2026-03-18, 19:47
Avslutad
Inom "en snar framtid" kommer debatten mellan Aron Flam och Gustav Kasselstrand (Afs) att publiceras på youtubekanalen Dialogiskt där ämnet är Sionism vs Anti-sionism.

Vet att många här inte kommer att hålla med mig men jag tycker att detta blir svinkul att se. Båda är enligt mig väldigt bra på att försvara sina åsikter.

Kanske kommer man diskutera SD's nya besatthet av Israel?

Kommer ni att se debatten och vem kommer att vinna?

_____

Länk till Dialogiskt youtubekanal där debatten kommer att dyka upp inom en snar framtid:

https://www.youtube.com/@dialogiskt3042/videos
Senast redigerad av KavlaUpp 2026-03-18 kl. 20:02.
2026-03-18, 19:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av KavlaUpp
Inom "en snar framtid" kommer debatten mellan Aron Flam och Gustav Kasselstrand (Afs) att publiceras på youtubekanalen Dialogiskt där ämnet är Sionism vs Anti-sionism.

Vet att många här inte kommer att hålla med mig men jag tycker att detta blir svinkul att se. Båda är enligt mig väldigt bra på att försvara sina åsikter.

Kanske kommer man diskutera SD's nya besatthet av Israel?

Kommer ni att se debatten och vem kommer att vinna?

_____

Länk till Dialogiskt youtubekanal där debatten kommer att dyka upp inom en snar framtid:

https://www.youtube.com/@dialogiskt3042/videos

Synd att han som intervjuar är totalt klappkass som intervjuare bara
2026-03-18, 20:01
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Vettefan22
Synd att han som intervjuar är totalt klappkass som intervjuare bara

Ja men det känns som att dessa herrar kommer att hålla låda så det räcker och blir över
2026-03-18, 20:02
Avstängd
Krigsgrodors avatar
Årets debatt är väl snarare Axel 'Skilleras' Öhman?
2026-03-18, 20:06
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Krigsgrodor
Årets debatt är väl snarare Axel 'Skilleras' Öhman?

Aldrig hört talas om.

Kasselstrand var för övrigt med i Kvartal i dag, hör och häpna. Han får verkligen komma till tals i årets valrörelse
2026-03-18, 20:14
Avslutad
Dialogiskt har inte laddat upp en video på snart en vecka så denna debatt borde komma vilken dag som helst nu. Debatten annonserades redan igår så.
Senast redigerad av KavlaUpp 2026-03-18 kl. 20:17.
2026-03-18, 21:40
Medlem
glockenreins avatar
Jag kommer se den. Tycker Aron är ganska rolig att titta på. Kasselstrand kan ha poänger gällande inrikes politik men är fan efterbliven i vissa av sina utspel gällande Israel och Iran så lär garva en del åt det han säger också fast av en annan anledning.
2026-03-18, 23:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av glockenrein
Jag kommer se den. Tycker Aron är ganska rolig att titta på. Kasselstrand kan ha poänger gällande inrikes politik men är fan efterbliven i vissa av sina utspel gällande Israel och Iran så lär garva en del åt det han säger också fast av en annan anledning.
I vilka utspel gällande Israel är han efterbliven i?
2026-03-19, 06:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av KavlaUpp
Aldrig hört talas om.

Kasselstrand var för övrigt med i Kvartal i dag, hör och häpna. Han får verkligen komma till tals i årets valrörelse

Citat:
Ursprungligen postat av glockenrein

Citat:
Ursprungligen postat av 16266
I vilka utspel gällande Israel är han efterbliven i?
Såg Kasselstrand på kvartal och blev väldigt förvånad.
Har inte följt honom sedan AfS genomförde den misslyckade ”återvandringsturnen” (deras första valrörelse).
Då var han då var han energisk och vältalig men nu på kvartal, trött och oengagerad.
Vill också minnas att han inte uttalade sig om utrikespolitik tidigare men nu har han tydligt tagit ställning mot Israel och för den Iran.

Aron Flam kommer naturligtvis vinna debatten som vanligt.
Senast redigerad av johanjohan71 2026-03-19 kl. 06:10.
2026-03-19, 09:04
Medlem
alleballe1998s avatar
Gustav är efterbliven, Aron vinner detta lätt med logik och resonemang.
2026-03-19, 09:59
Avstängd
TheGretaResets avatar
Så två människor som inte förstår sin omvärld skall debattera?

Är Aron Flam sionist? Inte vet jag. JAg slutade lyssna när han kallade sig komiker.
Motvillig1.2s avatar

Moderatormeddelande

Postat av Motvillig1.2 2026-03-19, 14:04
Moderator
Att en debatt om något ämnet sker i ett medium betyder inte att varken debatten eller ämnet är topic i MoJ.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in