2026-03-16, 13:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Upp-till-bevis
Sämre än sämst?Att C inte sprang jublandes mot A vid träffen utan visade på osäkerhet, tveksamhet och ointresse? Ganska precis vad man kan förvänta sig av ett barn som träffar en helt okänd person för första gången. Riktigt korkat att tro annat.
Knappast så att J och N lär underlätta för dessa heller, de hoppas nog att detta snart ska vara avklarat och att A ska ge upp.
Precis, riktigt korkat att tro nåt annat. Dock verkar ju några idioter tro just annat.
Vi får se hur det går, flickan får inte bli för stressad av detta. Då kan allt skjutas upp till framtiden.
Inget hänger på A, bara på C.
Citera
2026-03-16, 13:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Artmovie

Enl. Socialnämnden:
"Ha realistiska förväntningar – barnet kanske inte direkt visar mycket glädje, och det är normalt...."

….skriv gärna hela stycket ovan.
Dvs vad som kan behövas göra när detta inte fungerar. Då förstår även dom mest blåsta hela situationen och vad och vem detta främst handlar om. Dvs barnet. Barnet får inte bli stressat eller må dåligt. Säger ju sig självt.
Citera
2026-03-16, 13:53
Medlem
A och C kommer aldrig kunna få en bra relation för det kommer N och J se till.
Vid minsta ledsen min lär J och N hävda att hon är stressad pga honom. Det finns en hel agenda bakom detta vilket vi delvis fått ta del av.
Senast redigerad av Upp-till-bevis 2026-03-16 kl. 13:57.
Citera
2026-03-16, 14:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Upp-till-bevis
A och C kommer aldrig kunna få en bra relation för det kommer N och J se till.
Vid minsta ledsen min lär J och N hävda att hon är stressad pga honom. Det finns en hel agenda bakom detta vilket vi delvis fått ta del av.
Vilken tur för dig att hon inte är med då. Det är stödjaren som skall rapportera hur flickan mår och reagerar under träffarna. Att va ledsen och andra vanliga reaktioner är inget konstigt. Det trodde jag ändå att du hade koll och förståelse för.
Hur hon mår hemma är alltid vårdnadshavarens ansvar.

Den enda som har haft en ful agenda med sitt föräldrarskap är ju A. DET har vi fått ta del av. Inte delvis utan helt och hållet.
Senast redigerad av Josefsmaria66 2026-03-16 kl. 14:18.
Citera
2026-03-16, 14:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Josefsmaria66
….skriv gärna hela stycket ovan.
Dvs vad som kan behövas göra när detta inte fungerar. Då förstår även dom mest blåsta hela situationen och vad och vem detta främst handlar om. Dvs barnet. Barnet får inte bli stressat eller må dåligt. Säger ju sig självt.

Ja, självfallet och det är ombudets uppgift att se till att allt går lugnt och tryggt till för barnets bästa.

Hela stycket????
Jag återkopplade enbart på din information om att det inte gick så bra för A & C.
Allt annat är ju underförstått.
Citera
2026-03-16, 14:36
Medlem
Citat:
Vilken tur för dig att hon inte är med då. Det är stödjaren som skall rapportera hur flickan mår och reagerar under träffarna. Att va ledsen och andra vanliga reaktioner är inget konstigt. Det trodde jag ändå att du hade koll och förståelse för.
Hur hon mår hemma är alltid vårdnadshavarens ansvar.

Den enda som har haft en ful agenda med sitt föräldrarskap är ju A. DET har vi fått ta del av. Inte delvis utan helt och hållet.

Jag menade inte att de skulle vara med, utan mer hur C beter sig hemma och att de lär skylla det på A framöver.
Om det är helt normalt enligt dig att vara ledsen och visa andra reaktioner kan man ju undra vad du menar med att det har gått sämre än sämst.
Senast redigerad av Upp-till-bevis 2026-03-16 kl. 14:39.
Citera
2026-03-16, 16:19
Medlem
Citat:
Lite färskt skvaller…
Det skall tydligen ha gått sämre än sämst med försöken med A.
Stackars lilla tjej om hon reagerade som det sagts. A skall tydligen inte varit så smidig heller.

Btw, håller inte med överhuvudtaget i försöken ovan att ställa diagnoser. Är alldeles för mycket som visar och bevisar motsatsen.
Vad är detta för trams . Det är väl ingen i tråden som trodde det skulle gå lätt .
Och självklart är C i den åldern att reagerar på en människa hon aldrig träffats .
Och hur kan du veta att A inte var smidig . Jag frågade dej här om dagen hur du kunde veta allt kring denna fam vad dom gör och känner el hur allt har gått till . Men du har ej svarat så frågar dej igen hur är det möjligt ????
Citera
2026-03-16, 16:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Artmovie
Ok. Hur många försök har gjorts?

Ombudets uppgift är ju att stödja pappan i hur han kan interagera på ett lugnt och tryggt sätt så man får ju hoppas på att Ombudet verkligen gör sitt jobb om A är osäker i hur han ska hantera situationen.

Barn i C:s ålder kan vara ganska avvaktande i kontakten med "nya vuxna" och Allt är ju nytt för dem båda så det kan ta lite tid innan alla bitar faller på den plats de ska vara.

Enl. Socialnämnden:
"Ha realistiska förväntningar – barnet kanske inte direkt visar mycket glädje, och det är normalt...."

Jag håller tummarna för att det går bättre och bättre för var gång C & A ges möjligheten till att etablera en far & dotter relation.
Det undrar jag med hur många försök har man gjort .
Man kan ju inte bara efter 2 -3 besök bestämma sig för att detta ej funkar .
Det är ett litet barn som måste få ta allt i sin takt .
Och inte stressa fram något .
Och det är inte alls konstigt att C reagera som hon gjorde med en ny människa
Citera
2026-03-16, 16:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Famlove
Det undrar jag med hur många försök har man gjort .
Man kan ju inte bara efter 2 -3 besök bestämma sig för att detta ej funkar .
Det är ett litet barn som måste få ta allt i sin takt .
Och inte stressa fram något .
Och det är inte alls konstigt att C reagera som hon gjorde med en ny människa
Jag har inte sagt nåt annat än vad jag alltid sagt även om några vill läsa in annat. Det kommer ta tid som jag alltid sagt. Därmed är det inte sagt att det kommer att funka ändå.
Visserligen skrev Upp till Bevis att det aldrig kommer gå bra men hon lade skulden på någon annan.
Man försöker inte hur länge som helst under vilka omständigheter som helst. Det beror på barnets välbefinnande.
Citera
2026-03-16, 17:01
Medlem
Citat:
Jag har inte sagt nåt annat än vad jag alltid sagt även om några vill läsa in annat. Det kommer ta tid som jag alltid sagt. Därmed är det inte sagt att det kommer att funka ändå.
Visserligen skrev Upp till Bevis att det aldrig kommer gå bra men hon lade skulden på någon annan.
Man försöker inte hur länge som helst under vilka omständigheter som helst. Det beror på barnets välbefinnande.

Ställer frågan igen.
Vet du hur många gånger C & A träffats?
Citera
2026-03-16, 18:16
Medlem
Citat:
Larvigt, antingen går det bra eller så går det inte bra under såna omständigheter som A har försatt dom i .

Som A försatt dom i ? Och N är oskyldig menar du ?
Citera
2026-03-16, 18:20
Medlem
Citat:
Lite färskt skvaller…
Det skall tydligen ha gått sämre än sämst med försöken med A.
Stackars lilla tjej om hon reagerade som det sagts. A skall tydligen inte varit så smidig heller.

Btw, håller inte med överhuvudtaget i försöken ovan att ställa diagnoser. Är alldeles för mycket som visar och bevisar motsatsen.

Jaså det delar du gladeligen på bekostnad av vem ? Svärta A eller vad är tanken ?
Pratar J och N positivt om att träffa pappa och varför kan inte en anhörig vara med istället? Klart att det är uppslitande med nya personer . Nä samarbeta och svälj stoltheten och inse att det är Ao O
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in