2026-03-17, 19:41
Medlem
Jag måste säga att det var väldigt strategiskt av Clara att bara skriva kort om ihopflytten och inte dela med sig av detaljerna. På så sätt har hon en rad fler inlägg som kommer locka läsare framöver, när hon berättar hur och var de kommer bo, när flytten ska ske, hur de löser det ekonomiskt med samboavtal och liknande, inredning och inte minst - upplägget med barnen!
Citera
2026-03-17, 22:02
Medlem
Vasthoks avatar
Jag tycker hon borde skilja sig från Jakob innan hon flyttar ihop med nya snubben. Vid det här laget borde väl de 6 månaderna betänketid, som man måste ha med små barn, ha passerat?
Citera
2026-03-18, 10:37
Medlem
Bor Marcus barns mamma och barnen i Skellefteå? Eller bor de i Claras by, men Marcus bor i Skellefteå själv?

Hur det än är - röd flagg! Varför flyttar man ifrån sina barn och har dem bara varannan helg? Hon som efter skilsmässan skrivit så mycket (implicit ofta) om hur frånvarande Jacob varit. Är inte detta värre?

Naturlig följdfråga: HUR frånvarande har Claras egen pappa egentligen varit?
Citera
2026-03-19, 11:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BeritTheQueen
Bor Marcus barns mamma och barnen i Skellefteå? Eller bor de i Claras by, men Marcus bor i Skellefteå själv?

Hur det än är - röd flagg! Varför flyttar man ifrån sina barn och har dem bara varannan helg? Hon som efter skilsmässan skrivit så mycket (implicit ofta) om hur frånvarande Jacob varit. Är inte detta värre?

Naturlig följdfråga: HUR frånvarande har Claras egen pappa egentligen varit?

Enligt uppgift i tråden så är de som kommenterar bakom betalväggen på bloggen typ gulliga och förstående. Verkar ju lite funka som en sekt i så fall. Sektledarinnans följare jamsar med. Och betalar för att dyrka henne…
Citera
2026-03-19, 15:02
Medlem
Så nu ska Clara börja plugga i höst, spännande! Vad tror ni hon ska plugga till? Jag tror präst!
Citera
2026-03-19, 15:24
Medlem
[quote=Sopkvastensskaft|94564497]
Så nu ska Clara börja plugga i höst, spännande! Vad tror ni hon ska plugga till? Jag tror präst!
[/QUOTE

Präst är det en väldigt lång och ganska svår utbildning till (tror runt 6 år) så det känns väl inte så troligt. Det kan ju vara så att hon pluggar för att förbereda för ett liv utanför influencer”yrket”. Kanske inser hon att karriären inte kommer att hålla fram till pensionen eller så börjar hon vara less på bloggen. Hennes kompis Erica har ju pluggat och helt bytt karriär så kanske har Clara inspirerats av det?
Citera
2026-03-19, 18:35
Medlem
fula-klaeders avatar
När har hon sagt att hon ska plugga?

Jag tror på nåt jobb hon kan ha och ändå bo lantligt. Lärare eller sjuksköterska typ. Hon verkar ju gilla att stå på scen och föreläsa. Men beskriver sig som antitesen till en välorganiserad projektledare. Prästyrket verkar så teoretiskt, tror ni verkligen hon har en sådan längtan? Socionom kanske snarare hon har ju ett stort politiskt patos.
Citera
2026-03-20, 05:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av fula-klaeder
När har hon sagt att hon ska plugga?

Jag tror på nåt jobb hon kan ha och ändå bo lantligt. Lärare eller sjuksköterska typ. Hon verkar ju gilla att stå på scen och föreläsa. Men beskriver sig som antitesen till en välorganiserad projektledare. Prästyrket verkar så teoretiskt, tror ni verkligen hon har en sådan längtan? Socionom kanske snarare hon har ju ett stort politiskt patos.

I inlägget om påskpodden, från den 19/3. Det måste ju inte vara en utbildning som leder till ett yrke heller, utan kan vara fristående kurser som hon tycker är intressanta eller anser att hon har nytta av, t.ex. när hon skriver böcker. Kan även vara ett sätt att få en extrainkomst i form av studiebidrag och möjlighet att ta studielån. I fall antalet betalande inte är tillräckligt många eller så.

Jag tror för övrigt att hon skulle kunna få betydligt fler betalande om hon sänkte priset till t.ex. 9 eller 19 kronor. Eller att man skulle kunna betala ett par kronor för att läsa enstaka inlägg. Det om pojkvännen verkar ju ha dragit många läsare och jag är säker på att flera hade betalat för att läsa bara det. 49:- i månaden är som sagt rätt saftigt för att läsa om hur en annan kvinna tränar, äter, promenerar, städar och vilar.
Citera
2026-03-20, 08:29
Medlem
RayOfLights avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Qvagga77
I inlägget om påskpodden, från den 19/3. Det måste ju inte vara en utbildning som leder till ett yrke heller, utan kan vara fristående kurser som hon tycker är intressanta eller anser att hon har nytta av, t.ex. när hon skriver böcker. Kan även vara ett sätt att få en extrainkomst i form av studiebidrag och möjlighet att ta studielån. I fall antalet betalande inte är tillräckligt många eller så.

Jag tror för övrigt att hon skulle kunna få betydligt fler betalande om hon sänkte priset till t.ex. 9 eller 19 kronor. Eller att man skulle kunna betala ett par kronor för att läsa enstaka inlägg. Det om pojkvännen verkar ju ha dragit många läsare och jag är säker på att flera hade betalat för att läsa bara det. 49:- i månaden är som sagt rätt saftigt för att läsa om hur en annan kvinna tränar, äter, promenerar, städar och vilar.
Pengar är nog inte ett bekymmer just nu. Clara har flera gånger berättat om hur bra podden och bloggen går numera. Tror lnte hon hittar på detta.

Däremot lär det bli svårare att locka nyblivna läsare till det priset. Så med tiden kansle hon får börja erbjuda rabatt, typ första månaden gratis eller bara 9 kr som du föreslår.
Citera
2026-03-20, 19:57
Medlem
Man kan se på allabolag.se att hennes företag nästan halverat omsättning mellan 2023-2024. Precis detta har hon ju skrivit om i bloggen gällande minskade samarbeten och att företagen hellre önskar Instagram.

Samtidigt har hon tagit ut en utdelning 2024 på 750 000 kr, gissar för att kunna köpa ut ex mannen från huset.

Bolaget ser ju supervälskött ut vad gäller det ekonomiska men kan ju inte tåla hur mycket som helst gällande minskning av omsättning.

Vad göra? Såklart så får man ta till de medel som fungerar, göra reklam för godis, visa lite ”sexiga” bilder, ta betalt för bloggen, osv.

Sorgligt när världen ändrar sig, då har man ett val, ändra sig själv och anpassa sig efter nya spelregler eller hitta nya väger.

Jag gissar att Clara har valt att framöver hitta nya vägar genom att börja plugga men fram till dess är tvingad att anpassa sig efter det nya och faktiskt sälja lite av sin själ pga det.

Å ena sidan så kan man ju ha skadeglädje för att hon faller i sin tidigare ”präktighet” eller så kan man ju känna beundran för en kvinna som likt en rysk docka vägrar falla utan reser sig gång på gång.
Citera
2026-03-22, 19:12
Medlem
Claras x man verkar ha flyttat ihop med någon ny så det ökar nog hetsen att Clara också vill flytta ihop
Citera
2026-03-22, 19:35
Medlem
fula-klaeders avatar
På ratsit ser det ut som han delar bostad med sin mormor. Är det henne du tänker på?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in