2026-03-16, 19:51
Medlem
Tjena,
vi håller på att bygga en app för folk som gillar natur, djur, fåglar, spår och observationer ute i skogen.
Den heter Wilderpeek: www.wilderpeek.com

Tanken är att man ska kunna:
• lägga upp observationer av djur och fåglar
• se vad andra har sett i närheten
• identifiera arter via bilder
• spara fynd, platser och egna observationer
• få ett mer levande och modernt flöde för naturintresserade

Vi tycker att mycket som finns idag känns gammalt, rörigt eller svårt att ta till sig för vanliga användare. Wilderpeek är tänkt att vara mer direkt, snyggt och lätt att använda, både för den som bara är nyfiken och för den som är riktigt nördig.

Vi är fortfarande i ett tidigt skede och letar ärlig kritik.
Det vi gärna vill höra är typ:
• hade ni använt en sån här app?
• vad känns bra / dåligt med idén?
• vad saknas?
• vad hade gjort den onödig?
• vilka funktioner hade ni velat se?
• vad stör ni er på i liknande tjänster idag?
Citera
2026-03-16, 19:54
Medlem
Stenballes avatar
Tack, men jag vill förbli anonym och tänker därför inte logga in på appen för att kunna ge ett omdöme...
Citera
2026-03-16, 20:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Stenballe
Tack, men jag vill förbli anonym och tänker därför inte logga in på appen för att kunna ge ett omdöme...

Man kan faktiskt skriva ett falskt namn tex "lingonskalle pelle" om man vill! sen följer vi GDPR så raderar du, så försvinner du.
Citera
2026-03-16, 20:31
Medlem
Jag vill läsa på hemsidan vad det handlar om innan jag loggar in.
Citera
2026-03-16, 20:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Umarell
Jag vill läsa på hemsidan vad det handlar om innan jag loggar in.

Förstår att det kan vara lite läskigt att klicka på sådär.
Citera
2026-03-16, 20:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Soder960
Förstår att det kan vara lite läskigt att klicka på sådär.
Du skrev att ni ville ha konstruktiv kritik, men jag tolkar ditt svar som att du egentligen vill ha beröm.
Citera
2026-03-16, 20:46
Medlem
Citat:
Du skrev att ni ville ha konstruktiv kritik, men jag tolkar ditt svar som att du egentligen vill ha beröm.

Ja förlåt tänkte att du inte vågade klicka dig vidare. Men det är något som borde diskuteras, vet inte hur vanligt det är att ha beskrivning vid inlogget? Nu när jag tänker efter vet jag inte riktigt vilka appar som har det.
Citera
2026-03-16, 20:51
Medlem
Citat:
Ja förlåt tänkte att du inte vågade klicka dig vidare. Men det är något som borde diskuteras, vet inte hur vanligt det är att ha beskrivning vid inlogget? Nu när jag tänker efter vet jag inte riktigt vilka appar som har det.
I min inskränkta värld hittar jag appen i App Store, men du menar alltså sajter som är som en app? Webapp?
Citera
2026-03-16, 20:52
Medlem
Mister-Cs avatar
Citat:
Som din mamma i sängen

Hmm, vill man framstå som seriös så är det där svaret inte särskilt seriöst.

Man får ingen info alls om vad det är för sida.
Man hamnar direkt på en inloggningssida som inte säger så mycket.

Vad är det man loggar in till egentligen? Varför ska jag ens logga in här?

Jag får ändå säga att inloggningssidan är snygg. Mer än så har jag tyvärr inte så mycket att säga om hemsidan.

Edit: Som test skapade jag ett nytt konto. En grej jag märkte: när man klickar på ”Skapa konto” vore det bättre om formuläret töms och man får ett tydligt meddelande i stil med ”Du har skapat kontot nu…”.

Just nu dyker det bara upp en liten ruta nere i högra hörnet som säger ”Kontot är skapat…”, medan hela formuläret fortfarande är ifyllt. Det gör att man lätt börjar undra: har det verkligen gått igenom? Varför ligger alla mina uppgifter kvar?

Det känns lite oklart ur användarens perspektiv.

Trycker jag "Skapa konto" med samma ifyllna uppgifter så säger inte heller systemet emot om att emailadressen redan är registrerat till ett annat konto. En ny popup dyker upp som säger att kontot är skapat...

Gör om, gör rätt!
Senast redigerad av Mister-C 2026-03-16 kl. 21:03.
Citera
2026-03-16, 20:54
Medlem
Citat:
I min inskränkta värld hittar jag appen i App Store, men du menar alltså sajter som är som en app? Webapp?

Du har återigen en poäng den är icke i App store än. utan en WebApp.
Citera
2026-03-16, 21:00
Medlem
BalduinGrollers avatar
Vad är det för fel på Artdatabanken?
Citera
2026-03-16, 21:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mister-C
Hmm, vill man framstå som seriös så är det där svaret inte särskilt seriöst.

Man får ingen info alls om vad det är för sida.
Man hamnar direkt på en inloggningssida som inte säger så mycket.

Vad är det man loggar in till egentligen? Varför ska jag ens logga in här?

Jag får ändå säga att inloggningssidan är snygg. Mer än så har jag tyvärr inte så mycket att säga om hemsidan.

Edit: Som test skapade jag ett nytt konto. En grej jag märkte: när man klickar på ”Skapa konto” vore det bättre om formuläret töms och man får ett tydligt meddelande i stil med ”Du har skapat kontot nu…”.

Just nu dyker det bara upp en liten ruta nere i högra hörnet som säger ”Kontot är skapat…”, medan hela formuläret fortfarande är ifyllt. Det gör att man lätt börjar undra: har det verkligen gått igenom? Varför ligger alla mina uppgifter kvar?

Det känns lite oklart ur användarens POV.

Trycker jag "Skapa konto" med samma ifyllna uppgifter så säger inte heller systemet emot om att emailadressen redan är registrerat till ett annat konto. En ny popup dyker upp som säger att kontot är skapat...

Gör om, gör rätt!

Tänkte bara att svaret "sämst" utan att personen antagligen ens varit inne på hemsidan inte direkt var ett seriöst svar...

Men tack så mycket för feedbacken och att du tillslut registrerade ett konto och upptäckte dessa buggar. Det ska vi definitivt ta och åtgärda! Har du varit inne och kollat mer på de olika funktionerna? Uppskattar all sorts feedback!
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in