2026-03-17, 08:04
Medlem
De flesta mord utlöses väl av iratlonella känslor i stridens hetta, så motivet är nog inte lätt att få fram.
Citera
2026-03-17, 08:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Barnabyhimself
Yes, står i länken som är från Attunda Tingsrätt.

Abladet hade artikel om första huvudförhandlingen. G klädd i mörka kläder med brunt istället för platinablont hår. M var helt klädd i vitt och lyssnade ( naturligtvis) via tolk med hörlur

Intressant klädval. Vitt=oskuld.
Citera
2026-03-17, 12:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Onemisstake
M pratar i förhören om att G mamma vägrade att ge G hans pengar, (vaddå hans pengar undrar jag då?)
Kan G lurat i M att han var delägare i sin mammas företag eller var fick M detta ifrån att BO var skyldig att ge G pengar? Det är det jag menar, lurade G och M varann och sig själva på samma gång? Frågan är hur startade detta från början att det slutade såhär?

Jag undrar varför M lägger all skuld på G och ändå inte ansökt om skilsmässa, än?

Tror det handlar om pengar han fått ärva efter att förälder till styvfadern Claes hade dött (tror 300 000 el. däromkring).
Hittils hade han bara fått ut drygt hälften och var arg på sin mamma för att han inte fick allt.

Om då var fallet (vilket jag tror det var) borde han ju vara glad att han fick ärva något överhuvudtaget då han inte hade något biologiskt band till Claes förälder.
Senast redigerad av Atsuki 2026-03-17 kl. 12:33.
Citera
2026-03-17, 12:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Flor-Ida
Han var nog ute efter pengarna i Annas företag. Det framkommer att där fanns 4 miljoner på ett konto. Dock ska ju systern ha 50% av det också. Men eftersom G fanns med i företagets styrelse kanske han trodde att han skulle få överta hela företaget?

Hon har ju en man också som borde ärva allt först, innan nästa generation. Och G:s biologiska pappa säger ju att han har 0kr på kontot och 300 000kr i skulder.
Citera
2026-03-17, 12:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av maallgan
https://www.dn.se/sverige/uppgift-i-forhor-styckmord-pa-mamman-skulle-finansiera-kontraktsmord-pa-pappan/

Tack!
Citera
2026-03-17, 12:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Onemisstake
Har jag funderat på också, M har ju sagt att G gav BO sömntabletter benzo och feni, kanske var M själv som gjorde det varenda gång, vem vet?

När man läser släktens förhör så är det ju väldigt tydligt att det är M som framstår som galen och inte G. Hon har ju också tvingat fram ett giftermål fast de inte kännt varandra så länge. Men han har ju erkänt styckningen.
Citera
2026-03-17, 12:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Florman
De flesta mord utlöses väl av iratlonella känslor i stridens hetta, så motivet är nog inte lätt att få fram.

Precis men detta var ju planerat sen länge och inget som uppstod i stridens hetta eller av någon drog-flipp.
Citera
2026-03-17, 12:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Florman
Intressant klädval. Vitt=oskuld.

Varför behöver hon tolk i förhören, hennes modersmål är ju engelska? Under rättegången kan jag förstå att man talar svenska eftersom så många är inblandade. Men ett förhör borde man väl kunna hålla på engelska. Måste vara jobbigt att ha tolk till det.
Citera
2026-03-17, 12:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Atsuki
Tror det handlar om pengar han fått ärva efter att förälder till styvfadern Claes hade dött (tror 300 000 el. däromkring).
Hittils hade han bara fått ut drygt hälften och var arg på sin mamma för att han inte fick allt.

Om då var fallet (vilket jag tror det var) borde han ju vara glad att han fick ärva något överhuvudtaget då han inte hade något biologiskt band till Claes förälder.

Verkligen!!! Och Claes lever ju fortfarande dessutom!
Citera
2026-03-17, 12:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av PeterPelikan66
När man läser släktens förhör så är det ju väldigt tydligt att det är M som framstår som galen och inte G. Hon har ju också tvingat fram ett giftermål fast de inte kännt varandra så länge. Men han har ju erkänt styckningen.

Till och med hans psykolog/samtalsterapeut som följt familjen länge är förvånad och har inte tänkt direkt att han kan ha nån diagnos.
Citera
2026-03-17, 12:50
Medlem
BombaySaphires avatar
Törs man hoppas på livstid?
Citera
2026-03-17, 13:18
Medlem
Finns det foton el sociala medier?

Tack för fup-länkarna. Ska läsa! 🙌🏽
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera