Citat:
Ursprungligen postat av
QuantumQuill
Nja det var lite raljant och det förstod du ju. Hur betalningsmodellen ser ut till JA vet jag inte, men skulle inte bli förvånad om det fanns någon typ av bonus variant beroende på hur väl deras rekommendationer faller ut. Gratis är det ju iaf inte med tanke på hur stora delar av värvningsarbetet man lägger ut på entreprenad.
Det intressanta är att man lägger sig i mångt och mycket i händerna på JA. Ingen aning om dom arbetar helt oberoende eller om dom har sina nätverk av spelare och agentstall.
Jag tror Dif gör helt rätt. Har sagt det flera gånger att Dif behöver lämna det gamla (Bosses one man show) och bli mer proffsiga än så. Men tycker mig se många naiva kommentarer från Djurgårdare över allt när det gäller hur bra detta automatiskt kommer bli. Det finns en del varningsflaggor också. Det är väl bara framtiden som kan avgöra hur det slutar.
Självklart, är ju bara första pusselbiten som är på plats.
Analytiker kommer behövas, är ju dels för scouting, dels för profilering, dels för matchanalys och för modellbyggande. Hur vill man spela, hur ska en vänsterback spela då, vilka passar in då, lyckas spelaren o laget leverera enligt modell, var brister/diffar det, hur rättar man till det.
Men sen ska ju ledande personer anställas också, stallet är ju tomt nu.