2026-03-18, 01:46
Medlem
Jenny9s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av WordWarrior
Se där... det styrker ju min tes om att du är känslomässigt driven, på bekostnad av rationalitet och förnuft.

Nä inte känslomässig (vad nu det ska betyda egentligen). Jag försökte göra en sarkastisk liknelse.

Citat:
Det här är inte topic. Vi lär få skärpa oss här. Män tänder på tecken på fertilitet. Punkt och slut.

De flesta flickor får sin första mens i 12-14 års åldern, en del flickor får den i 9 års åldern, en del får den senare runt 15-16. De flesta flickor börjar utveckla bröst mellan 8-13. Könshår 11-13 år. Osv. Hence = män tänder på barn.

Citat:
Män som bryter mot lagen och blir påkomna får ju konsekvenser. Vilka konsekvenser får kvinnor som begår sin sjätte abort?

Hellre att vi letar upp och sätter dit barnknullarna än kvinnorna som utför abort i vecka 7-9. Vi talar här alltså om tusentals (troligtvis många många fler) pedofiler och hundratusentals offer bara inom katolska kyrkan. Dessa barn lider något fruktansvärt för resten av sina liv. Plus vi har ingen som helst koll på hur många män (som kanske inte ens ser sig själva som pedofiler) som köper/utsätter barn i Thailand, Brasilien, Rumänien, Ukraina, Burma, osv osv osv osv.

Citat:
Återigen - könsmogna flickor är inte barn evolutionsbiologiskt. Barn kan inte reproducera.

Risken för komplikationer vid graviditet och förlossning för barn mellan 9 & 14 är mycket förhöjd, därför tror jag inte att "flickorna/barnen var instinktivt med på bollen" varken på stenåldern eller kommer vara det postapocalypse. Det är bara vanligt peddo/förövar snack att barnen skulle vara med på det. Det skulle vara totalt förödande för barns liv och hälsa att bli gravida och föda mellan 9 och 14 år. Speciellt på stenåldern och postapocalypse då mödra- och sjukvården kollapsat.
Senast redigerad av Jenny9 2026-03-18 kl. 01:54.
Citera
2026-03-18, 01:56
Medlem
WordWarriors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jenny9
Nä inte känslomässig (vad nu det ska betyda egentligen). Jag försökte göra en sarkastisk liknelse.

Det misslyckades totalt.
Citat:
De flesta flickor får sin första mens i 12-14 års åldern, en del flickor får den i 9 års åldern, en del får den senare runt 15-16. De flesta flickor börjar utveckla bröst mellan 8-13. Hence - män tänder på barn.

Det är inte topic - dra ner på moralpaniken.
Citat:
Hellre att vi letar upp och sätter dit barnknullarna än kvinnorna som utför abort i vecka 7-9. Vi talar här alltså om tusentals (troligtvis många många fler) pedofiler och hundratusentals offer bara inom katolska kyrkan. Dessa barn lider något fruktansvärt för resten av sina liv. Plus vi har ingen som helst koll på hur många män (som kanske inte ens ser sig själva som pedofiler) köper/utsätter barn i Thailand, Brasilien, Rumänien, Ukraina, Burma, osv osv osv osv.
'

Du är orolig för barn säger du. Ändå förespråkar du en barnfientlig politik från livmodern till kärnfamiljen.
Citat:
Risken för komplikationer vid graviditet och förlossning för barn mellan 9 & 14 är mycket förhöjd, därför tror jag inte att "flickorna/barnen var instinktivt med på bollen" varken på stenåldern eller kommer vara det postapocalypse. Det är bara vanligt peddo/förövar snack att barnen skulle vara med på det. Det skulle vara totalt förödande för barns liv och hälsa att bli gravida och föda mellan 9 och 14 år. Speciellt på stenåldern och postapocalypse då mödra- och sjukvården kollapsat.

Ohh, du måste veta, vad gulligt! Du skiter ju i barn och familjer. Sluta låtsas. Post-apocalyptic är det ingen som bryr sig. Folk dör som flugor. Samma sak gäller rättsväsendet - det existerar inte.
Senast redigerad av WordWarrior 2026-03-18 kl. 02:00.
Citera
2026-03-18, 02:07
Medlem
Jenny9s avatar
Citat:
Det är inte topic - dra ner på moralpaniken.

Vad i mitt resonemang är "inte topic"?

Citat:
Du är orolig för barn säger du.

Är inte du? Som är läkare och allt.

Citat:
Ändå förespråkar du en barnfientlig politik från livmodern till kärnfamiljen.

För att jag vill sätta dit vuxna män (och kvinnor) som förgriper sig på barn?

Citat:
Ohh, du måste veta, vad gulligt! Du skiter ju i barn och familjer. Sluta låtsas. Post-apocalyptic är det ingen som bryr sig. Folk dör som flugor. Samma sak gäller rättsväsendet.

Oj vad känslomässigt det blev nu. Jag är alldeles för autistisk för att fatta såna här irrationella känsloutbrott. Hade du nån poäng? Att du ska få lov att knulla barn nu för det är ändå vad som kommer hända post-apokalypsen?
Ja troligen kraschar rättsväsendet också när Ragnaröken bryter ut, du är smart.
Senast redigerad av Jenny9 2026-03-18 kl. 02:10.
Citera
2026-03-18, 02:13
Medlem
WordWarriors avatar
Citat:
Vad i mitt resonemang är "inte topic"?

Tråden handlar om man vs. björn...
Citat:
Är inte du? Som är läkare och allt.

Ja du, raljera bäst du vill, det hjälper inte ditt case.
Citat:
För att jag vill sätta dit vuxna män (och kvinnor) som förgriper sig på barn?

Detta är off topic.
Citat:
Oj vad känslomässigt det blev nu. Jag är alldeles för autistisk för att fatta såna här irrationella känsloutbrott. Hade du nån poäng? Att du ska få lov att knulla barn nu för det är vad som ändå kommer hända post-apokalypsen?
Ja troligen kraschar rättsväsendet också när Ragnaröken bryter ut, du är smart.

Äsch. Du övertolkar min reaktion som vanligt. Jag beskriver bara evolutionsbiologiska verkligheter som du förnekar som urbaniserad vit västerländsk kvinna. Det har ingenting med mig personligen att göra. Du må vara autistisk, men min egen eventuella autism är vassare än din...
Citera
2026-03-18, 18:11
Medlem
Jenny9s avatar
https://youtu.be/A_1pzd3UigE?is=HJgZXlO47tMW2S4o

Tacka gudarna för män som han. Det är män som han som vi måste kämpa sida vid sida med mot pedofilerna och pedofilerna som kallar sig för "hebefiler" när de kommer för att våldta och skada våra barn post-apokalypsen.

Och hade världen bestått av män som han så hade varenda kvinna svarat "mannen".

Bara beklagligt att män måste få egna döttrar innan de kan respektera kvinnor.
Citera
2026-03-18, 18:55
Medlem
Citat:
https://youtu.be/A_1pzd3UigE?is=HJgZXlO47tMW2S4o

Tacka gudarna för män som han. Det är män som han som vi måste kämpa sida vid sida med mot pedofilerna och pedofilerna som kallar sig för "hebefiler" när de kommer för att våldta och skada våra barn post-apokalypsen.

Och hade världen bestått av män som han så hade varenda kvinna svarat "mannen".

Bara beklagligt att män måste få egna döttrar innan de kan respektera kvinnor.

Feministiska män är de sista man ska lita på. Sånt där luktar överkompensation lång väg.

Också rätt mycket som inte var särskilt relevant i en västlig kontext. Nej, det finns inga män som tycker att hans dotters (eller någon annan kvinnas) röst är ett "hot".

Men hans pick me-energi verkar ha funkat på dig i alla fall. Kul för honom.
Citera
2026-03-18, 19:28
Medlem
Jenny9s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Joe88
Feministiska män är de sista man ska lita på. Sånt där luktar överkompensation lång väg.

Också rätt mycket som inte var särskilt relevant i en västlig kontext. Nej, det finns inga män som tycker att hans dotters (eller någon annan kvinnas) röst är ett "hot".

Men hans pick me-energi verkar ha funkat på dig i alla fall. Kul för honom.

Ja gud vad konstigt att kvinnor väljer att skaffa barn med män som han med dad body och som inte har sexpack mage och 6-siffrig månadslön. Mycket konstigt.

Och så väldigt rätt han hade.

Som sagt, honom hade kvinnor valt framför björnen sju dagar i veckan.

Tillägg, han är amerikan. 2018 låg USA på plats 10 över världens farligaste länder för flickor och kvinnor. Alltså 10 i topp tillsammans med länder som Somalia och Afghanistan. Nu ligger de troligen på delad 3e plats tillsammans med Kongo.
Senast redigerad av Jenny9 2026-03-18 kl. 20:18.
Citera
2026-03-18, 19:33
Medlem
Jenny9s avatar
Kolla in denna hjälten:

https://katu.com/news/nation-world/father-killed-daughter-rapist-running-sheriff-murder-shot-military-veteran-farmer-charges-bond-campa ign-no-contact-order-felonies-case-ongoing-investigation-system-failure-stalked-raped-child

Han slog ihjäl den 67 åriga mannen som våldtog hans 14 åriga dotter. Ännu en man framför björnen man.

Det är såna här män majoriteten kvinnor vill ha fler av.
Citera
2026-03-18, 19:42
Medlem
Jenny9s avatar
Citat:
Tråden handlar om man vs. björn...

Ja du, raljera bäst du vill, det hjälper inte ditt case.

Detta är off topic.

Äsch. Du övertolkar min reaktion som vanligt. Jag beskriver bara evolutionsbiologiska verkligheter som du förnekar som urbaniserad vit västerländsk kvinna. Det har ingenting med mig personligen att göra. Du må vara autistisk, men min egen eventuella autism är vassare än din...

Du har med all önskvärd tydlighet visat varför majoriteten av kvinnor svarar 'björnen' på den hypotetiska frågan i rubriken.

Det här med att våldtäkt skulle vara modus operandi genom tiotusentals generationer av samlare/jägare överallt, hela tiden stämmer inte. Du får försöka bredda dina kunskaper bortom red pill communityns vantolkning av pseudovetenskapen evolutionspsykologi. Det finns inga jävla barn som "instinktivt" går med på att bli våldtagna ditt störda jävla kräk.
Senast redigerad av Jenny9 2026-03-18 kl. 19:46.
Citera
2026-03-18, 20:07
Medlem
Jenny9s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Joe88

Han verkar inte vara speciellt feministisk, mer humanist skulle jag vilja kalla honom. Bara en helt vanlig farsa, en provider och protector av sin familj.
Citera
2026-03-19, 15:24
Medlem
ett2ett2ett2s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ett2ett2ett2
Citat:
Ursprungligen postat av Merapi

Tror kanske du underskattar rejält antal kvinnomord i skog utfört av män.
Det är möjligt, men inte troligt att jag underskattat det. Okänd man i skogen som dödar okänd kvinna är extremt ovanligt, kvinnor som män dödar har oftast haft en relation eller åtminstone träffats tidigare Björnar som dödar människor har blivit skade-skjutna av jägare.

1. Ingen kvinna har dödats av en okänd man i Sverige i modern tid i skogen.
2. Ingen icke-jägare har dödats av en björn på över 100 år. (3 jägare)

3. Sexuellt våld i djup skog
Det finns i princip inga rapporterade fall i modern svensk kriminalhistoria där en kvinna blivit överfallen och utsatt för sexuellt våld av en okänd man i väglös terräng.

I den riktiga, djupa skogen är faran från både björn och okända män en myt snarare än en statistisk verklighet. Det farligaste i den miljön är istället olyckor, att gå vilse eller hypotermi (kyla). Så i en kris i den "riktiga" skogen är en okänd man en hjälte i 99,999 % av fallen, medan en björn i bästa fall är en statist i ditt drama"

Om en flodhäst är en symbolisk björn och en flod en symbolisk skog så blir siffrorna helt annorlunda.

Citat:

3. Ett rymdskepp+aliens sålänge det inte var de i Aliens eller Rovdjuret.
Om jag var en Alien så skulle jag vara förbluffad över vad jordingarna gör med planeten, det industriella-systemet och den sociala hierarkin som de skapat och lever i skulle hota att förstöra hela galaxen om det utvecklades mer eller spreds vidare. Så jorden ligger nog typ i galaxisk-karantän så att våra irrläror inte sprids.

Om du såg mig som Alien i den djupa skogen skulle jag låta dig gå. Ingen skulle tro på dig.

Rädsla är personlig.

Mäns våld mot kvinnor är allvarligt, men det är bara ett litet symptom i en större struktur med "kvinnors utsatthet för våld" eller för den delen "människors utsatthet för våld"
Vi lever ju i ett maskin-samhälle, där kontroll, effektivitet, våld och död har ersatt mänsklighet, frihet, lek, värme och liv. Det resulterar i ett samhälle som socialt är trasigt.
Våld som verktyg:
I ett system byggt på hierarkier blir våld (fysiskt, psykiskt eller ekonomiskt) ett sätt att behålla kontrollen. Det drabbar kvinnor genom direkt utsatthet, men det traumatiserar även män genom kravet på att upprätthålla en våldsam eller känslokall maskulinitet.
Alienering:
När människan ses som en utbytbar del i en maskin förloras respekten för individens integritet. Det skapar en grogrund för den typ av avhumanisering som tillåter våldshandlingar.
Strukturellt trauma:
Det handlar inte bara om enstaka händelser, utan om ett konstant tillstånd av övervakning och press som skapar kronisk stress hos båda könen.
Senast redigerad av ett2ett2ett2 2026-03-19 kl. 15:49.
Citera
2026-03-19, 15:52
Medlem
Jenny9s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ett2ett2ett2
Om jag var en Alien så skulle jag vara förbluffad över vad jordingarna gör med planeten, det industriella-systemet och den sociala hierarkin som de skapat och lever i skulle hota att förstöra hela galaxen om det utvecklades mer eller spreds vidare. Så jorden ligger nog typ i galaxisk-karantän så att våra irrläror inte sprids.

Om du såg mig som Alien i den djupa skogen skulle jag låta dig gå. Ingen skulle tro på dig.

Sant, chansen att vi skulle ha nåt positivt/utvecklande att bidra med till en civilisation som är så långt framskriden att de reser runt i universum och iakttar andra livsformer - är minimal.

Huruvida jag skulle se dig som Alien eller inte beror helt hållet på om du kom gåendes innan eller efter jag hittat den stora mängden psykadeliska svampar. Och du hade gärna fått slå dig ner vid elden och druckit en kopp med te med mig.

Citat:
Rädsla är personlig.
Mäns våld mot kvinnor är allvarligt, men det är bara ett litet symptom i en större struktur med "kvinnors utsatthet för våld" eller för den delen "människors utsatthet för våld"
Vi lever ju i ett maskin-samhälle, där kontroll, effektivitet, våld och död har ersatt mänsklighet, frihet, lek, värme och liv. Det resulterar i ett samhälle som socialt är trasigt.
Våld som verktyg:
I ett system byggt på hierarkier blir våld (fysiskt, psykiskt eller ekonomiskt) ett sätt att behålla kontrollen. Det drabbar kvinnor genom direkt utsatthet, men det traumatiserar även män genom kravet på att upprätthålla en våldsam eller känslokall maskulinitet.
Alienering:
När människan ses som en utbytbar del i en maskin förloras respekten för individens integritet. Det skapar en grogrund för den typ av avhumanisering som tillåter våldshandlingar.
Strukturellt trauma:
Det handlar inte bara om enstaka händelser, utan om ett konstant tillstånd av övervakning och press som skapar kronisk stress hos båda könen.

Håller med dig 100% förutom att "mäns våld mot kvinnor" inte är ett litet symptom. Kvinnorna var ryggraden så den attackerades först. Genom att söndra och härska kvinnorna föll hela strukturen. Se bara hur de abrahamitiska religionerna (ideologierna) utvecklades och tilläts förstöra kvinnans ställning, hälsa, frihet, integritet och tillvaro. Vilket också blev avkommans undergång. Osv. Det intressanta är ju att detta kom inifrån oss själva, det här var vårt (människans) öde helt enkelt.

Vi hade två saker att leva efter:

Älska Gud (Alltet/The Oneness, kalla det vad du vill) = älska dig själv/lär känna dig själv

Älska din granne = lev på ett sådant sätt att du orsakar andra så lite skada som möjligt

Två jävla saker. En varelse som inte klarar så enkla saker kommer troligen gå under ganska omgående och ersättas av nåt annat.
Senast redigerad av Jenny9 2026-03-19 kl. 16:09.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in