2026-03-18, 06:45
Medlem
StoreSvartes avatar
Vad finns det för jobb där man inte behöver göra så mycket och där man är mest själv?

Dessutom ett jobb där det är ovanligt med drogtester. Och jobb som finns i södra Sverige där det är relativt lätt att hyra bostad.

Jag funderar på att söka jobb men jag vill inte gå in i väggen.

Har ni några tips?

Senast redigerad av StoreSvarte 2026-03-18 kl. 06:48.
Citera
2026-03-18, 07:02
Medlem
Riksreptilens avatar
Kyrkvaktmästare kan nog vara rätt avslappnat ibland på mindre orter.
Om man inte är rädd för gamlingar och maktkamp i fikarummet.
Citera
2026-03-18, 08:37
Medlem
JaBaDaBaDoos avatar
Fritidsforskare på pensionsmyndigheten.
Citera
2026-03-18, 08:39
Medlem
Kommunal och statlig anställning.

Där diskuteras det aldrig om hur många som arbetar bara hur många som är anställda.
Citera
2026-03-18, 09:28
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av StoreSvarte
Vad finns det för jobb där man inte behöver göra så mycket och där man är mest själv?

Dessutom ett jobb där det är ovanligt med drogtester. Och jobb som finns i södra Sverige där det är relativt lätt att hyra bostad.

Har ni några tips?

Psykiatrin som skötare är ju ett stalltips annars.
Citera
2026-03-18, 09:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Qwertus
Kommunal och statlig anställning.

Där diskuteras det aldrig om hur många som arbetar bara hur många som är anställda.

Ja kommunalt.
Jag jobbade kommunalt för 15 år sedan inom IT. Fikapauserna var heliga för alla där, så passs mycket att när de ringde från en av skolorna under fikapausen och meddelade att Internet hade gått ner för hela skolan så tyckte de som var ansvariga för nätverket att "vi kollar på det efter fikapausen".

Sånt hade aldrig funkat på ett större privat företag. Går Internet ner för alla så avbryter man allt vad man håller på med och det gäller även fika och lunch (om man äter på plats) och börjar lösa problemet, men på kommunen kan allt vänta. Ingen ska väl behöva avbryta smaskandet av sina bakelser och kaffet, nej nej, det är så klart viktigare än att det finns fungerande Internet på en skola
Citera
2026-03-18, 09:39
Medlem
Memnoks avatar
Citat:

Har ni några tips?

Nattreceptionist på hotell. Finns ofta som timjobb/extrajobb också om du vill starta lite lugnt.
Citera
2026-03-18, 09:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Memnok
Nattreceptionist på hotell. Finns ofta som timjobb/extrajobb också om du vill starta lite lugnt.

När jag pluggade jobbade jag natt som receptionist. Anställd av bemanningsbolag.
19.00 gick ordinarie reception hem och jag jobbade till 07.00 dagen efter.
Inte mycket hände under dom timmarna. Kunde sova 4-5 timmar per natt.
Jobbade tre nätter per vecka / 36 timmar
Citera
2026-03-18, 09:48
Medlem
Säljare i en exklusiv butik, där man är glad och går med vinst om man lyckas sälja en produkt om dagen. Det kommer inte in några kunder så man kan sitta där hela dagen i lugn och ro.
Citera
2026-03-18, 10:08
Avslutad
Citat:

Har ni några tips?

Klippa gräs och sitta på en åkgräsklippare hela dagen.
Men visst händer det att man stöter på någon som ska klaga.
Citera
2026-03-18, 10:41
Medlem
hippilis avatar
Citat:

Har ni några tips?

Jobba på något kontor skulle kanske vara något då
Citera
2026-03-18, 10:54
Medlem
CooolaFlickan2014s avatar
Fyrvaktare.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera