2026-03-18, 18:14
Medlem
Teus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fred Friendly
Det skall på riktigt bli spännande att följa er.
Efter GAIS-matchen är det svårt att inte vara optimistisk trots slutresultatet, så det ska så klart bli kul, men jag har inte glömt bort matchen mot VSK.
Citat:
Ursprungligen postat av Kundalini
Hellre reahylla än 25 miljoner på en spelare som inte får starta några matcher.

Mvh, MFF
Hehe, det där fixar väl Socialdemokraterna?

På tal om dopingligan ska det bli jävligt kul att se hur Norrköping agerar nu när det blir lite jobbigt.
Citera
2026-03-18, 22:58
Medlem
Pancevs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av QuantumQuill
Bosse out ✅

Jamestown Analytics får driva klubben nu på provision.
Och det tror du på?
Citera
2026-03-19, 04:18
Medlem
Citat:
Hellre reahylla än 25 miljoner på en spelare som inte får starta några matcher.

Mvh, MFF
Syftar du på Lind? Det behövs träningar ett tag för att lära sig systemet och han kom ju nyss...

Så du vill hellre vara panka AIK med hål i truppen
än halvrika Hammarby som hade "köpt klart" redan före jul??!

(Utöver de afrikaner, som redan var överens om att skulle komma, var det bara prat om kanske en ytter in som backup/framtid. Men sedan kom Como med ett stort bud på Lahdo, som såldes och Lind köptes in som ersättare. Annars fattades det bara lösningar för några ut av de, som inte riktigt platsar i A-laget än, men är för bra för HTFF så de får speltid. Kebbeh utlånad utan option för vill inte sälja honom. Några har flyttat till bl a Mjällby, Sirius, BP och Örgryte för de räknar med att få mer speltid där...
Citera
2026-03-19, 07:19
Medlem
skogsburkans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lunkan531
Syftar du på Lind? Det behövs träningar ett tag för att lära sig systemet och han kom ju nyss...

Du är verkligen forumets dummaste användare. Hur fan koppla du till att han menade Lind när han skrev mvh MFF haha. Han menade Jovan M som MFF gav ca 25 för. Förfan.

Ni nybajare är bara för mycket.
Citera
2026-03-19, 07:21
Medlem
Kundalinis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av skogsburkan
Du är verkligen forumets dummaste användare. Hur fan koppla du till att han menade Lind när han skrev mvh MFF haha. Han menade Jovan M som MFF gav ca 25 för. Förfan.

Ni nybajare är bara för mycket.

Alla är så upptagna med att inte förstå.
Citera
2026-03-19, 07:27
Medlem
skogsburkans avatar
Citat:
Alla är så upptagna med att inte förstå.

Nybajare är så långt uppkörda i sin egna röv och tror allt handlar om Bajen. Totalt irrelevanta när de kommer till kritan, nu, i framtiden och i dåtiden.
Citera
2026-03-19, 07:53
Medlem
Fred Friendlys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av skogsburkan
Nybajare är så långt uppkörda i sin egna röv och tror allt handlar om Bajen. Totalt irrelevanta när de kommer till kritan, nu, i framtiden och i dåtiden.
SLUTA HATA MIG!!!!
Citera
2026-03-19, 07:57
Medlem
skogsburkans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fred Friendly
SLUTA HATA MIG!!!!

Det är ingen mänsklig rättighet att vara inkluderad.
Citera
2026-03-19, 09:32
Medlem
QuantumQuills avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pancev
Och det tror du på?
Nja det var lite raljant och det förstod du ju. Hur betalningsmodellen ser ut till JA vet jag inte, men skulle inte bli förvånad om det fanns någon typ av bonus variant beroende på hur väl deras rekommendationer faller ut. Gratis är det ju iaf inte med tanke på hur stora delar av värvningsarbetet man lägger ut på entreprenad.
Det intressanta är att man lägger sig i mångt och mycket i händerna på JA. Ingen aning om dom arbetar helt oberoende eller om dom har sina nätverk av spelare och agentstall.

Jag tror Dif gör helt rätt. Har sagt det flera gånger att Dif behöver lämna det gamla (Bosses one man show) och bli mer proffsiga än så. Men tycker mig se många naiva kommentarer från Djurgårdare över allt när det gäller hur bra detta automatiskt kommer bli. Det finns en del varningsflaggor också. Det är väl bara framtiden som kan avgöra hur det slutar.
Senast redigerad av QuantumQuill 2026-03-19 kl. 09:37.
Citera
2026-03-19, 11:09
Medlem
Pancevs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av QuantumQuill
Nja det var lite raljant och det förstod du ju. Hur betalningsmodellen ser ut till JA vet jag inte, men skulle inte bli förvånad om det fanns någon typ av bonus variant beroende på hur väl deras rekommendationer faller ut. Gratis är det ju iaf inte med tanke på hur stora delar av värvningsarbetet man lägger ut på entreprenad.
Det intressanta är att man lägger sig i mångt och mycket i händerna på JA. Ingen aning om dom arbetar helt oberoende eller om dom har sina nätverk av spelare och agentstall.

Jag tror Dif gör helt rätt. Har sagt det flera gånger att Dif behöver lämna det gamla (Bosses one man show) och bli mer proffsiga än så. Men tycker mig se många naiva kommentarer från Djurgårdare över allt när det gäller hur bra detta automatiskt kommer bli. Det finns en del varningsflaggor också. Det är väl bara framtiden som kan avgöra hur det slutar.
Självklart, är ju bara första pusselbiten som är på plats.

Analytiker kommer behövas, är ju dels för scouting, dels för profilering, dels för matchanalys och för modellbyggande. Hur vill man spela, hur ska en vänsterback spela då, vilka passar in då, lyckas spelaren o laget leverera enligt modell, var brister/diffar det, hur rättar man till det.

Men sen ska ju ledande personer anställas också, stallet är ju tomt nu.
Citera
2026-03-19, 11:20
Medlem
Teus avatar
Citat:
Stallet är alltid tomt hos Dr Quill.

Nåväl, att fylla på med dom rollerna kommer säkert inte vara några svårigheter när man har pengar. Ni är nog up and running till sommarfönstret. Frågan är hur dyr transformationen blir och hur mycket av Bosses von Anka valv kommer behöva tömmas på deg nu.
Citera
2026-03-19, 11:25
Medlem
Londons avatar
Citat:
Självklart, är ju bara första pusselbiten som är på plats.

Analytiker kommer behövas, är ju dels för scouting, dels för profilering, dels för matchanalys och för modellbyggande. Hur vill man spela, hur ska en vänsterback spela då, vilka passar in då, lyckas spelaren o laget leverera enligt modell, var brister/diffar det, hur rättar man till det.

Sen ska Spiders omsättas till människor också. När igen kommer vi få en Priske som i själ och hjärta blev Djurgårdare på rekordtid?

Ärligt och uppriktigt då till skillnad från de annars förekommande generiska tomma orden från spelare.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in