Kollade min och ska få tillbaka drygt 16000kr men ska dra av för förmånsbilen också då den kördes över 3000mil detta år i tjänsten så bör bli en sudd till.
Får väl vänta på pengarna till juni då men vad gör det.
Har höga lån så därför jag får tillbaka den höga summan.
Det är väl halva förmånsvärdet om jag inte missminner mig?
”Ej klar: Bilagor som du förväntas skicka in: K4” aktier dvs.
Kan jag ändå skicka in deklarationen nu för att få pengar i april och i efterhand lägga till K4 blanketten samt göra de reseavdrag jag planerat göra då?
Eller är det dumt om den posten står flaggad som oklar?
Någon mer som har problem med att efter man skickat in den står det plötsligt att den inte är inskickad? Gjort om det tre gånger nu och fått kvittens. Men efter 5-10minuter så står det att den ej skickats in
Skönt att ha sina miljoner säkrade. Tjäna pengar i Sverige och flytta kapitalet är det so gäller. Det är så man är rik. Deklarerar helt enligt reglerna.
Skönt att ha sina miljoner säkrade. Tjäna pengar i Sverige och flytta kapitalet är det so gäller. Det är så man är rik. Deklarerar helt enligt reglerna.
”Ej klar: Bilagor som du förväntas skicka in: K4” aktier dvs.
Kan jag ändå skicka in deklarationen nu för att få pengar i april och i efterhand lägga till K4 blanketten samt göra de reseavdrag jag planerat göra då?
Eller är det dumt om den posten står flaggad som oklar?
Du kommer inte få några pengar i april om du förväntas lämna K4, oavsett om du skickar in den eller inte. Så lika bra att både fylla i bilagan och göra reseavdraget på samma gång!
Senast redigerad av SassySphinx 2026-03-17 kl. 19:28.
Resor till och från arbetet, kommer de granska extra i år.
Vågar man fiffla där då? Förutsatt att man uppfyller villkoren och har teckning för bilarna (körda mil), tankkvitton som motsvarar körsträckan etc. Då är man väl safe, eller?
Eller kan skatteverket kontakta arbetsgivare och fråga vilka dagar man faktiskt varit på plats osv? (Info som arbetsgivaren iofs inte har).
Gör som vanligt, kryssar i lite rutor och skriver några randombelopp på t ex kläder och annat skit så min återbetalning blir semesterkassa. Funkat i 30 års tid inte en miss än.