Citat:
Ni blandar väl ihop det lite nu? Isa drev Jönssonligan och Alvin och gänget, han hade ingenting med Drugify att göra. Sen kanske Marcus har hjälpt till att bygga hemsidor även åt Drugify, men det vet jag inte och tror inte han hade någonting med verksamheten att göra isåfall eftersom Drugify fortsatte sälja långt efter att Isa och Marcus häktades.
Du har rätt gällande Isa, jag var lite snabb där.
Men Marcus hade nog dock en större roll än att ha byggt hemsidor när det gällde Drugify, minns att jag försökte ta mig igenom hans FUP men den var jävligt rörig och svår att överblicka så det är svårt att veta exakt hur det låg till.
Men jag var lite snabb när det gäller Drugify och du kan absolut ha rätt. Men jag håller nog ändå fast vid att jag inte tror det är samma folk som bakom Mupparna.
Drugify verkar förövrigt fortfarande vara aktivt vilket även det talar emot.
"Utåt sett var 34-åringen en person som bodde hemma hos sin mamma och tillbringade den mesta tiden framför sin dator. Men istället misstänks han ha varit en av de ledande personerna bakom ett stort narkotikasyndikat som gått under namnet Drugify. På måndagen åtalades han vid Södertörns tingsrätt misstänkt för att ha skapat och hanterat driften av flera av de största sajterna för försäljning av dopningspreparat och narkotika."
https://via.tt.se/pressmeddelande/3939306/programmerare-byggde-narkotikasajter-at-kriminella-natverk?lang=sv