Resultat: Kommer Simona Mohamsson sitta kvar som partiledare för Liberalerna?
Ja
75,98%
155 röster
Nej
24,02%
49 röster
2026-03-18, 21:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av zapohd
Cecilia Rönn har nominerats av Jönköping. Så det verkar nu finnas en kandidat som ställer upp mot Mohamsson

https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/Rr77qd/aftonbladet-direkt?pinnedEntry=1452339
Har hon svarat ja?
2026-03-18, 21:57
Medlem
Men är det lönt?! Partiet är sedan länge marginaliserat och uträknat och några tror att ställningstagandet för/mot sd har någon slags betydelse
2026-03-18, 22:03
Medlem
ziggarillens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tjanska
Har hon svarat ja?
Vedervärdigt tråkiga tanter. Förstår inte varför dom inte går med i MP eller V istället så blir det som dom vill. Eller beställa en enkel resa till Gambia?
2026-03-18, 22:03
Medlem
Wajis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zapohd
Cecilia Rönn har nominerats av Jönköping. Så det verkar nu finnas en kandidat som ställer upp mot Mohamsson

https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/Rr77qd/aftonbladet-direkt?pinnedEntry=1452339

Att nominera någon är inte samma sak som att ställa upp. Hon kommer tacka nej. Den som går upp som motståndare vet ju att det är ett omöjligt uppdrag och deras politiska karriär är slut. Det är ju bara fakta.
2026-03-18, 22:27
Medlem
Hon vill nog inte ha en fortsatt karriär under Simona... som Jönsson som i kväll hotar att helt sluta med politik. Men gissningsvis ställer Cecilia bara upp om hon tror hon kan bli vald.., en väldigt bra person för övrigt

Citat:
Ursprungligen postat av Waji
Att nominera någon är inte samma sak som att ställa upp. Hon kommer tacka nej. Den som går upp som motståndare vet ju att det är ett omöjligt uppdrag och deras politiska karriär är slut. Det är ju bara fakta.
2026-03-19, 00:10
Medlem
pillifjongs avatar
Man får hoppas på denna Cecilia Rönn så det blir spiken i kistan på riktigt

Det tar mig emot att skriva detta som tidigare röstat på L men det var länge sen, och vilket skitparti det har blivit
2026-03-19, 00:15
Medlem
Hallbarhetnollas avatar
Folkpartiet Liberalerna har gjort sitt i Riksdagen. Må de vila i frid på politikens kyrkogård
2026-03-19, 00:57
Medlem
ziggarillens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hallbarhetnolla
Folkpartiet Liberalerna har gjort sitt i Riksdagen. Må de vila i frid på politikens kyrkogård
Då kan dom ställa sig i ledet eftersom det drösar av skitpartier. Dock behövs L för att Tidö ska kunna bilda regering. En anledning till att jag funderar på att ge dom min röst om siffrorna höjs framöver inför valet. Skräckscenariot är att se vänstersidan ta över och återgå till det dom ställde till med under 8 år.
2026-03-19, 01:36
Medlem
Korv-Bajss avatar
Antingen rycker Simona Mohammedsson på landsmötet 22/3, eller efter valet 13/9.
Jag bryr mig inte om vilket.

Hon kommer inte att få många Tidö-stödröster.

Tidö-stödrösterna kommer att hamna hos KD där dom gör nytta.
2026-03-19, 02:23
Medlem
ziggarillens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Korv-Bajs
Antingen rycker Simona Mohammedsson på landsmötet 22/3, eller efter valet 13/9.
Jag bryr mig inte om vilket.

Hon kommer inte att få många Tidö-stödröster.

Tidö-stödrösterna kommer att hamna hos KD där dom gör nytta.
Men då får dom ju inte majoritet och kan bilda regering. Om du vill ha S,MP,V och C i regering så förstår jag hur du tänker. Man röstar inte på L för att man tycker dom är bra utan nödvändiga. KD klara sig fint ändå och Ebba är populär.
2026-03-19, 03:25
Avstängd
Fojoss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bimbodeluxe
Så Sverige är fullt av svenska ungdomar som vill jobba inom äldreomsorgen och inte får?

Men detta kan säkert diskuteras på mer lämpligt ställe än en tråd där man kan gotta sig åt L's undergång.

???

Det handlar om incitament. Sverige är fullt av unga som tar nästan vilka jobb som helst, men äldreomsorgen är inte ett alternativ då alla jobben per automatik går till invandrare, så svenskar hamnar ofta i sådant som butiker i stället. Vadå, tror du att det inte fanns någon äldrevård innan vi hade 20% invandrare?
2026-03-19, 04:14
Medlem
Korv-Bajss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ziggarillen
Men då får dom ju inte majoritet och kan bilda regering. Om du vill ha S,MP,V och C i regering så förstår jag hur du tänker. Man röstar inte på L för att man tycker dom är bra utan nödvändiga. KD klara sig fint ändå och Ebba är populär.

Röster på ett parti som knappt får ihop till 2% av alla röster är bortkastade?
Röster på KD som balanserar på 4% spärren kan göra stor skillnad.

Det bästa är att låta L självdö, vilket verkar vara det dom håller på med.
Då kastar ingen bort sina röster på dom.

Ett parti som kräver mer än hälften av rösterna i form av stödröster förstör bara.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in