Citat:
Vänta lite här. Måste dubbelkolla att jag förstår dig rätt här. Använder du ett exempel på en dålig lösning som bevis för design? Du menar alltså att dålig design är vad gud pysslade med?
När blev synnerven som; På människa går från höger öga till vänster hjärna och viceps versa på den andra sidan. Den "synnerven" mötts i ett "kryss" och delar sig till sin hjärnsida. Hur många olika krumbuktningar måste synnerven har tagit innan den hittade sin funktion och plats i anatomin? Och vad kom först. En välutvecklad synnerv som har den anatomi och funktion den nu har. Eller trasslade den sig runt på måfå för att senare få sin funktion och plats
Bara där ser jag oerhörda problem som bör förklaras utav naturvetare.
Bara där ser jag oerhörda problem som bör förklaras utav naturvetare.
Detta är ju exakt vad som inte hade skett om vi var designade, då hade nerverna gått dom mest effektiva och enklaste banorna.
Och anledning till att det ser ut såhär är antagligen för att kroppen har förändrats sen synnerven kom till, förklaringen är alltså evolution.
Citat:
Fast nu är det ju du som påstår att en process som vi är överens om existerar helt plötsligt slutar fungera bara för att olikheterna gentemot originaldjuret börjar bli för stora.
Och dessutom, du ignorerar ju helt att "art" bara är en definition som vi har hittat på, världen är inte så snyggt förpackad. Till exempel när två olika djur som är nära släkt med varandra så att dom ibland kan få fertila avkommor, där ser vi att "art" bara är en krycka som vi använder för att luta oss mot. Inget som naturen bryr sig om.
Och dessutom, du ignorerar ju helt att "art" bara är en definition som vi har hittat på, världen är inte så snyggt förpackad. Till exempel när två olika djur som är nära släkt med varandra så att dom ibland kan få fertila avkommor, där ser vi att "art" bara är en krycka som vi använder för att luta oss mot. Inget som naturen bryr sig om.
Citat:
Gäller detta enbart andra eller dig också? Fast jag antar att dubbelmoral är nått som kommer enkelt för er troende.Borde du inte veta vid det här laget att vi inte har några överstepräster? Darwin hade till exempel en massa fel i sina hypoteser. Vi hänvisar till vad som har bevisats, inte till vem som har tagit fram bevisen.
förstår du hur idiotiskt ditt svar är?