2026-03-16, 18:36
Medlem
Man kan ju undra vilken sida det kommer ifrån. Hade de kommit från A’s sida hade väl allt gått hur bra som helst & tvärsom gällande den andra sidan.
Citera
2026-03-16, 18:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Famlove
Det undrar jag med hur många försök har man gjort .
Man kan ju inte bara efter 2 -3 besök bestämma sig för att detta ej funkar .
Det är ett litet barn som måste få ta allt i sin takt .
Och inte stressa fram något .
Och det är inte alls konstigt att C reagera som hon gjorde med en ny människa

Citat:
Ursprungligen postat av LovisP
Jaså det delar du gladeligen på bekostnad av vem ? Svärta A eller vad är tanken ?
Pratar J och N positivt om att träffa pappa och varför kan inte en anhörig vara med istället? Klart att det är uppslitande med nya personer . Nä samarbeta och svälj stoltheten och inse att det är Ao O

Citat:
Ursprungligen postat av Danielllleeeeee
Man kan ju undra vilken sida det kommer ifrån. Hade de kommit från A’s sida hade väl allt gått hur bra som helst & tvärsom gällande den andra sidan.

Ja, barn i den åldern är känsliga och det behövs ofta flera möten innan S kan göra en bedömning.

Ja, precis.
Hur har N, J samt övriga familjen förberett C inför träffen med sin biologiska pappa?

Varför får inte någon annan nära anhörig som C känner sig trygg med följa med så att det inte blir så dramatiskt för lillflickan?

N:s familj har ju dessutom lärt C att V är hennes pappa så det kan nog bli rätt så förvirrande för C i början när det plötsligt kommer ytterligare en fadersgestalt som hon ska lära känna.
Hur har de vuxna i C:s närhet hanterat detta och Vem är A för C?
Senast redigerad av Artmovie 2026-03-16 kl. 19:48.
Citera
2026-03-16, 19:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Artmovie
Ja, barn i den åldern är känsliga och det behövs ofta flera möten innan S kan göra en bedömning.

Ja, precis.
Hur har N, J samt övriga familjen förberett C inför träffen med sin biologiska pappa?

Varför får inte någon annan nöra anhörig som C känner sig trygg med följa med så att det inte blir så dramatiskt för lillflickan?

N:s familj har ju dessutom lärt C att V är hennes pappa så det kan nog bli rätt så förvirrande för C i början när det plötsligt kommer ytterligare en fadersgestalt som hon ska lära känna.
Hur har de vuxna i C:s närhet hanterat detta och Vem är A för C?

Ja jag tror ju inte det sagts med speciellt stort engagemang att hon ska träffa A. Barn blir påverkade av vuxna runt omkring en & det är väl klart att det inte springs fram lekande lätt till en person hon aldrig träffat förut.
Är inte konstigt om hon dessutom skulle hamna i trots efteråt heller, för som sagt, väldigt förvirrande för hennes del. Sen är det inte alls längesen V kom in i bilden heller så att på så kort tid få ännu en okänd person in i sitt liv, klart flickan reagerar. Men det är svårt att se de från de perspektivet, bara att det är kört för att flickan inte sprang in i A’s armar.
Citera
2026-03-16, 19:50
Medlem
Citat:
Ja jag tror ju inte det sagts med speciellt stort engagemang att hon ska träffa A. Barn blir påverkade av vuxna runt omkring en & det är väl klart att det inte springs fram lekande lätt till en person hon aldrig träffat förut.
Är inte konstigt om hon dessutom skulle hamna i trots efteråt heller, för som sagt, väldigt förvirrande för hennes del. Sen är det inte alls längesen V kom in i bilden heller så att på så kort tid få ännu en okänd person in i sitt liv, klart flickan reagerar. Men det är svårt att se de från de perspektivet, bara att det är kört för att flickan inte sprang in i A’s armar.

Precis klart det blir reaktion och hur ska ett litet barn visa det !
Hade ju varit bättre att man kunnat svälja motståndet och agera som stöd åt C istället för att göra tvärtom !
Kan typ se J nu C ska du få träffa den elaka farbrorn han är inte din pappa 😂
Citera
2026-03-16, 19:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LovisP
Precis klart det blir reaktion och hur ska ett litet barn visa det !
Hade ju varit bättre att man kunnat svälja motståndet och agera som stöd åt C istället för att göra tvärtom !
Kan typ se J nu C ska du få träffa den elaka farbrorn han är inte din pappa 😂

Lite så😅 fullt normalt att ett barn reagerar med känslor, de är inte direkt så att dom inte har några🫠
Hade inte förvånat mig om jag ska vara ärlig
Citera
2026-03-16, 19:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av A-EZz
Någon ville byta fokus från narcissistsnacket till umgänget.

Japp.
Fun fact är att man kan ha narcissistiska drag utan att ha den personlighetsstörningen. Finns många som har drag av narcissism men inte uppfyller själva diagnoskraven.
Att båda J & N har narcissistiska drag är ett faktum oavsett om man väljer att blunda för det eller inte.
Citera
2026-03-16, 20:15
Avstängd
Citat:
Japp.
Fun fact är att man kan ha narcissistiska drag utan att ha den personlighetsstörningen. Finns många som har drag av narcissism men inte uppfyller själva diagnoskraven.
Att båda J & N har narcissistiska drag är ett faktum oavsett om man väljer att blunda för det eller inte.

Jag försvarar absolut ingen här pga att jag inte är på någons sida. Men att folk enligt Nicci skickar in massa frågor om sex till podden. Till en nybliven tvåbarnsmamma och en diabetessjuk mormor med ”skallskadad” man? Det är lite kräkvarning. Både om det är sant eller påhitt i Niccis ”händelse” narcissism eller inte, så är det inte normalt.
Citera
2026-03-16, 20:35
Medlem
Citat:
Jag försvarar absolut ingen här pga att jag inte är på någons sida. Men att folk enligt Nicci skickar in massa frågor om sex till podden. Till en nybliven tvåbarnsmamma och en diabetessjuk mormor med ”skallskadad” man? Det är lite kräkvarning. Både om det är sant eller påhitt i Niccis ”händelse” narcissism eller inte, så är det inte normalt.

Skickar N in frågor själv om sex enligt folk?
Förstår inte riktigt.
Citera
2026-03-16, 20:55
Medlem
DjPuttes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Josefsmaria66
Lite färskt skvaller…
Det skall tydligen ha gått sämre än sämst med försöken med A.
Stackars lilla tjej om hon reagerade som det sagts. A skall tydligen inte varit så smidig heller.

Btw, håller inte med överhuvudtaget i försöken ovan att ställa diagnoser. Är alldeles för mycket som visar och bevisar motsatsen.
Inte alla förvånad över försöken och utgången av försöken, C har en fadersfigur sedan föra in en till fungerar inte!
Tror inte soc och den personen som är utnämnd att närvara kommer låta det gå mycket längre tid till innan dem klipper försöken, även dem kommer inse barnet tar mer skada än göra försök som gör mer skada än nytta i dagsläget!
Citera
2026-03-16, 21:11
Medlem
Säkert J som skickar in dom själv 😂 vem fan vill veta om deras sexliv liksom
Citat:
Citera
2026-03-16, 21:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Josefsmaria66
Jag har inte sagt nåt annat än vad jag alltid sagt även om några vill läsa in annat. Det kommer ta tid som jag alltid sagt. Därmed är det inte sagt att det kommer att funka ändå.
Visserligen skrev Upp till Bevis att det aldrig kommer gå bra men hon lade skulden på någon annan.
Man försöker inte hur länge som helst under vilka omständigheter som helst. Det beror på barnets välbefinnande.
Det var inte alls detta jag syfta på . Ser att du åter igen vill undvika det jag faktiskt fråga om undrar hur det kommer sig .
Du skrev här om dagen att v tycker sin svärmor är störtskön och att dom har kul ihop
Och att både V och N inte bryr sig ett dugg om otroheteseykten .
Och i dag skrev du att A var osmidig vid träffen med C .
Jag frågade dej hur du kan veta hur dom känner och tycker el vad dom inte gör och gör . V måste vara en väldigt udda kille som hänger mer med svärmor än sin egna fam som han inte träffar så mycket pga hockeyn
Och hur kan du veta hur dom känner kring otroheten dessa rykten tär på vilket par som helst . Och hur kan du veta att A är klumpig / osmidig när han träffa C el hur hon reagera ???
Citera
2026-03-16, 21:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DjPutte
Inte alla förvånad över försöken och utgången av försöken, C har en fadersfigur sedan föra in en till fungerar inte!
Tror inte soc och den personen som är utnämnd att närvara kommer låta det gå mycket längre tid till innan dem klipper försöken, även dem kommer inse barnet tar mer skada än göra försök som gör mer skada än nytta i dagsläget!
De följer nog den plan som finns fastställd ! Är ganska hårt sånt där
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in