Citat:
Ursprungligen postat av
frankkk
Soumah och Persson borde byta värderingsplats i Sirius och mer därtill redan nu, men åtminstone när säsongen är färdig. Soumah hade intresse på sig redan i sommar, bra ålder, hög högstanivå inte minst. Nu är det ingen måttstock i sig, men finns ingen chans att han släpps vidare under 30-40 miljoner. Att han är värderad under sitt inköpsvärde är rentav konstigt med tanke på hans säsong. Persson efter ett par skadesäsonger är inte ens startspelare längre, det närmar sig väl nästan läget om man ska fortsätta satsa på honom inför 2027.
Annars ligger det väl rimligt i dagsläget utifrån vad man bevisat. Men det är nog bara sisådär fem mål bort innan Uneken är etta eller tvåa i laget. Sleepern kan nog vara Anker, en vänsterfotad långskånk som gör en väldigt bra säsong och utvecklats mycket i passningsspelet. 25 är ingen ålder för en mittback med hans egenskaper.
Soumah har jag tyvärr ”sovit” lite på, men kommer absolut få en boost vid nästa värdeökning. Anker tycker jag verkligen är en unik spelartyp och är garanterat någon jag kommer ge ytterligare ökning.
Uneken som du säger kommer kunna få en boost om han gör mål, Persson på andra sidan är svårare fortsätter han som bänkvärmare blir 1.5M rimligt vid november.
Det som är smidigt med att komma hit till Flashback är just att få höra folks åsikter och ta till sig med spelare man kan ha haft sämre koll på. Just denna uppdatering har man ändå gått igenom alla spelare på bas nivå och ändrat hela 144 spelare så man blir lite blind i längden när man gjort Superettan också😅
Jag kan garantera att Soumah hamnar runt €2M och Anker runt €1M 😄