2026-03-13, 14:34
Medlem
JuneMayers avatar
Person hittad död i Eriksberg Uppsala under torsdagen den 12 Mars. UNT gick ut med händelsen idag. Någon som vet mer?

https://www.unt.se/nyheter/uppsala/artikel/person-hittad-dod-i-eriksberg-uppsala/l7277k0j
Citera
2026-03-13, 22:04
Medlem
AnnaMFlindhs avatar
från unt
Citat:
Det finns i nuläget inget som tyder på att brott begåtts
gissar på ålder eller sjukdom
Citera
2026-03-14, 00:19
Medlem
Finns det någon som har mer detaljerad information om var i Eriksberg i Uppsala?
Citera
2026-03-14, 10:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Spikerman
Finns det någon som har mer detaljerad information om var i Eriksberg i Uppsala?

Undrar detsamma. Visst får man intrycket av att personen hittats utomhus?
Citera
2026-03-15, 00:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av KrimHist
Undrar detsamma. Visst får man intrycket av att personen hittats utomhus?

Tänkte just skriva det, man får intryck av att personen hittades utomhus.
Citera
2026-03-15, 22:58
Medlem
Vaktankans avatar
Fortfarande ingen information om var i eriksberg eller något om ålder eller dödsorsak?!
Ingen som sitter på unt och kan dela information?
Citera
2026-03-16, 12:39
Medlem
prinsessan-estelles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vaktankan
Fortfarande ingen information om var i eriksberg eller något om ålder eller dödsorsak?!
Ingen som sitter på unt och kan dela information?
står tyvärr absolut ingenting i UNT
Citera
2026-03-16, 15:25
Medlem
Vaktankans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av prinsessan-estelle
står tyvärr absolut ingenting i UNT

Känns skumt med så lite info
Citera
2026-03-17, 11:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Vaktankan
Känns skumt med så lite info

Ibland tycker jag att den lilla info de ger ut bara ger upphov till spekulationer. Varför ens skriva något överhuvudtaget?

För nån månad sen så gick jag cykelvägen mellan Eriksberg och Flogsta och det var stort pådrag ute på bron där järnvägen gick förr, alltså cykelvägen ut mot Håga från Ekebydalen. Massa blåljus på bron och två brandbilar vid infarten till samma cykelväg, utan brandmän i. Helt klart nån typ av insats nere i ån/dalgången under bron. Jag är för nyfiken så bad ut handling från polisen men var sekrettess. Nån vecka eller så innan stod det i UNT om skrik från typ samma plats,

https://www.unt.se/nyheter/uppsala/artikel/polisinsats-i-flogsta-efter-skrik-fran-ang/r900vmmr

Kan vara helt orelaterat. Men var det någon annan som såg denna insats? Ca 30 min senare passerade jag platsen på väg tillbaka då var insatsen över och brandbilarna borta, men nu stod det en ambulans och två polisbilar nere vid Hågabron. Jag misstänker suicid men vet ej.
Senast redigerad av KrimHist 2026-03-17 kl. 11:34.
Citera
2026-03-17, 11:41
Medlem
Vaktankans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KrimHist
Ibland tycker jag att den lilla info de ger ut bara ger upphov till spekulationer. Varför ens skriva något överhuvudtaget?

För nån månad sen så gick jag cykelvägen mellan Eriksberg och Flogsta och det var stort pådrag ute på bron där järnvägen gick förr, alltså cykelvägen ut mot Håga från Ekebydalen. Massa blåljus på bron och två brandbilar vid infarten till samma cykelväg, utan brandmän i. Helt klart nån typ av insats nere i ån/dalgången under bron. Jag är för nyfiken så bad ut handling från polisen men var sekrettess. Nån vecka eller så innan stod det i UNT om skrik från typ samma plats,

https://www.unt.se/nyheter/uppsala/artikel/polisinsats-i-flogsta-efter-skrik-fran-ang/r900vmmr

Kan vara helt orelaterat. Men var det någon annan som såg denna insats? Ca 30 min senare passerade jag platsen på väg tillbaka då var insatsen över och brandbilarna borta, men nu stod det en ambulans och två polisbilar nere vid Hågabron. Jag misstänker suicid men vet ej.

Oj det missade jag helt.
Vattnet där är väl inte så djupt i alla fall och det går mycket folk där också.
Citera
2026-03-19, 17:11
Medlem
Toaletterna vid Stadsskogen är där personen hittades…
Citera
2026-03-21, 01:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mymlansmormor
Toaletterna vid Stadsskogen är där personen hittades…

Vem? Man eller kvinna?
Sjukdom? Suicid?
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här