samma samhälle?
Jag har inte sagt att jag räddar någon med mer potential framför min mamma. Jag har sagt att jag hellre räddar ett 3-årigt barn framför en hund.